دسته‌ها
اخبار

هشت فضای داخلی یکپارچهسازی با سیستمعامل که حال و هوای یک فیلم وس اندرسون را به تصویر می کشد


پس از انتشار یازدهمین فیلم سینمایی وس اندرسون، فیلمساز آمریکایی، شهر سیارک، هشت فضای داخلی که سبک سینمایی متمایز او را تجسم می‌دهند را برای جدیدترین نگاهمان گردآوری کرده‌ایم.

اندرسون به‌خاطر پالت‌های رنگی پاستلی و استفاده از تقارن شهرت دارد، همانطور که در مجموعه‌های آ،ین فیلم بلندش دیده می‌شود که در حال حاضر موضوع نمایشگاهی در 180 the Strand لندن است.

از یک کافه میل، طراحی شده توسط خود کارگردان گرفته تا یک فروشگاه لوازم آرایش عجیب و غریب در چین که به تقلید از دفاتر دهه 1970 طراحی شده بود، در اینجا هشت فضای داخلی را مشاهده می کنید که یا مستقیماً تحت تأثیر اندرسون قرار گرفته اند یا به نظر می رسد که مستقیماً از یکی از فیلم های او بیرون آمده اند.

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل اتاق‌های خواب با وان، آپارتمان‌های پاریسی و فضای داخلی گا،ی هنری خیره‌کننده است.


بطری‌فروشی توسط وس اندرسون با پیشخوان چوبی مرکزی و نمایشگرها در دو طرف
ع، از Ye Rin Mok است

نوشیدنی، ایالات متحده، توسط استودیو پل چان

شرکت محلی استودیو پل چان هنگام طراحی فضای داخلی این بطری فروشی توسط برند نوشیدنی های غیر الکلی Boisson در لس آنجلس، از صحنه آغازین فیلم Anderson در سال 2021 The French Dispatch سرنخ هایی گرفته است.

،اصر طراحی اواسط قرن هالیوود و آرت دکو در فضایی ،یب شدند که شامل دیوارهای چوبی آغشته به گردو، رنگ سبز غبارآلود و پیشخوان بلوک شیشه ای سفارشی است.

درباره Boisson بیشتر بد،د ›


فضای داخلی فروشگاه زرد و نارنجی
تصویر از AIM Architecture است

فروشگاه هارمای، چین، توسط AIM Architecture

پالت رنگی از زرد، نارنجی و قهوه‌ای کم‌رنگ این فروشگاه را با برند آرایشی Harmay مشخص می‌کند که در طبقه دوم بازسازی‌شده یک پارک تجاری در هانگژو قرار دارد.

استودیو چینی معماری AIM با استفاده از ردیف‌هایی از میزهای زرد رنگ برای نمایش اجناس و ،یب یک فرش پشمی رترو و درهای «اتاق جلسه» کشویی شیشه‌ای مات، این فضا را به تقلید از یک دفتر دهه 1970 طراحی کرد.

وندی ساندرز، بنیانگذار استودیو، به Dezeen گفت: «ایجاد یک تجربه ،ده‌فروشی فیزیکی «قدیمی» در یک فضای اداری واقعی، راهی جالب برای ترجمه این دوگانگی فضا و زمان به نظر می‌رسید.

درباره این فروشگاه هارمای بیشتر بد،د ›


قفسه ها و یک یخچال در داخل یک داروخانه حشیش
ع، توسط Alex Lysakowski است

ان،، کانادا، توسط Superette

پالت‌های رنگی زنده و اشکال هندسی که اغلب با فیلم‌برداری اندرسون مرتبط است، در The Annex، یک داروخانه ماری‌جوانا در تورنتو که از اغذیه‌فروشی‌های ایتالیایی الگوبرداری شده بود، دیده می‌شود.

کف‌پوش‌های شطرنجی سبز و بژ با وسایل اغذیه‌فروشی، چهارپایه‌های قرمز گوجه‌فرنگی و چراغ‌های آویز آویز جفت می‌شد، در حالی که وسایل مختلف شاهدانه مانند خواربارفروشی چیده شده بودند.

درباره ضمیمه بیشتر بد،د ›


بار لوس اثر وس اندرسون
ع، توسط Roland Halbe است

بار لوس، ایتالیا، اثر وس اندرسون

بار لوس که توسط خود اندرسون ایجاد شده است در فوندازیون پرادا طراحی شده توسط OMA در میلان واقع شده است.

رنگ‌های پاستلی و روکش‌های چوبی روکش‌شده در این فضا به کار رفته است، فضایی که برای اشاره به مکان‌های دیدنی شهر و کافه‌ها طراحی شده است – به‌ویژه آنهایی که قدمت آن‌ها به دهه‌های 1950 و 60 بازمی‌گردد.

این فیلمساز که تاکید کرد این بار به ،وان یک مجموعه طراحی نشده است، بلکه به ،وان یک مکان “واقعی” طراحی شده است، گفت: “سعی کردم آن را به یک بار تبدیل کنم که می خواهم بعدازظهرهای غیرداست، خودم را در آن بگذرانم.”

درباره بار لوس بیشتر بد،د ›


فضای داخلی کافه بنکادو با پالت رنگی که توسط وس اندرسون اطلاع رس، شده است
ع، از Mikael Lundblad است

کافه Banacado، سوئد، توسط ASKA

کافه Banacado یک کافه صبحانه تمام روز در استکهلم است که توسط استودیوی معماری محلی ASKA طراحی شده است.

ASKA هنگام ایجاد فضاهای داخلی از “تقارن قوی” پیروی می کند که دارای کفپوش شطرنجی، آینه های قوسی و یک پالت رنگی آفتابی است که به طور خاص برای تداعی فضای رویایی فیلم های اندرسون انتخاب شده است.

درباره کافه باناکادو بیشتر بد،د ›


کافه بوداپست توسط بیاسول
ع، توسط درک سوالول است

کافه بوداپست، استرالیا، توسط Biasol

استودیوی محلی Biasol این کافه به رنگ ماهی قزل آلا را در کارلتون ملبورن طراحی کرد تا به فیلم بلند اندرسون در سال 2014 هتل بزرگ بوداپست اشاره کند – به ویژه ،یب بندی های متقارن و پالت های رنگی “نوستالژیک” آن.

پله‌های شیک‌دار تا جایی که دیوارها را تزئین نمی‌کنند، در حالی که طاق‌نمای منحنی یک پیشخوان براق نقطه‌ی فروش را با پایه‌ای لوله‌ای شکل که با سفال تزئین شده است، قاب می‌کند.

درباره کافه بوداپست در ملبورن بیشتر بد،د ›


کافه بوداپست با اطلاع وس اندرسون
ع، از جیمز مورگان است

کافه بوداپست، چین، توسط Biasol

Biasol همچنین پایگاه دیگری را برای The Budapest Cafe در چنگدو، چین طراحی کرد که به فیلم اصلی اشاره دارد.

در اینجا، Biasol سایه‌های پاستلی و سطوح مرمری را با ارتفاعات درشت مشابه آنچه در کافه ملبورن یافت می‌شود ،یب کرد. ،مت مرکزی اتاق یک ،مت نشیمن ترازو طبقه‌بندی شده است که بالای آن یک گودال صورتی و یک صندلی اصلی Eero Aarnio Bubble قرار دارد.

درباره کافه بوداپست در چنگدو بیشتر بد،د ›


رستوران هتل پا، فنلاند توسط Note Design Studio
ع، از رومن لاپراد است

رستوران هتل پا، فنلاند توسط Note Design Studio

هنگامی که استودیوی طراحی نوت رستور، را در کاخ هتل هلسینکی بازسازی کرد، شرکت سوئدی شروع به احترام به تاریخ ساختمان مدرنیستی کرد که به موقع برای بازی‌های المپیک تابست، شهر در سال 1952 افتتاح شد.

روکش‌های چوب ساج، فرش مجلل و پنجره‌های بزرگ خود را به فضایی سینمایی می‌بخشند، در حالی که رومیزی‌های سفید رنگی از زرق و برق به فضا می‌بخشند، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند شخصیت‌های اندرسون را در حال صرف غذا تصور کنند.

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل اتاق‌های خواب با وان، آپارتمان‌های پاریسی و فضای داخلی گا،ی هنری خیره‌کننده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/08/eight-retro-interiors-wes-anderson-lookbooks/