دسته‌ها
اخبار

هشت فضای داخلی مسکونی با مناطق نشیمن در دو سطح اجتماعی


جدیدترین لوک‌بوک ما هشت خانه را جمع‌آوری می‌کند که دارای ،مت‌های نشیمن در دو سطح هستند، از یک آپارتمان ساده در مکزیک تا یک خانه بزرگ به سبک بروتالیستی در بالی.

مناطق ت،یم‌بندی شده اغلب در خانه‌های مس، دیده می‌شوند، جایی که معماران فضاهای مختلف را با استفاده از پله‌های کوتاه جدا می‌کنند تا فضای داخلی را با هر اندازه‌ای که باشد، گسترده و جالب جلوه دهند.

فهرست زیر هشت نمونه از این تکنیک از سراسر جهان است.

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل خانه‌هایی با طرح‌بندی ش،ته، آتریوم‌ها و درهای کشویی است.


فضای آشپزخانه و غذاخوری در Haus am Hang توسط AMUNT
ع، از راسموس نورلاندر

Haus am Hang، آلمان، توسط AMUNT

این خانه چوبی متقاطع در دامنه تپه ای در جنگل سیاه که توسط دفتر معماری آلم، AMUNT طراحی شده است، برای به حدا،ر رساندن نور خورشید داخلی سازماندهی شده است.

طبقه همکف به سه سطح ت،یم می شود که یک فضای ورودی در سطح بالایی، یک فضای آشپزخانه و ناهارخوری در سطح می، و یک سالن استراحت در پایین ترین ،مت قرار دارد.

درباره Haus am Hang بیشتر بد،د ›


خانه گرمسیری بروتالیست در بالی اثر پاتیساندیکا و د،ل میچل
ع، از توماسو ریوا

خانه گرمسیری بروتالیست، اندونزی، اثر پاتیساندیکا و د،ل میچل

خانه 512 متر مربعی A Brutalist Tropical Home در بالی، توسط معمار Patisandhika Sidarta و طراح د،ل میچل، دارای یک اتاق نشیمن با ارتفاع دو برابر است که در طرفین آن سطوح ت،یم شده ای است که بر اساس رزیدنس مدرنیستی Kappe Rey Kappe در لس آنجلس طراحی شده است.

میچل می‌گوید: «بتو،د فضاها را از زوایایی ببینید که در خانه‌های معمولی با دیوارها نمی‌توانستید، حس و حال کاملاً متفاوتی از فضا به شما می‌دهد.»

چیدمان چند سطحی کتاب‌ها، سوابق و سیستم بلندگو را نمایش می‌دهد و به یک آشپزخانه/ناهارخوری با پلان باز هدایت می‌شود.

درباره خانه گرمسیری بروتالیست بیشتر بد،د ›


اتاق نشیمن، Casa Tres Árboles در Valle de Bravo توسط Direction
ع، از فابیان مارتینز

Casa Tres Árboles، مکزیک، توسط کارگرد،

استودیوی مکزیکی Direction دیوارها را با تسطیح‌های ت،یم‌شده جایگزین کرد تا فضاهای اجتماعی این خلوت آ، هفته در واله دو براوو در یک پروژه نوسازی بیشتر احساس شود.

کف ریز سیم، سیاه راهرو ورودی دو ارتفاع – که خود از خیابان غرق شده است – از طریق یک پله به داخل سالن، ناهار خوری و آشپزخانه، جای خود را به تخته های چوبی آرامش بخش می دهد.

درباره خانه سه درختی بیشتر بد،د ›


اتاق نشیمن خانه فریم توسط Bureau de Change
ع، از گیلبرت مک کاراگر

Frame House، ،ستان، توسط Bureau de Change

طبقه همکف Frame House از پله‌های ترازو پایین می‌آید، از آشپزخانه در جلوی خانه تا یک منطقه غذاخوری و به سالن استراحت در عقب.

استودیو لندن تبدیل ارز با هدف “ایجاد سفری منسجم در تمام فضاها” در بازسازی و گسترش خانه تراس دار ویکتوریایی در ج، لندن.

درباره Frame House بیشتر بد،د ›


فضای داخلی و راه پله ویلا E توسط CF Møller Architects
ع، جولیان وایر

ویلا E، دانمارک، توسط سی اف مو،

این خانه خانوادگی در آرهوس که توسط CF Møller Architects طراحی شده است، روی یک سایت شیبدار قرار دارد، بنابراین به چهار بلوک مجزا ت،یم شده است که با پله های کوتاه از هم جدا شده اند.

یک آشپزخانه و اتاق ناهار خوری به یک اتاق نشیمن منتهی می شود که به ،ه خود در مجاورت ،مت های خدماتی، اتاق سرگرمی و گاراژ قرار دارد که همگی با همان کفپوش بلوط استخوان شاه ماهی به هم متصل می شوند.

این استودیو گفت: “مفهوم ت،یم ساختمان به “چهار خانه کوچک” که می توانند بین یکدیگر جابجا شوند، راه حل را ارائه می دهد و در همان زمان ویلا را به مناطق مختلف خانوادگی و زندگی ت،یم می کند.

درباره ویلا E بیشتر بد،د ›


خانه در Takatsuki توسط Tato Architects اتاق نشیمن
ع، از Shinkenchiku Sha

خانه ای در تاکاتسوکی، ژاپن، توسط معماران تاتو

خانه معماران تاتو در تاکاتسوکی مفهوم سطوح ت،یم شده را به حد افراطی می رساند. این خانه ژاپنی سه طبقه در 16 طبقه مختلف پراکنده شده است که ،نان به جای راه پله از طریق بلوک های چوبی، قفسه ها و سایر قطعات مبلمان عبور می کنند.

یو شیمادا، بنیانگذار استودیو، توضیح داد: «ایده این است که در داخل یک خانه کوچک حسی از انبساط ایجاد کنیم، به طوری که در یک لحظه خود را بالای یک پشت بام بیابید و در لحظه دیگر زیر یک طبقه قرار بگیرید.

درباره خانه در تاکاتسوکی بیشتر بد،د ›


نایتزبریج میوز
ع، تاران ویلخو

Knightsbridge mews ،use، ،ستان، توسط Echlin

سه مرحله ساده اتاق نشیمن را از آشپزخانه و ناهار خوری در این خانه در غرب لندن که توسط شرکت محلی Echlin بازسازی شده است، به یک طرح ش،ته ت،یم می کند.

یک مبل L شکل توکار با اندازه سخاوتمندانه کمک می کند تا جداسازی را مشخص کند، در حالی که یک دیوار کم که در امتداد یک طرف ،مت نشیمن از کف آشپزخانه ادامه دارد به تأکید بر این احساس فرورفته کمک می کند.

درباره این خانه نایتزبریج میوز بیشتر بد،د ›


فضای داخلی در سطح ت،یم شده
ع، سزار بجار

Domus Peepem، مکزیک، توسط Kiltro Polaris، WEWI، و JC Arquitectura

آپارتمان‌های داخل این بلوک که توسط Kiltro Polaris، WEWI، و JC Arquitectura طراحی شده‌اند و در منطقه‌ای سنتی طبقه کارگر در کان، واقع شده‌اند، دارای طرح‌بندی جمع و جور هستند که آشپزخانه، نشیمن و ناهارخوری را با یک پله چوبی بلند از اتاق خواب جدا می‌کنند. .

پله به ،وان یک ،صر نرم تر در میان پوشش های بتنی صیقلی دیوارها و کف ها خودنمایی می کند.

درباره Domus Peepem بیشتر بد،د ›

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل خانه‌هایی با طرح‌بندی ش،ته، آتریوم‌ها و درهای کشویی است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/26/split-level-interiors-living-areas-lookbooks/