دسته‌ها
اخبار

هشت طرح آشپزخانه اسکاندیناویایی با پشت سر هم و زیبا


برای جدیدترین لوک‌بوک خود، هشت آشپزخانه آرام با جزئیات طراحی اسکاندیناوی را در خانه‌هایی از جمله کلبه در بلژیک و خلوتگاه جنگلی در سوئد جمع‌آوری کرده‌ایم.

چوب و سنگ فراوان، جزئیات مینیمالیستی و راهکارهای عملی، این هشت فضای داخلی از سراسر جهان را به نمونه های خوبی از طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی تبدیل کرده است.

علاوه بر شیک بودن، فضای داخلی کم‌رنگ، آشپزخانه‌های کاربردی و بدون شلوغی را ایجاد می‌کند که در آن‌ها به راحتی می‌توان از همه اقلام مورد نیاز برای تهیه یک وعده غذایی در فضایی آرام استفاده کرد.

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل دوش‌های فضای باز، فضای داخلی با سرویس‌های در معرض دید و خانه‌های میل، با پالت‌های مواد چشم‌گیر است.


مینیمال فضای داخلی خلوتگاه جنگلی طراحی شده توسط معماران Norm
ع، از Jonas Bjerre-Poulsen

Forest Retreat، سوئد، توسط معماران Norm

استودیوی معماری Norm Architects این آشپزخانه را در یک کابین چوبی سنتی سوئدی با استفاده از چوب بلوط برای ایجاد حس گرم طراحی کرده است.

کمدهای مجزای بدون دسته آن دارای فضای ذخیره‌سازی فراو، هستند، در حالی که پشتی سنگی هم تزئینی و هم کاربردی است. یک ضربه سیاه رنگ کنتراست گرافیکی را اضافه می کند.

درباره عقب نشینی جنگل بیشتر بد،د ›


آشپزخانه و اتاق نشیمن در ویلای E توسط CF Møller Architects
ع، جولیان وایر

ویلا E، دانمارک، توسط CF Møller Architects

یک چاه نوری حکاکی شده، نور را به این آشپزخانه حمام در ویلایی در دانمارک می آورد. کاشی‌های آجری که دیوار آشپزخانه را می‌پوشانند، حس لمسی به اتاق می‌دهند.

کف آشپزخانه اوپن از پارکت شاه ماهی ساخته شده است، سبکی که اغلب در اتاق نشیمن دیده می شود که در اینجا فضای آشپزخانه را لو، تری می بخشد.

درباره ویلا E بیشتر بد،د ›


آشپزخانه توسط Westblom Kr،e Arkitektkontor
ع، از Jesper Westblom

آپارتمان استکهلم، سوئد، توسط Westblom Kr،e Arkitektkontor

این آپارتمان استکهلم ممکن است استثنایی باشد که در مورد طراحی آشپزخانه اسکاندیناویایی قاعده را ثابت می کند – که باید با استفاده از رنگ ها و مواد مجزا طراحی شود.

در عوض، استودیوی محلی Westblom Kr،e Arkitektkontor یک رنگ یاسی کم رنگ را برای آشپزخانه انتخاب کرد، که با این وجود جزئیات چوبی را به شکل میز و صندلی دارد. یک چراغ آویز نارنجی به خوبی با آشپزخانه تک رنگ تضاد دارد.

درباره آپارتمان استکهلم بیشتر بد،د ›


آشپزخانه ویپ وی 2
ع، از Anders Schønnemann

Vipp Pencil Factory، دانمارک، توسط Vipp

برند دانمارکی لوازم خانگی Vipp از یکی از آشپزخانه های م،ار خود برای Vipp Pencil Factory، یک کلوپ شام پاپ آپ در کپنهاگ استفاده کرد.

چوب قهوه‌ای تیره که معمولاً در آشپزخانه‌های اسکاندیناوی استفاده می‌شود، در مقابل دیوارهای بتونی خا،تری کارخانه سابق مداد رنگی متضاد است و با کابینت‌های شیشه‌ای و نیمکت‌های مرمری همراه شده است.

درباره Vipp Pencil Factory بیشتر بد،د ›


آپارتمان میدان هابیما توسط مایان زوسمان
ع، از Itay Benit

آپارتمان میدان هابیما، اسرائیل، توسط مایان زوسمان

طراح محلی Maayan Zusman این آپارتمان را در تل آویو با استفاده از مارک ها و جزئیات اسکاندیناویایی، از جمله لامپ های Gubi و صندلی های Ferm Living بازسازی کرد.

یک پالت رنگی جدا شده و پنجره‌های کریتال که نور را به داخل می‌دهد نیز حسی کمی صنعتی به آشپزخانه می‌دهد.

درباره آپارتمان استکهلم بیشتر بد،د ›


خانه BL، بلژیک
ع، از Jeroen Verrecht

کلبه، بلژیک، توسط معماران Graux & Baeyens

این کلبه متعلق به دهه 1960 در بلژیک دارای فضاهای نشیمن پر نور است، از جمله آشپزخانه ای از چوب و سنگ که دارای فضاهای ذخیره سازی فراوان و پنجره های بزرگی است که به سمت باغی سرسبز باز می شوند.

حتی پنکه آشپزخانه دارای روکش تخته سه لا است تا اطمینان حاصل شود که با بقیه فضا مطابقت دارد.

درباره کلبه کلبه بلژیکی بیشتر بد،د ›


خانه سالتویگا توسط معماران کولمن بویه
ع، از یوهان دهلین

خانه سالتویگا، نروژ، توسط معماران Kolman Boye

این اقامتگاه که این آ، هفته در لیلسند، نروژ، در لیلسند، نروژ، دارای نمایی است، به دلیل داشتن نمای ساخته شده از قطعات کفپوش چوبی، به «خانه آفکات» معروف است.

طراحی آشپزخانه اسکاندیناوی با استفاده از صندلی های ک،یک CH24 Wish، برند دانمارکی Carl Hansen & Søn که در اطراف یک میز ناهار خوری چوبی قرار گرفته اند برجسته شده است.

درباره خانه سالتویگا بیشتر بد،د ›


خانه کلاه اثر تینا برگمن
ع، از جیم استفنسون

خانه کلاه، سوئد، اثر تینا برگمن

خانه کلاه که در مناظر جنگلی Tänndalen در غرب سوئد قرار دارد، دارای آشپزخانه سنتی سوئدی با فضای داخلی کاملاً چوبی است.

برای صرفه جویی در فضا، به جای کمد، از یک قفسه شناور کوچک برای ذخیره سازی باز استفاده شد. رنگ های متضاد سیاه و خا،تری تیره برای اسپلش بک و همچنین جزیره آشپزخانه استفاده شده است.

درباره خانه کلاه بیشتر بد،د ›

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی که شامل دوش‌های فضای باز، فضای داخلی با سرویس‌های در معرض دید و خانه‌های میل، با پالت‌های مواد چشم‌گیر است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/29/scandinavian-kitchens-lookbooks/