دسته‌ها
اخبار

هشت آشپزخانه خاکی که در آن کاشی‌های سفالی گرما و لمس می‌افزایند


برای این لوک بوک، هشت آشپزخانه را از آرشیو Dezeen گردآوری کرده‌ایم که از کاشی‌های سفالی برای ایجاد حس گرما در فضای کاربردی استفاده می‌کنند.

Terracotta – به م،ای زمین پخته شده در ایتالیایی – از نظر فنی به هر شی ساخته شده از خاک رس اطلاق می شود. اما معمولاً این اصطلاح برای توصیف سفال های ساخته شده از نوع متخلخل خاک رس سفالی استفاده می شود که دارای ا،یدهای آهن بالایی است و رنگ قهوه ای مایل به قرمز زنگ زده به آن می دهد.

بر خلاف ظروف سنگی سرامیکی یا چینی، سفالین در دماهای پایین تری پخته می شود تا شیشه ای نشود – به این م،ی که خاک رس یک بافت درشت و ارگ،ک را حفظ می کند و ضد آب نیست مگر اینکه لعاب داده شود.

به ،وان پشتی یا کفپوش استفاده می شود، این می تواند رنگ و بافت بسیار مورد نیاز را به آشپزخانه بیاورد و در عین حال به ایجاد ارتباط با فضای باز کمک کند.

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی با دیوارهای برجسته، قفسه‌های کتاب و حمام‌های غرق‌شده.


خانه Budge Over Dover در سیدنی توسط YSG طراحی شده است
ع، از پرو روسکو

Budge Over Dover، استرالیا، توسط YSG

استودیوی استرالیایی YSG از کاشی‌های سفالی باریک برای “کشیدن بیرون به داخل” به این خانه در سیدنی استفاده کرده است که از کف پاسیو باغ به آشپزخانه و ناهارخوری مجاور می‌ریزد که می‌تواند با استفاده از درهای شیشه‌ای کشویی به بیرون باز شود.

خاک رس خشن با گچ براق بادمج، رنگ و تراورتن در اتاق نشیمن غرق شده آن طرف جفت می شود و تضادی بین سطوح خام و صیقلی ایجاد می کند.

درباره Budge Over Dover بیشتر بد،د ›


منطقه غذاخوری در فارم خانه فارلی توسط معماران امیل ایو
ع، از Mariell Lind Hansen

Farley Farm،use، ،ستان، توسط Emil Eve Architects

هنگامی که معماران امیل ایو یک آشپزخانه شیرو، را به خانه‌ای در ویلتشایر اضافه ،د، استودیوی بریت،ایی تصمیم گرفت تا با افزودن کاشی‌های سفالی سر پیکان به نمای بیرونی آن، پالت مواد خانه موجود را منع، کند.

در داخل، کاشی های مستطیلی مطابق با الگوی شاه ماهی روی زمین گذاشته شده بود در حالی که ردیفی از چراغ های آویز گلی از تیرهای چوبی سقف آویزان بود.

درباره خانه مزرعه Farley بیشتر بد،د ›


Hygge Studio اثر ملینا رومانو
ع، از دنیلسون ماچادو

Hygge Studio، برزیل، توسط ملینا رومانو

کف‌پوش‌های سفالی و دیوارهای آجری ،مایی به این آپارتمان سائوپائولو که توسط طراح برزیلی ملینا رومانو طراحی شده، «جذابیت روستایی» می‌بخشد.

کاشی ها در سراسر خانه از جمله اتاق خواب و سالن استراحت می ریزند که توسط صفحه ای ساخته شده از بلوک های کوبوگو سوراخ دار تزئینی قاب شده است.

درباره Hygge Studio بیشتر بد،د ›


ع، جوزف هویا

The 3 Marys، اسپ،ا، توسط Bajet Girame و Nicolas Burckhardt

کفپوش سفالی سرتاسر یکی از روش هایی بود که استودیو اسپ،ایی انجام داد بودجه Giramé برای اتصال آشپزخانه این خانه تعطیلات دهه 1960 به حیاط خلوت سخاوتمندانه آن، در کنار افزودن دهانه‌های قوسی سخاوتمندانه و درهای فولادی سوراخ‌دار.

استودیو به Dezeen گفت: “ما در نهایت روی کل طرح کار کردیم و خانه و باغ را به ،وان یک ماتریس بازیگوش از اتاق های مختلف به هم پیوسته در نظر گرفتیم.”

درباره Las 3 Marías بیشتر بد،د ›


دکوراسیون داخلی آپارتمان La Odette توسط Crü
ع، از آدریا گولا

La Odette، اسپ،ا، CRÜ

برای ایجاد یک پلان طبقه باز و روشن در داخل این آپارتمان در یک بلوک مس، بارسلونا که قدمت آن به سال 1877 بازمی‌گردد، استودیوی اسپ،ایی CRÜ بیشتر دیوارهای درخواستی داخلی را ،اب کرد.

در عوض، آشپزخانه در حال حاضر با یک دیوار مشخص که با کاشی‌های سفالی پوشیده شده است، مشخص شده است – که از کف باقی مانده و پشت به جلو چرخانده شده است تا سطح آجدار زیرین آنها نمایان شود.

درباره La Odette بیشتر بد،د ›


آشپزخانه خانه وست بند در ملبورن، طراحی شده توسط Brave New Eco

خانه وست بند، استرالیا، توسط Brave New Eco

سه نوع کاشی کاری در آشپزخانه این «خانه ابدی» در ملبورن، با بخش‌هایی از سفال‌های روستایی که در مقابل سرامیک‌های با لعاب طلایی تضاد دارند، جذابیت بافتی ایجاد می‌کنند.

کاشی های راه راه نیز در اطراف چراغ آویز بالای جزیره که محل کار را روشن می کند، توسط برند نورپردازی استرالیایی Southdrawn تا شده است.

درباره خانه وست بند بیشتر بد،د ›


Como Taperia اثر Ste Marie
ع، از کنراد براون

کومو تاپریا، کانادا، توسط Ste Marie

هم ،مت نشیمن و هم آشپزخانه اوپن این تاپاس بار اسپ،ایی در ونکوور با سفال‌های سفالی پوشانده شده بود و به سمت دودکش‌های آجری نیروگاه صنعتی Poble Sec بارسلون می‌رفت.

دیگر ارجاعات کاتال، را می توان در لهجه های آبی کبالتی رستوران – که با نقاشی های خوان میرو مشخص شده است – و جزئیات مختلف انتزاعی که به کار معمار آنتونی گائودی اشاره می کند، یافت.

درباره کومو تاپریا بیشتر بد،د ›


آپارتمان Count Duke توسط Sierra + From The Fig Tree
ع، از آلم، Sáiz

آپارتمان Count Duke، اسپ،ا، توسط Sierra + De La Fig

فضاهای مختلف در این آپارتمان با پلان باز در مادرید با کاشی های سنتی مراکشی زلیژ، با لعاب های زرد و سبز براق و سطوح دست ساز ارگ،ک تعریف شده است.

برای متعادل ، این سطوح درخشان تر، از سفالین برای زمین آشپزخانه و ناهارخوری استفاده شد، که با دیوارهای سفید ساده و نازک کاری چوبی سفارشی جفت شد.

درباره آپارتمان Conde Duque بیشتر بد،د ›

این جدیدترین نسخه از مجموعه لوک‌بوک‌های ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. برای الهام بیشتر، نگاه کنید به لوک‌بوک‌های قبلی با دیوارهای برجسته، قفسه‌های کتاب و حمام‌های غرق‌شده.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/09/terracotta-tiles-kitchens-lookbooks/