دسته‌ها
اخبار

نمای شبکه ای بلوک آپارتمانی پرث “ریتمی را در منظره خیابان ارائه می دهد”


ساختار شبکه ای قوی ساختار 835 High Street را مشخص می کند، یک بلوک آپارتم، بتنی که استودیوی معماری استرالیایی Carr به خیاب، شلوغ در پرث اضافه کرده است.

این بلوک آپارتم، شامل 26 اقامتگاه و همچنین فضاهای ،ده فروشی در طبقه همکف، در پنج سطح گسترده شده است و دارای نمای بتنی شبکه ای است که برای القای حس ریتم طراحی شده است.

ع، 835 High Street
835 High Street توسط Carr طراحی شده است

استفن مک گری، مدیر استودیو، به Dezeen گفت: «با استفاده از ،اصر تکراری، معماری ساختمان ریتمی را در منظره خیاب، ارائه می‌کند. “حس حرکت در نما با استفاده از یک دیوار خیاب، منظم و مشخص و ایجاد یک کل واحد ایجاد می شود.”

در چارچوب شبکه ای، کار بازی با باز بودن ساختمان، اضافه ، بالکن‌ها، پنجره‌ها یا فضاهای خالی برای ایجاد روابط متفاوت بین داخل و خارج.

تصویر بیرونی 835 High Street
با استفاده از بتن ساخته شده است

به سمت بالای بلوک آپارتمان، ،ت بتنی خالی ماند و از خیابان عقب رفت تا فضای بالکن اضافی را فراهم کند.

مک گاری می گوید: «نماهای شرق و ج، به شدت اصلاح شده و با جزئیات هستند، در حالی که نماهای شمال و غرب به تدریج عقب می نشینند و با استفاده از قاب، فرم را می پیچند و از بین می برند. “اثر آرامش از طریق ثبات و تعادل از طریق تکرار است.”

ع، جزئیات نما در خیابان 835 High Street
ساختمان آپارتمان در پرث واقع شده است

پانل‌های بتنی آجدار که به دلیل شباهتشان به ساختمان‌های فهرست شده در مجاورت انتخاب شده‌اند، نماهای شرقی و غربی را می‌پوشانند و از سایه‌هایی که در طول روز روی دیوارها انداخته می‌شوند برای ایجاد حس حرکت استفاده می‌کنند.

مک گاری می گوید: «علاوه بر ارائه اشاره به مهارت مشهود در ساختمان های ثبت شده در مجاورت، استفاده از بتن آجدار در نماهای شرقی و غربی حس حرکت و سایه بازی در نزدیکی یا از دور ایجاد می کند.

تصویر داخلی 835 High Street
از 26 آپارتمان تشکیل شده است

برای نرم ، فرم مستطیل ساختمان، استودیو از درختان و گیاهان بالارونده استفاده کرد که از سازه بیرون می‌آیند و با آن تعامل دارند.

طراحی شده توسط تمرین معماری منظر آکر، سیستم کاشت در اطراف سازه های صعود مرتب شده است که استودیو امیدوار است در طول زمان فضای سبز را تشویق کند تا در سراسر نما گسترش یابد.

“تغییر سیستماتیک ،اصر قاب معماری از طریق قرارگیری درختان، در هم آمیخته با سازه های لنگر برای گیاهان بالارونده و قرار دادن گونه های گیاه شناسی پرده ای که با گذشت زمان، با فرم ساخته شده ادغام می شوند و به هارمونی زمینه ای 835 می افزایند، افزایش می یابد. مک گاری گفت: High Street.

در داخل، کار آپارتمان‌ها را با هدف فراهم ، منظره‌های خارجی و تهویه برای هر خانه ترتیب داد. علاوه بر پنجره‌های بزرگ، بالکن‌هایی از بسیاری از اتاق‌ها منشعب می‌شوند که فضاهای بیرونی اضافی و چشم‌اندازهای قاب‌بندی شده از شهر را ارائه می‌دهند.

در میان 26 آپارتمان، مصالح با بافت سبک و دیوارهای خا،تری ملایم برای بازتاب نمای بیرونی ساختمان انتخاب شدند.

ع، نمای داخلی آپارتمان
پنجره های کف تا سقف فضای داخلی را می پوشانند

این استودیو توضیح داد: “پالت مواد داخلی و تزئینات مشابه خارجی است – حس نظم و تقارن.”

“بافت بیرونی از طریق فضاهای مش، به داخل وارد می شود، و با ورود به هر آپارتمان، این حس از طریق خا،تری های ملایم و زنگ های خاموش که به تضعیف منظره فراتر کمک می کند، افزایش می یابد.”

ع، آشپزخانه در خیابان 835 High Street
طرح داخلی شبیه به بیرون است

اتاق خواب ها و فضاهای نشیمن با پلان باز با دیوارهای شیشه ای در کنار بالکن ها قرار دارند و از مناظر سراسر شهر بهره می برند، در حالی که فضاهای خصوصی، از جمله حمام و آشپزخانه، برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، دورتر از نمای خیابان قرار گرفته اند.

فضاهای ،ده فروشی در سراسر طبقه همکف چیده شده اند، و همچنین یک منطقه مش، که دسترسی آسانسور به لابی خصوصی در طبقه بالا را ارائه می دهد.

ع، یک تراس در ساختمان آپارتمان پرث
آپارتمان ها دارای تراس هستند

لابی واقع در طبقه اول، به یک فضای خالی 13 متری در مرکز بلوک آپارتمان متصل می شود، که دارای یک مجسمه 12 متری از هنرمند آنا ویل هایفیلد است که تعدادی از پرندگان کوچک را به تصویر می کشد که به نظر می رسد در حال بالا رفتن از قصر هستند. دیوارهای خالی

علاوه بر کاشت چیده شده در سرتاسر نما، Acre یک است، پنت هاوس و باغی برای بلوک آپارتم، طراحی کرد که دارای تنوع بافتی از گیاهان و درختان است که بر ساختمان سایه می اندازند.

ع، بالکن
آپارتمان ها چشم اندازی به شهر دارند

کار می‌گوید: «با گذشت زمان، منظره با فرم ساخته شده ادغام می‌شود و شخصیت و نرمی فوق‌العاده‌ای به منظره خیابان می‌دهد.

آکر می‌خواست باهوش و خلاق با نتایج خود باشد و احساس کند این پروژه با افزایش سن به طرز چشمگیری بهبود خواهد یافت.

دیگر بلوک‌های آپارتم، استرالیا که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند شامل یک مجتمع آپارتم، سینوسی در ملبورن است که برای انعکاس اشکال طبیعی خمیده و اولین برج چوبی استرالیا طراحی شده است.

عکاسی توسط روری گاردینر.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/05/carr-835-high-street-gridded-facade-concrete-apartment-block-perth-australia/