دسته‌ها
اخبار

نمایشگاه Vkutemas به تعویق افتاد در اتحادیه کوپر افتتاح شد


نمایشگاهی که تاریخ و آثار یک مدرسه معماری آوانگارد شوروی را به نمایش می گذارد، پس از بیش از یک سال تاخیر به دلیل جنگ اوکراین، در اتحادیه کوپر در شهر نیویورک افتتاح شد.

وخوتماس: آزمایشگاه آوانگارد 1920-1930، که از ک،ی در سال 2019 شکل گرفت که توسط اتحادیه کوپر استادیار آنا بوکوف، آموزش و تئوری مدرسه معماری دهه 1920 شوروی را برجسته می کند.

این نمایشگاه که توسط بوکوف و مدیر آرشیو استیون هیلیر برگزار می‌شود، با هدف به نمایش گذاشتن آثار مکتب وخوتماس، که بلافاصله پس از انقلاب بلشویکی در سال 1917 تأسیس شد، برای جبران خاموشی‌اش «به دلیل سرکوب ایدئولوژیک در هر دو طرف آهن» است. پرده”.

نمای نمایشگاه Vhkutemas
Vhkutemas: آزمایشگاه آوانگارد در اتحادیه کوپر در شهر نیویورک افتتاح شد.

این نمایشگاه با نمایش هر دو کار مفهومی دانش‌آموز در قالب مدل‌ها، ع،‌های تاریخی همراه با اینفوگرافیک‌هایی که ساختار مدرسه را شرح می‌دهد، نشان می‌دهد ارتباط امروز مدرسه، که بوکوف گفت «احتمالاً دموکراتیک‌ترین تلاش آموزشی بود».

ایده این بود که هر ،ی که می‌خواهد از معماری شروع کند، به‌ویژه از طبقات اجتماعی که فرصت مطالعه هنر و معماری را نداشتند… در دوره پیش از انقلاب سابق، اکنون این فرصت را داشتند که این کار را انجام دهند. بوکوف به Dezeen گفت.

بنابراین اینجا ما برای اولین بار معیارهای پذیرش برابر داریم.”

این نمایشگاه ابتدا قرار بود سال گذشته افتتاح شود، اما با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین به تعویق افتاد.

در اوایل سال جاری، نمایشگاه دوباره پس از یک قطعه نظر پدر آنکر، مورخ دانشگاه نیویورک در Ar،ect اظهار داشت که ممکن است روسیه را “برای جامعه معماری و نیویورکی ها جذاب تر کند”.

هیلی ایبر، رئیس بخش معماری اتحادیه کوپر در آن زمان سوالاتی را در مورد حقایق در این قطعه مطرح کرد، اما همچنان تصمیم گرفت با دانشجویان، اساتید و دهکده اوکراینی مجاور شهر نیویورک بحثی را باز کند.

“بررسی مهم تاریخی”

پس از مشورت و نامه ای که توسط معماران برجسته بین المللی امضا شد، مدرسه تصمیم گرفت تا نمایشگاه را ادامه دهد.

این نمایشگاه شامل تعدادی بی،ه و نامه – موافق و مخالف – در مورد این موضوع است.

لورا، رئیس اتحادیه کوپر، گفت: «این اسناد با هدف تشویق بازدیدکنندگان به تأمل در زمینه اجتماعی، فکری و سیاسی معاصری که این نمایشگاه بر روی آن قرار دارد و مطالعه تاریخی مهم شیوه‌های آموزشی پیشگامانه به خودی خود ارائه شده است.» جرقه ها.

مدل Vhkutemas
این کتاب کارهایی را به نمایش می‌گذارد که از مدرسه طراحی شوروی قبل از پایان آن توسط جوزف استالین بیرون آمدند

بوکوف و هیلیر توافق ،د که تمرکز بر کار دانشجویی جالب‌ترین بخش نمایشگاه است و دانشجویان اتحادیه کوپر به طور انتقادی در یک پروژه «معماری پزشکی قانونی» شرکت می‌کنند که به کارهای دانشجویی انجام شده تقریباً یک قرن قبل بازمی‌گردد.

دانش‌آموزان مدل‌هایی از پروژه‌های توسعه‌یافته توسط اعضای مدرسه، از جمله شهر ظالمانه Flying City – یک پروژه دیپلم توسط دانش‌آموز Vkhutemas، جورجی کروتیکوف، ایجاد ،د.

بوکوف گفت: “همه ما علاقه مند بودیم که در این مدرسه متنوع، کارهایی که امروز برای ما نوآورانه ترین و مرتبط ترین باشد.”

مدل شهر پرنده
مدل‌هایی از کار مفهومی و اینفوگرافیک‌هایی را نشان می‌دهد که ساختار و تاریخ مدرسه را نشان می‌دهد

بازسازی‌ها و مدل‌های نمایشگاه از تعداد محدودی آثار آرشیوی، که از آرشیوهای شخصی که بوکوف جمع‌آوری کرده است و از مجلات شوروی که توسط معمار پیتر آیزنمن به مدرسه اهدا شده بود، به دست آمد.

بوکوف برای نشان دادن شباهت‌های بین این دو مکتب و دریافت‌های تاریخی بسیار متفاوت، گرافیک‌های مربوط به مؤسسه معاصر، باهاوس را خلق کرد.

به گفته بوکوف، فقدان اطلاعات ناشی از پا،ازی مدرسه توسط جوزف استالین است، و به گفته بوکوف، غرب این کار را بیش از حد کمونیستی می‌داند.

بوکوف گفت: “این تابعی از تاریخ غم انگیز آن مکان بود که متأسفانه همچنان غم انگیز است.”

Vkhutemas: Laboratory of the Avant-Garde 1920-1930 از 25 آوریل تا 5 مه 2023 باز است. برای رویدادها، نمایشگاه ها و گفت،ای بیشتر در زمینه معماری و طراحی از راهنمای رویدادهای Dezeen دیدن کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/27/vkhutemas-exhibition-cooper-union-opening/