دسته‌ها
اخبار

نمایشگاه وخوتماس اتحادیه کوپر “آخر بهار امسال” افتتاح می شود


اتحادیه کوپر نیویورک اعلام کرده است که پس از به تعویق افتادن آن به دلیل نگر،‌های مربوط به تهاجم روسیه به اوکراین، نمایشگاهی درباره معماری دوران شوروی اوا، امسال افتتاح خواهد شد.

این تصمیم پس از 12 روز بحث و گفتگو بین هیلی ابرم، رئیس کمیته نمایشگاه‌ها، ال،اندر توچیلوفسکی، هیئت دانشجویی و جامعه عمومی گرفته شد.

پس از بررسی، این موسسه در بی،ه ای مش، از تغییر زمان برگزاری نمایشگاه برای اوا، بهار امسال خبر داد، هرچند تاریخ رسمی اعلام نشد.

زمینه اضافه شدن به نمایشگاه

همراه با تصمیم برای تغییر زمان نمایشگاه، مدرسه خاطرنشان کرد که زمینه اضافی اضافه خواهد شد.

مدرسه گفت: «اتحادیه کوپر نمایشگاه را اوا، بهار امسال افتتاح می‌کند، با حمایت مواد زمینه‌سازی اضافی که چارچوب‌های متفاوتی را برای درک این موضوعات و تحقیقات آموزشی و هدف اصلی نمایشگاه ارائه می‌دهد.»

علاوه بر مطالب متنی، مدرسه مجموعه‌ای از بحث‌ها را با دانش‌آموزان و همچنین یک میزگرد عمومی “برای بازگشایی مسائل چند بعدی مربوط به نمایشگاه و ارائه آن” برگزار خواهد کرد.

این موضوعات عبارتند از “اهمیت کشف تاریخ از دست رفته در سرکوب سیاسی و کاوش در مورد چگونگی استفاده از تاریخ برای منافع سیاسی امروز”.

به سرپرستی آنا بوکوف و استیون هیلیر، وخوتماس: آزمایشگاه آوانگارد، 1920-1930 قرار بود در اوا، ژانویه افتتاح شود، اما پس از مدتی توسط مدرسه به تعویق افتاد. مقاله نوشته شده توسط محقق Peder Anker در مجله Ar،ect از زمان برگزاری نمایشگاه انتقاد کرد.

این مقاله به دلیل نگر، در مورد صحت اظهارات موجود در آن و رابطه شخصی آنکر با بوکوب توسط Ar،ect اصلاح شد.

با این حال، Ar،ect از نقد مقاله به نمایشگاه به طور کلی دفاع کرد و به “سابقه بی شماری” برای تعلیق رویدادهای مرتبط با روسیه که پس از تهاجم لغو شد، اشاره کرد.

اتحادیه کوپرتصمیم او برای به تعویق انداختن افتتاحیه، انتقاد جامعه معماری را به دنبال داشت. آ نامه ایجاد شده توسط Google Do،ent با امضای تایید نشده اعضای جامعه معماری که از این تصمیم به ،وان “نقض آزادی آکادمیک” انتقاد ،د.

اتحادیه کوپر از این تصمیم دفاع کرد و به دلیل به تعویق انداختن آن به «خشم نسبت به آنچه که به ،وان جشن مشارکت روسیه تلقی می شد» استناد کرد.

“طراحی و ساخت نقطه پای، نیست”

پس از تصمیم برای بازگشایی در اوا، بهار امسال، اتحادیه کوپر فرصتی را برای بحث و گفتگو پذیرفت که جنجال‌های پیرامون نمایشگاه برجسته شد.

این مدرسه می‌گوید: «اتحادیه کوپر در هسته‌ی خود همیشه یک انجمن برای گفتمان و گفت‌وگوی عمومی برای رسیدگی به چالش‌ها و فرصت‌های زمان ما بوده است.

دانشکده معماری دانشجویان را تشویق می کند تا نقش معمار و پیامدهای اجتماعی، محیطی و سیاسی کار خود را بررسی کنند و با انجام این کار، این ایده را تقویت می کند که طراحی و ساختمان فقط نقطه پای، ایده های مجموعه نیستند، بلکه اغلب خود می توانند باعث ایجاد بحث سازنده و گفتمان انتقادی شوند.”

این نمایشگاه از سمینارهایی به رهبری بوکوف در مورد تاریخ وخوتماس، یک مجموعه طراحی روسی که توسط جوزف استالین، نخست وزیر اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1930 تعطیل شد، شکل گرفت.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/07/cooper-union-vkhutemas-exhibition-reschedule/