دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان و اجرای طراحی ساختمان ، گروه معماری مسعودیان-سایبان کی تی

در پلان ساختمان نحوه قرار گیری فضاها و ارتباط آن ها با یکدیگر، همچنین نحوه قرار گیری تمامی بازشوها (درب و پنجره ها)، قرار گیری پله و آسانسور و چیدن مبلمان فضاها وجود دارد. طراحی کامل یک مجموعه ی ویلایی شامل فضای نشیمن، اتاق خواب های مستر و عادی، طراحی محوطه و باغ، فضاهای جانبی لنداسکیپ شامل فضای آتشدان، فضای باربیکیو، مسیرهای با پوشش گیاهی سبز و دلنشین، جکوزی و استخر، فضاهای استراحت و نشیمن می شود . در ادامه چندین پلان از پروژه ویلایی چمستان مختص کارفرمای عزیزمان جناب رحمتی را مشاهده میکنید . در این بخش به نکات مهم و کاربردی که یک ویلای مسکونی را به فضایی دنج، آرام و زیبا تبدیل می کند بسنده می کنیم و چند مورد از طراحی ویلاهای لوکس گروه معماری هیرادانا را در تایید این موارد قرار داده ایم . برای آنکه که یک ویلا را به فضایی شاخص و خاص تبدیل کنید ، بایستی در طراحی نقشه های معماری، به عرصه های عمومی و خصوصی فضاها توجه ویژه ای شود . در نقشه کشی ساختمان مسکونی به تزئینات و دکوراسیون داخلی توجه بیشتری می شود.

گروهی بر اساس جا نمایی لکه های فضایی کار را شروع کرده و گروهی بر اساس آکس بندی و طراحی پارکینگ طراحی را انجام می دهند که هر دو روش می تواند نتیجه مطلوب کارفرما را داشته باشد. با توجه به نیاز روز که بر مبنای داشتن حداکثر تعداد پارک خودرو می باشد، توجه ویژه ای به طراحی پارکینگ می شود. طراحی نقشه های ساختمانی و مسکونی لوکس برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند . در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند .

  • همان‌طور که می‌ دانید استفاده از ساختمان دوبلکس و طراحی پلان برای آن یعنی که ۲ طبقه به صورت مجزا طراحی پلان در نظر گرفته می شود.
  • امروزه تنوع زیادی در نوع سقف ها و اسکلت های ساختمانی وجود که باعث سبک تر شدن ساختمان شده و در طراحی سازه ساختمان بسیار موثر است .
  • در این پلان ها اصولا طبقه ی همکف یا زیرزمین یا هر دو، بعنوان پارکینگ، لابی و محل انباری ها قرار میگیرد و مابقی طبقات واحدهای مسکونی.
  • با استفاده از نقشه‌های سه بعدی می‌توانید دید بهتری نسبت به ساختمانی که قصد ساخت آن دارید، داشته باشید.

اما به دلیل این‌که امروزه آشپزخانه‌ ها فقط لازم است که از فضای اصلی سالن پذیرائی تفکیک شوند، وجود اوپن می‌تواند فقط برای جلوگیری از دید ساکنین باشد و ممکن است به‌ خوبی عمل نداشته باشد. با در نظر گرفتن این‌که فضای آشپزخانه بیش از حد ممکن بسیار بزرگ باشد، می‌ تواند مشکلات متعدد دیگری به وجود بیاورد و می ‌تواند مثلث کار در آشپزخانه را بسیار طولانی‌تر کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که اغلب بانوان در تلاشند تا آشپزخانه بزرگ برای آن‌ ها طراحی شود این است که بتوانند میز ناهارخوری در وسط آشپزخانه جای دهند. انجام شده این مهندسین مشاور، قابل رویت و بررسی هستند.خدمات ثبت سفارش طراحی پلان آنلاین و یا حضوری در مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران از طریق کلیک بر روی لینک زیر انجام می شود. این موارد در طراحی برای سازه های فولادی، بتنی و چوبی به کار می روند.

۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. هزینه ی طراحی یک پلان معماری به ازای هر متر مربع 5000 الی 7000 تومان می باشد. هر استان نسبت به ضوابط شهرداری و شهرسازی خود درصد قابل ساختی را مشخص می نماید، که پروانه ی ساختمانی دقبقا طبق آن متراژ و مساحت صادر می گردد. در این پلان ها اصولا طبقه ی همکف یا زیرزمین یا هر دو، بعنوان پارکینگ، لابی و محل انباری ها قرار میگیرد و مابقی طبقات واحدهای مسکونی. اگر می خواهید تا زمان پیری در خانه جدیدتان بمانید یا قصد دارید از افراد سالخورده پذیرایی کنید، همانطور که در طراحی پلان به ایمنی کودکان توجه می‌کنید، باید رفاه و ایمنی سالخوردگان را نیز درنظر بگیرید.

طراحی نقشه ساختمان بصورت سه بعدی

نقشه دارای دو طبقه پارکینگ و همکف است .برای طبقه همکف سه خواب در نظر گرفته شده و مصالح به کار رفته در آن مصالح بنایی است.برای مشاهده نما زیبای این پلان اینجا کلیک کنید . ساختمان به صورت دوبلکس طراحی شده است که طبقه همکف آن شامل یک واحد پارکینگ و عرصه عمومی ساختمان است و طبقه اول سه خوابه به همراه پنتری و نشیمن می باشد . این ساختمان اسکلت بتنی دارای دسترسی از سمت جنوب است .دوبلکس طراحی شده و دارای نمای منحصر به فردیست.

از همه مهم‌تر لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به این نکته دقت کنید که ساختمان درباره برابر رفتارهای طبیعی همانند زلزله از مقاومت خوبی برخوردار باشد. اسکلت ساختمان برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را چگونه انتخاب کنیم؟عموماً در شهرها سازه‌های ساختمان می ‌تواند هزینه ‌های بسیار بالایی را برای اسکلت به همراه داشته باشند. اما در شهرهای کوچک مصالح بنایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، ممکن است کمتر باشد. همیشه در نظر داشتن این سوال مهم شمرده می شود که کدام یک از سازه‌ها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد. لازم به ذکر است بدانید سازه بنایی که مقرون به صرفه‌تر است ممکن است از ساخت غیراصولی برخوردار باشد و لازم است که به این نکته توجه کنید. لازم به ذکر است بدانید که اتاق میهمان باید مواردی همچون کمده رختخوابی، مستر و دیگر مزایا را داشته باشد تا هنگامی‌که میهمان به این اتاق مراجعه می کند، هیچ‌گونه نیازی به عرصه خصوصی ساختمان نداشته باشد و در این فضا بتواند، یک فضای بدون مزاحمت و امن را تجربه کند.

برای طراحی یک نقشه ساده با این اپ احتیاجی به پرداخت پول نیست، اما برای تهیه نسخه پشتیبان از نقشه و گرفتن خروجی های DXF و SVG بایستی اپلیکیشن را با پرداخت هزینه ای اندک به نسخه حرفه ای ارتقا دهید. مهندس معمار باید تمام طرح مجله خبری سایبان های اولیه نظیر سایت پلان، انواع پلان ها، مقاطع و نمادها را در پلان ترسیم نماید. تولید کاشی سنتی ، پرسی لعاب کلیه ی آجرها برای نمای ساختمان ،کف فرش مناسب باغ ،ویلا ،عمارت تاریخی ،بومگردی ،کارونسرا،هتل رستوران سنتی،و….

با چیدمان و نمایش مبلمان هر فضا، کاربری آن فضا مشخص می شود که به شرح زیر است:

طراحی فضای سبز و محوطه در خانه های ویلایی بسیار رایج است البته طراحی نقشه محوطه در روف گاردن و حیاط ساختمان های شهری بسیار کاربرد دارد. طراحی محوطه و فضای سبز هم مانند نمای ساختمان به صورت سه بعدی و انیمیشن ارائه می گردد. برای شروع یک پروژه ساختمانی پس از مطالعات اولیه نیاز به طراحی نقشه معماری است امر نقشه کشی ساختمان آن قدر حائز اهمیت است که سابقه چند هزار ساله در تاریخ معماری ایران و جهان دارد. در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد. طراحی نقشه ساختمان مسکونی دوبلکس 250 متری با طراحی شیک و زیبا ،مدرن بوده و نمای آن کلاسیک می باشد.

به همین جهت باید دقت کافی را حین ترسیم پلان به خرج دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد. حتما همه اتاق خواب‌ها دارای کمد با عمق استاندارد ۶۰ سانتی‌متر باشند. حمام در نزدیکی اتاق خواب‌ها طراحی شود و حتما توجه شود که درب آن از سایر قسمت‌های منزل قابل رویت نباشد.