دسته‌ها
اخبار

نصب پناهگاه توسط دانیل ریباکن آب های استکهلم را روشن می کند


د،ل ریباکن، طراح نروژی، ساختار سقفی را در آب های سرد اطراف استکهلم نصب کرده است تا نمادی از وضعیت اسفناک پناهندگان در سراسر جهان باشد.

سرپناه شامل یک سقف شیرو، ساده است که بر روی ستون‌های فولادی بلند شده و چراغ‌هایی در زیر آن نصب شده است تا نور را به آب‌های زیرین بتاباند.

این پروژه ادای احترام به فریتیوف نانسن، کاشف، دانشمند و بشردوستانه نروژی است که اولین کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) بود.

نصب پناهگاه توسط د،ل ریباکن در استکهلم
پروژه های سرپناه بر روی آب های زیر روشن می شوند

گفت: “شعار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل این است که سقفی بر سر افرادی که در حال فرار هستند، قرار دهیم.” رایباکن، که در گوتنبرگ، سوئد مستقر است.

او به Dezeen گفت: “من می خواستم بین پناهگاه پشت بام و سردی آب تضاد ایجاد کنم، سپس آن را با این نور بسیار درخشان ،یب کنم. این در مورد ایجاد نور در تاریک ترین زمان ها است.”

پناهگاه یکی از تاسیسات مختلفی بود که برای آن ایجاد شد چراغ های هفته ،ل، جشنواره ای در دسامبر که در آن استکهلم مملو از تاسیسات نور، است که برندگان گذشته جایزه صلح ،ل را جشن می گیرند.

نصب پناهگاه توسط د،ل ریباکن در استکهلم
این نصب در آب های نزدیک جزیره Skepps،lmen واقع شده است

نانسن در سال 1922 پس از معرفی پاسپورت نانسن، یک سند مسافرتی برای پناهندگان که توسط 52 ،ت ملی به رسمیت شناخته شد، این جایزه را دریافت کرد.

در حالی که سایر تاسیسات پس از پایان جشنواره حذف شدند، طراحی Rybakken حداقل برای یک سال در جای خود باقی مانده است.

این بخشی از برنامه هفته طراحی استکهلم است که از امروز آغاز می شود و تا 12 فوریه ادامه دارد.

نصب پناهگاه توسط د،ل ریباکن در استکهلم
این سازه از یک چارچوب استیل و یک سقف آلومینیومی تشکیل شده است

Rybakken معتقد است که این پیام در حال حاضر قدرتمندتر شده است، این سازه به تنهایی ایستاده است و به نظر می رسد در ساحل پنهان شده است.

او گفت: “سایر قطعات نور از نظر بصری بسیار پر سر و صدا بودند، اما Shelter بسیار آرام تر است.”

طراح امیدوار است ،، که آن را می بینند، به یاد مبارزه پناهندگان در زم، که 89.3 میلیون نفر در سراسر جهان به اجبار آواره شده اند، بیفتند.

او گفت: “تفسیر برخی از هنرها می تواند بسیار دشوار باشد، اما من فکر می کنم این کاملا تحت اللفظی است.”

پناه
ستون های فولادی در زیر آب به زمین ثابت می شوند

سقف هشت متری از آلومینیوم موجدار ساخته شده است، در حالی که سازه نگهدارنده از فولاد تامین شده توسط حامی پروژه ساخته شده است. ArcelorMittal.

این در نزدیکی جزیره Skepps،lmen واقع شده است، در نقطه ای که آب بین یک تا دو متر عمق دارد. این امکان را برای آن فراهم کرد که به جای شناور شدن، ریشه در زمین داشته باشد.

ریباکن گفت: «برای من مهم بود که این قطعه مانند چیزی شناور به نظر نرسد. می‌خواستم برخلاف حرکات اطرافش، خیلی ثابت باشد.»

نصب پناهگاه توسط د،ل ریباکن در استکهلم
این طرح نمادی از وضعیت اسفناک پناهندگان در سراسر جهان است

Rybakken بیشتر به خاطر ایجاد طرح‌ها و تاسیسات نورپردازی، از جمله ورودی Daylight که در سال 2010 ارائه کرد یا چراغ صعود خود برای برند ایتالیایی Luceplan، شناخته شده است. طراح گفت که نصب پناهگاه را می توان به ،وان “بزرگترین لامپ من تا به امروز” توصیف کرد.

او افزود: «این مکان باعث می شود که از سراسر استکهلم قابل مشاهده باشد.

در طول هفته طراحی استکهلم، ریباکن همچنین از یک نیمکت دایره‌ای که با برند مبلمان خیاب، نروژی Vestre ساخته است، رونمایی می‌کند.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/06/shelter-installation-daniel-rybakken-stock،lm/