دسته‌ها
اخبار

میخائیل ریچس فاز 2 بازسازی پارک هیل را در شفیلد تکمیل کرد


پالت سبز، آبی و بنفش آ،ین مرحله از بازسازی املاک پارک هیل در شفیلد را متحرک می کند، که اخیرا توسط استودیو برنده جایزه استرلینگ تکمیل شده است. میخائیل ری،.

استودیوی معماری لندن میخائیل ری، 195 خانه معاصر را در چهار جنب ساختمان بی‌رحمانه درجه II* ایجاد کرده است و در عین حال پارچه اصلی را تا حد ممکن حفظ کرده است.

نمایی از املاک پارک هیل از ایستگاه قطار شفیلد
میخائیل ری، فاز 2 بازسازی پارک هیل را تکمیل کرده است

پارک هیل که بین سال‌های 1957 و 1961 ساخته شد، یک مجتمع مس، اجتماعی سابق است که توسط معماران ایور اسمیت و جک لین برای شورای شهر شفیلد طراحی شده است. بیشتر به خاطر نوع شناسی «خیابان ها در آسمان» و ساختار بتنی شبکه ای آن شناخته شده است.

پس از سالها کاهش، توسعه دهنده املاک شهری اسپلش در سال 2004 قراردادی را برای بازسازی آن برنده شد. این روند با فاز 1، طراحی شده توسط استودیوها آغاز شد. هاوکینز/براون و استودیو Egret Westکه در سال 2013 افتتاح شد و در همان سال در فهرست نهایی جایزه استرلینگ قرار گرفت.

ورودی فاز 2 املاک پارک هیل
هدف این پروژه بازگرداندن “زیبایی اصلی” املاک وحشیانه مسکن است

فاز 2 توسط میخائیل ری، در کنار فاز اول روشن‌تر قرار دارد که سه ضلع آن با پانل‌های پررنگ به‌روز شده بود که هدف آن «تغییر درک عمومی از املاک» بود.

موفقیت این رویکرد به میخائیل ریچز اجازه داد تا “رویکرد لمسی سبک” تری را انتخاب کند که بر جشن و بازسازی بافت و طراحی اصلی ساختمان متمرکز بود.

بلوک مس، شفیلد با بالکن های رنگارنگ
نمای بالکن رنگارنگ اضافه شده است

“[Phase 1’s] موفقیت به ما این امکان را داده است که با حفظ هر چه بیشتر بافت موجود، صادقانه ساختمان را بازسازی کنیم.”

صالح به Dezeen گفت: «برای ما مهم بود که نه تنها زیبایی اصلی آجرکاری و ،ت بتنی را بازیابی کنیم، بلکه با پارچه‌های موجود به طور پایدار با تعمیرات هدفمند کار کنیم تا طول عمر کربن تجسم‌شده را بهبود بخشیم.

مسکن توسط میخائیل ری، با بالکن های رنگارنگ
پانل ها به افزودن هویت شخصی به هر آپارتمان کمک می کنند

در کنار حفظ بافت اصلی ساختمان، یکی از اه، کلیدی میخائیل ری، برای نوسازی، بهبود عملکرد انرژی و کاهش پل های حرارتی از طریق عایق بندی بود.

با این حال، صالح گفت که این کار به دلیل وضعیت محافظت شده پوسته بتنی، و همچنین محدودیت های ساختمان موجود، مانند سقف های بسیار کم و شبکه موجود آن که “آنقدرها که به نظر می رسد تکراری نیست” دشوار است.

نمای بیرونی بازسازی شده املاک پارک هیل در شفیلد
قاب پنجره ف،ی مشکی رنگ اضافه شده است

صالح توضیح داد: «بزرگترین چالش کاهش پل سرد در حالی که در چارچوب محدودیت های یک طرح بسیار خاص کار می کند، بوده است.

وی ادامه داد: «وضعیت ذکر شده در درجه II* به این م،ی است که روکش بتن، که به ،وان یک پل سرد عظیم عمل می کند، یک گزینه نیست. ما باید هر دو طرف بتن را در هر اتاق عایق بندی می کردیم.

نمای فاز 4 املاک پارک هیل از فاز 2
پالت رنگ برای تکمیل آجرکاری خاکی انتخاب شد

یکی از مناطق اصلی که نیاز به عایق بندی دارد، نمای بالکن است که در مطالعه حرارتی فاز 1، یکی از بدترین ،اصر ساختم، برای اتلاف حرارت کنترل نشده است.

برای مبارزه با این، استودیو پانل های عایق را به بالکن ها معرفی کرد. این رنگ‌ها با رنگ‌هایی تکمیل شده‌اند که از «پالت اواسط قرن آبی، سبز و بنفش» انتخاب شده‌اند، که برای تکمیل رنگ‌های خاکی آجرکاری موجود بین قاب بتنی انتخاب شده‌اند.

بالکن های رنگارنگ طراحی شده توسط میخائیل ری،
برای بالکن های ژولیت از ف، سیاه نیز استفاده شده است

این پانل‌های رنگی ضمن کمک به عایق‌سازی ساختمان، هدفشان افزودن هویت منحصر به فرد به هر یک از آپارتمان‌ها است که از روش‌هایی که ،نان گذشته و فعلی خانه‌های خود را در طول سال‌ها انطباق داده‌اند، آگاه می‌کنند.

صالح گفت: «ما متوجه شدیم که مردم برای بازگرداندن حس هویت به آپارتمان ها شروع به رنگ آمیزی نمای بالکن خود کرده اند. “ما می خواستیم ،ی بتواند به بلوک اشاره کند و بگوید که آبی آپارتمان من است.”

خیاب، در آسمان در املاک پارک هیل
هر درب ورودی رنگی است تا با بالکن مطابقت داشته باشد

به روز رس، کلی پارچه به اندازه کافی بهره وری انرژی ساختمان را بهبود بخشیده است تا برق را از نظر اقتصادی برای کل ساختمان مقرون به صرفه کند.

علاوه بر این، ردپای کربن عملیاتی سالانه آن از 151 به 20 کیلوگرم دی ا،ید کربن در هر متر مربع کاهش یافته است – 87 درصد بهبود – بر اساس ارزیابی کربن کل عمر توسط اعتماد ساده مفید.

خیاب، در آسمان در املاک پارک هیل
حصیرهای طرح دار نیز معرفی شده اند

بنا بر بالکن رنگی نشان می دهد، میخائیل ری، همچنین برای هر خانه یک در رنگی جلویی و یک حصیر در را برای آوردن “زندگی و رنگ به خیابان ها در آسمان” فراهم کرده است.

رنگ درب ورودی با نمای بالکن مطابقت دارد، در حالی که تشک های طرح دار اشاره به مشمع کف اتاق طرح دار اصلی دهه 1960 دارند که توسط ،نان قبلی برای شخصی سازی آپارتمان هایشان گذاشته شده است.

صالح توضیح داد: «تشک‌ها حس هویت را به آپارتمان‌ها باز می‌گردانند، در حالی که به هر خانه آستانه ورودی خود را می‌دهند، همانطور که در یک خیابان معمولی دارید.

هر خانه همچنین دارای یک یا دو پنجره تمام قد در کنار درب ورودی خود است که به ،نین کمک می کند تا درهای خود را حتی بیشتر شخصی سازی کنند.

آشپزخانه سفید با کاشی های سبز
فضای داخلی ادای احترام به ساختمان اصلی دهه 1960 است

صالح افزود که این همچنین ت، برای ترویج “محیط امن تر و احساس همسایگی و در عین حال آوردن نور طبیعی به آپارتمان” است.

در داخل، فاز 2 شامل 36 نوع تخت مختلف است که از آپارتمان های یک تخته گرفته تا آپارتمان های سه تخته با اندازه سخاوتمندانه، مزونت ها و خانه های شهری را شامل می شود و جایگزین طرح های اصلی است که “استانداردهای فضایی مدرن را برآورده نمی ،د”.

بالکن با نرده بتنی
پانل های رنگی به عایق بندی خانه ها کمک می کند

صالح توضیح داد: «همه آپارتمان ها اکنون دارای فضاهای نشیمن با پلان باز سخاوتمندانه هستند که جهت بهره برداری از بهترین مناظر طراحی شده اند.

“نتیجه 195 خانه جدید با صفحات طبقه متفاوت و یک پیشنهاد مختلط است که به طیف وسیعی از ،نان پاسخ می دهد و به افراد بیشتری مک، می دهد که بتوانند در آن زندگی کنند، کار کنند و بازی کنند.”

همچنین تقریباً 2000 متر مربع فضای تجاری وجود دارد. طراحی داخلی در سراسر فاز 2 سازگار است و برای ادای احترام به ساختمان اصلی دهه 1960 طراحی شده است.

این شامل نازک کاری سبز مایل به تاریک می شود که به قاب بتنی در معرض گرما می افزاید و در عین حال تکمیل کننده پالت رنگی درها و بالکن ها در اواسط قرن است.

جزئیات اصلی بتن در معرض نمایش گذاشته می شود

در حمام‌ها و آشپزخانه‌ها، از کاشی‌های مربعی کوچک به ،وان نشانه‌ای برای موزاییک‌های موجود در سراسر املاک استفاده شده است – مانند جایی که میخانه‌های قدیمی و توالت‌های عمومی در گذشته بودند.

کارهای تکمیلی شامل ف،کاری سیاه رنگ است که برای جزئیات از جمله قاب پنجره ها، پله ها و بالکن های ژولیت استفاده می شود که داخل و خارج ساختمان را متحد می کند.

پارک هیل بزرگترین بنای فهرست شده اروپا است و مرمت آن به پنج مرحله ت،یم شده است. فاز 3 نیز اخیراً توسط معماران Whittam Cox تکمیل شده است که شامل تبدیل پنج ضلع به مسکن دانشجویی با پالت رنگی لوکوربوزیه است.

توسعه بعدی فاز 4 خواهد بود که شامل یک گا،ی هنری طراحی شده توسط Carmody Groarke و مجموعه ای از استودیوها می شود.

عکاسی توسط تیم کراکر.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/15/mikhail-riches-park-hill-estate-sheffield/