دسته‌ها
اخبار

موزه مکزیک دارای “نمای زنده” از پانل های آلومینیومی است


معمار محلی فرناندا آهومادا و استودیو FR-EE غرفه ملی تنوع زیستی در مکزیکو سیتی را با نمای پانل های آلومینیومی متحرک که به نور و باد پاسخ می دهد تکمیل کرده اند.

واقع در دانشگاه خودمختار ملی در مکزیکو سیتی، این ساختمان آرشیو و مجموعه های در حال رشد ،داران، ،ندگان، ماهی ها و پرندگان را در خود جای خواهد داد. موسسه زیست شناسی در پلان های شعاعی که در سه طبقه آن صعود می کنند.

پاویون ملی تنوع زیستی در مکزیک
فرناندا آهومادا + معماران رایگان غرفه ملی تنوع زیستی واقع در مکزیکو سیتی را تکمیل ،د. ع، توسط ماریولا سوبرون است

فرم دایره ای ساختمان به ،وان تفسیری از مفهوم “درخت زندگی” طراحی شده است که نشان دهنده به هم پیوستگی همه موجودات زنده است.

فرناندا آهومادا، بنیانگذار استودیو، به Dezeen گفت: درخت زندگی استعاره رایجی است که زیست شناسان برای نشان دادن رابطه بین گونه ها استفاده می کنند. بیولوژیست‌های مولکولی امروزه از این ابزار برای سازمان‌دهی اطلاعات و دانش استفاده می‌کنند؛ برنامه‌های معماری به همین شکل در ساختمان نمایش داده می‌شوند.

نمای غرفه ملی تنوع زیستی در مکزیکو سیتی
این ساختمان آرشیو و مجموعه های موسسه زیست شناسی را در خود جای خواهد داد

یک راه پله مرکزی فضای داخلی ساختمان را بیشتر سازماندهی می کند و مارپیچ دوتایی یک رشته DNA را نشان می دهد.

آهومادا، که با فرناندو رومرو کار می کرد، گفت: پلکان ما مرکز موزه است و در نظر گرفته شده است که نشان دهنده پیوند مش، با همه گونه های زنده روی زمین باشد. رایگان روی طراحی

نمای نزدیک از پانل های آلومینیومی در نمای غرفه ملی تنوع زیستی در مکزیک.
پانل های آلومینیومی متحرک یک “نمای زنده” در نمای بیرونی ساختمان ایجاد می کند.

موج هزاران ماژول آلومینیومی روی ساختمان برای پاسخگویی به محیط داخلی با پوشاندن نمای شیشه ای که فضای داخل به نور کمتری نیاز دارد، طراحی شده است.

روکش پویا از منحنی ساختمان پیروی می کند که به سمت ج، بالاتر است و در برخی بخش ها کاملاً بسته است، بدون شیشه، مانند منطقه ای که مربوط به سالن است.

ابعاد پانل‌های آلومینیومی 20×30 سانتی‌متر است و با حرکت همراه با باد به محیط اطراف پاسخ می‌دهند و اشاره به «دائم و اهمیت» تنوع زیستی و ایجاد «نمای زنده» دارند.

لابی غرفه ملی تنوع زیستی در مکزیک
فضای داخلی در سه حلقه در اطراف یک راه پله مرکزی سازماندهی شده است

چهار مجموعه این موسسه در “تراکم کننده های ذخیره سازی با چگالی بالا” روی ریل های ف،ی واقع در داخلی ترین حلقه اطراف راه پله ذخیره می شوند.

به دلیل حساسیت نوری نمونه ها در انبار و نمایشگاه، در دورترین فاصله از نمای ساختمان قرار دارند.

پلک، در موزه ای در مکزیک.
پلکان مارپیچ مرکزی نشان دهنده مارپیچ دوتایی یک رشته DNA است

فضاهای تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و فضاهای عمومی در بیرونی ترین حلقه قرار دارند که دسترسی بیشتری به نور طبیعی و تهویه و نماهایی از چشم انداز آتشفش، اطراف را فراهم می کند.

طبقه اول ساختمان که فضاهای عمومی مانند ایستگاه هدیه، کافه تریا و کتابخانه را در خود جای داده است، با نمایاندن نماهای بدون مانع از پنجره های کف تا سقف، مستقیماً محیط طبیعی اطراف را ادغام می کند.

طبقات دوم و سوم ساختمان که میزبان چهار مجموعه اصلی گونه های ساختمان هستند، از طریق نمای موج مانند ساختمان، نماهای کنترل شده ای از محیط را ارائه می دهند.

پی ساختمان با صید، یک سنگ آتشفش، محلی که در اثر انفجار آتشفشان Xtile در قرن چهارم توزیع شد.

نمایشگاهی در غرفه ملی تنوع زیستی در مکزیک
نمایشگاه ها با نمای پویا از نور محافظت می شوند

غرفه ملی تنوع زیستی در نظر گرفته شده است تا فضایی برای ذخیره، مطالعه و گسترش آرشیو مؤسسه زیست شناسی و همچنین آموزش عموم در مورد مجموعه های آن باشد.

این یکی از چندین پروژه است که اخیراً در مکزی،یتی تکمیل شده است، مانند این غرفه و باغ سنگی توسط Erre Q Erre و بلندترین آسمان ،اش مکزیکو سیتی توسط Pelli Clarke & Partners.

عکاسی توسط سزار بلیو است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/17/national-biodiversity-pavilion-mexico-fernando-ahumada/