دسته‌ها
اخبار

“مهم است که دوباره تصور کنیم که چگونه از ساختمان ها استفاده مجدد می کنیم.”


معمار آمریکایی جین گنگ گفت: افرادی که در محیط ساخته شده کار می کنند باید استفاده مجدد از ساختمان های موجود را در اولویت قرار دهند و هدفشان افزایش پایداری بتن باشد.

بنیانگذار شیکاگو در سخنر، خود به من،ت افتتاح مرکز گیلدر در نیویورک سالن استودیو به Dezeen گفت که اگر محیط ساخته شده ما به اه، توافقنامه آب و هوای پاریس دست یابد، استفاده مجدد از ساختمان ها مهم است.

گنگ به Dezeen گفت: “بسیاری از تحقیقات و تدریس من در GSD هاروارد در مورد استفاده مجدد از ساختمان ها برای کاهش میزان کربنی است که ما منتشر می کنیم.”

“من فکر می کنم واقعا مهم است که دوباره تصور کنیم که چگونه از ساختمان ها استفاده مجدد می کنیم، چگونه آنها می توانند زندگی جدیدی داشته باشند اما تا آنجا که ممکن است از همه چیزهایی که وجود دارد – مانند پایه ها، دیوارها – که می تو،م استفاده کنیم استفاده کنیم.”

فضای داخلی مرکز گیلدر
استودیو گنگ اخیراً مرکز گیلدر را در منهتن تکمیل کرده است. ع، از ایوان بان است

این نظرات پس از تکمیل دو پروژه برجسته توسط استودیو گنگ در هفته های گذشته بیان شد، مرکز گیلدر در موزه تاریخ طبیعی آمریکا و موزه هنرهای زیبای لیتل راک.

هر دو ساختار دارای اضافات ارگ،ک مانند به مجموعه‌های تاریخی ساختمان‌ها هستند که ساختمان‌های از قبل موجود را متحد می‌کنند و در عین حال زیبایی‌شناسی معاصر و گردش خون بهبود یافته را برای طراحی اضافه می‌کنند.

جنبه احساسی تغییر آب و هوا

مرکز گیلدر به این امر دست می یابد در حالی که همچنان ظاهری متمایز و ارگ،ک را حفظ می کند. گنگ گفت که فرم ساختمان می تواند به ایجاد ارتباط عاطفی با طبیعت کمک کند.

او گفت: «ما باید تغییرات اقلیمی را هم از جنبه عقل، و هم از جنبه احساسی بررسی کنیم.

“چگونه مردم را وادار کنیم که به طبیعت اهمیت دهند، دوباره عاشق طبیعت شوند و بخواهند از آن مراقبت کنند و از طرف همه موجودات زنده روی سیاره ما حمایت کنند؟ به همین دلیل است که هنر و معماری نیز بسیار مهم است.”

به گفته گنگ، تغییر به سمت فرم‌های ارگ،ک‌تر با تغییر نگرش نسبت به معماری در شهر نیویورک همسو می‌شود، او گفت که شهر «واقعاً از دهه 1990 بازی خود را در معماری ارتقا داده است» و «مک، است که بسیار مترقی و روشن‌فکر است». .

علاوه بر ویژگی‌های رسمی معماری ارگ،ک و تمرکز بر استفاده مجدد، معمار همچنین در مورد نیاز به پیشبرد مصالح جدید و پایدارتر اظهار نظر کرد.

او به پتانسیل مواد زیستی مانند چوب اشاره کرد و به ساختاری که برای هاروارد با چوب انبوه ساخته شده است اشاره کرد – اما همچنین گفت که او نوآوری ها را در بتن پایدارتر دنبال کرده است.

فن آوری های نوآورانه بتن مهم است

او گفت: “نکته ای که در مورد بتن وجود دارد این است که می توان انتشار بتن را بر اساس مخلوط کاهش داد. بنابراین اینجاست که اکتشافات هیجان انگیزی که در حال حاضر اتفاق می افتد.”

او افزود: «این چیزی است که بسیار کاربردی و بسیار مفید است، احتمالاً مفیدتر از تلاش برای انجام ساختمان خارج از، در این مقطع زم،، مواد زیستی».

اما با گفتن این موضوع، من واقعاً به مواد زیستی مانند چوب، به ویژه، علاقه مند هستم، اما به مواد دیگر نیز علاقه مند هستم.

او همچنین افزود که این مواد “مرز بعدی” هستند، اما ما باید در مورد چگونگی “تولید و است،اج” آنها انتقاد کنیم.

گنگ که سال گذشته برنده جایزه Le Prix Charlotte Perriand شد، پروژه های متعددی از جمله “اولین هتل کربن مثبت” ایالات متحده در دنور در دست ساخت دارد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/03/jeanne-gang-interview/