دسته‌ها
اخبار

معماری Waechter ساختمان “تمام چوب” را در پورتلند تکمیل می کند


Waechter Architecture یک ساختمان تجاری “تمام چوب” را در پورتلند تکمیل کرده است، که می گوید اولین ساختمان تجاری در اورگان است که “از ساخت چوب انبوه برای تمام اجزای ساختمان استفاده می کند”.

این ساختمان که می سی سی پی نام دارد دارای ،اصر ساختاری است که از پانل های چوبی متقاطع (CLT) و تیرهای چوبی ،بانده شده (گلولام) ساخته شده است.

نما با ساختمان و حیاط مجاور
Waechter Architecture یک ساختمان تمام چوبی در اورگان ایجاد کرد

به غیر از “جلیقه باران” فولادی هوازدگی بیرونی، عایق پشم سنگ و کفپوش بتنی تابشی، تمام سطوح ساختمان از چوب در معرض هوا “بدون نیاز به پرداخت اضافی یا ضد حریق” هستند.

ساختار سه طبقه شامل شش جلد است که در اطراف یک حیاط مرکزی قرار گرفته اند. بنا بر این گزارش، این ساختمان باید “،اصر و بدون پیچیدگی” باشد و الگویی برای “یک انبار صنعتی برای قرن بیست و یکم” باشد. استودیو.

حیاط با مردی که راه می رود
دارای حیاط مرکزی

روند ساخت و ساز م،ار با مقطعی بود که “اساساً همه جا ی،ان است”.

در لبه ج،ی سایت، دیوارها در محل به صورت افقی مونتاژ شدند و سپس در جای خود کج شدند. بقیه سازه – عرشه دیوارها و تیرها – برپا شد و بعداً با فولاد در حال هوازدگی بیرونی پوشانده شد.

حیاط فولادی هوازده با مردم در حال استراحت
دارای یک “جلیقه بار،” فولادی است

این ساختمان 888 متر مربعی، مجموعه ای از کاربری ها را از طریق امکانات مش، مختلف مانند کافه در سطح زمین و حیاط روباز متمرکز، پارکینگ دوچرخه و منطقه خدمات، فضای سازنده و دیگر فضاهای کارگاهی برای ابزارهای مختلف تولید خلاق در خود جای می دهد. .

طبقات دوم و سوم دارای فضاهای اداری و آپارتمان ها هستند.

پنجره ای با مردی که به بیرون نگاه می کند
اجزای ساختاری آن همگی از چوب انبوه ساخته شده اند

این استودیو به Dezeen گفت: «استراتژی کلی ما برای می‌سی‌سی‌پی این بود که از مواد ساده، صادقانه و به گونه‌ای استفاده کنیم که اقتصاد، کارایی ساخت و نگهداری آسان را با تمایل به دوام و ویژگی‌های معماری متعادل کند.

یکی از چالش‌های تمام چوب‌های انبوه و دیگر ساخت‌وسازهای دیوار غیرحفره‌ای، یافتن راه‌هایی برای حفظ سطوح تا حد امکان از نفوذ و لنگر است.

اما همچنین فرصتی برای بررسی رویکردهایی است که در پروژه‌هایی با این نوع و اندازه بی‌سابقه هستند.»

فضای استراحت
تنها ،اصر غیر چوبی فولاد، کفپوش بتنی و عایق هستند

با کمک مهندسین مشاور KPFF، این استودیو توانست اطمینان حاصل کند که تمام مصالح ساختم، مورد استفاده برای کارایی بالا رتبه بندی شده است، و در نتیجه ساختم، کاملاً الکتریکی، VOC و بدون مبرد با سیستم های گرمایش و سرمایش هیدرونیک ایجاد می شود.

پنجره های قابل اجرا نیز در اطراف ساختمان چیده شده بود.

فضای داخلی چوب ا،پوز
فضای داخلی دارای مقدار زیادی چوب در معرض دید است

مک،ک برای گرمایش و سرمایش از طریق یک دال رویه که دارای توزیع نیرو و داده است، عبور می کند.

این سیستم ا،امات پیکربندی محل کار، مس، و ،ده فروشی را برآورده می کند و امکان عملکرد کامل را برای برنامه چند منظوره فراهم می کند.

کافه
دارای کافه، ادارات و اجزای مس، است

با شروع پروژه در سال 2010، استودیو در تحقیقات گسترده شرکت کرد و قبل از اینکه رویکرد “همه چوب” را توسعه دهد، تحقیقات مختلفی را انجام داد.

هدف آن ایجاد فضایی بود که از منطق سازنده ساده و مستقیم پیروی کند و در عین حال حس ریتم و محدودیت را از طریق بیان طراحی حفظ کند.

این استودیو به Dezeen گفت: ما اخلاق و رویکرد طراحی خود را به ،وان یک چارچوب یکپارچه و سازگار می بینیم که می تواند برای پروژه ها از هر نوع یا شرایطی اعمال شود.

می‌سی‌سی‌پی چیزی شبیه به اکتشاف و آزمایش است که از علاقه گسترده شرکت Waechter به وضوح رسمی، مادی و تجربی ناشی می‌شود. ما اخلاق و رویکرد طراحی خود را به ،وان یک چارچوب یکپارچه و تطبیقی ​​می‌بینیم که می‌تواند برای پروژه‌ها از هر نوع یا هر نوع و یا پروژه‌ای اعمال شود. وضعیت.”

بنا بود این ساختمان به راحتی ساخته شود و بهره وری انرژی بالایی داشته باشد

این استودیو از کمک هزینه نوآوری چوب USDA برای ترسیم عملکرد ساختمان ها بودجه دریافت کرده است.

در مارس 2023، Dezeen مجموعه‌ای را راه‌اندازی کرد که وضعیت چوب انبوه را به نام انقلاب چوبی پوشش می‌داد که شامل جمع‌بندی، مصاحبه‌ها و نظرات درباره گذشته، حال و آینده ساخت‌وساز چوبی مهندسی شده بود.

معماری Waechter به رهبری Ben Waechter، تعدادی پروژه را در شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده به پایان رسانده است، از جمله یک هتل ساخته شده از یک پردیس کابین در ایالت واشنگتن و یک خانه بازسازی شده قرن قدمت با نمای قرمز روشن.

عکاسی توسط لارا شناگر است.


اعتبار پروژه:

مدیر معماری، داخلی، ساختمان: معماری Waechter
ساخت چوب انبوه: چوب جامد KLH (ایالات متحده آمریکا/اتریش)
نصب انبوه چوب: موستانگ ریج
مهندس عمران و سازه: KPFF
مهندس مک،ک / برق / لوله کشی: PAE
کد/حفاظت در برابر آتش: کد نامحدود
مدیریت ساخت و ساز: Owen Gabbert LLC، Cu،er Design & راه حل بسازید
محوطه سازی: نهالستان سیستوس
مشتری/اپراتور: 4224 N Mississippi LLC
عکاسی: لارا شناگر


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/09/waechter-architecture-all-wood-mississippi-portland/