دسته‌ها
اخبار

معماری سنتی ترکیه به سفارت آمریکا در آنکارا اطلاع می دهد


چیدمان و مصالح ساختمان های سنتی ،یه به سفارت ایالات متحده در آنکارا که توسط استودیوی نیویورکی Ennead Architects برای “تعادل باز بودن و امنیت” طراحی شده است، اطلاع داده است.

این ساختمان در یک پردیس 3.6 هکتاری در منطقه تجاری مرکزی جدید سوگوتوزو واقع شده است، این ساختمان شامل یک ریاست خانه، محل اقامت نگهبانان امنیتی و امکانات اجتماعی است.

این به شکل دنباله‌ای از فرم‌های مستطیل و سنگ‌پوش است که توسط سه حیاط داخلی ش،ته شده و توسط باغ‌های محوطه‌سازی شده احاطه شده است. Ennead Architects از سطوح دسترسی و حریم خصوصی تا متوسط ​​استفاده کرده است.

نمای بیرونی سفارت آمریکا در آنکارا
Ennead Architects سفارت ایالات متحده در آنکارا را تکمیل کرده است

ریچارد اولکات شریک معماران Ennead به Dezeen گفت: «معماری ک،یک عثم، الهام‌بخش اصلی و نقطه عزیمت بود.

اولکات ادامه داد: «ما به طور خاص به آثار معمار سینان، معمار مشهور قرن شانزدهمی که مسئول طراحی بسیاری از نمادین ترین ساختمان های ،یه بود، نگاه کردیم.

ساختمان اداری توسط Ennead Architects در ،یه
چیدمان و مصالح آن به ساختمان های سنتی ،یه اشاره دارد

از جمله ساختمان‌های سینان که به ،وان مرجع بصری استفاده می‌شد، مسجد سلیم،ه در استانبول بود که «مجموعه‌ای از ساختمان‌های بسیار با توالی پیوسته حیاط‌ها، دروازه‌ها و آستانه‌ها» است.

اولکات توضیح داد: «این نوع شناسی و نحوه توالی – حرکت از عمومی به خصوصی تر – رویکرد طراحی ما را به پردیس دیپلماتیک نشان می دهد.

ورودی سفارت آمریکا در آنکارا
از خیابان عقب افتاده است و “میدان ورود” دارد

عقب تر از خیابان، “میدان ورود” با درختان و کاشت قرار دارد که برای نرم ، مرز بین سفارت و شهر در نظر گرفته شده است.

اینجا یک آلاچیق باریک برای کنترل ورودی است که سایت را به دو نیم می‌کند، در کنار باغ‌های اضافی و پاسیو که بر فراز ساختمان طلایی پوشیده از سنگ تراورتن سایه افکنده است.

دیوارهای بتنی با الگوبرداری از توری مشربیه
دیوارهای بتنی شبکه‌ای شبیه پرده‌های مشربیه در معماری اسلامی است

فلیسیا برگر، مدیر معماران Ennead به Dezeen گفت: «طرح سایت یک ساختار سازم، رسمی برای گردش در سراسر محوطه دانشگاه ایجاد می‌کند، که با دورتر شدن از خیابان، از عمومی به خصوصی پیشرفت می‌کند.

او ادامه داد: “ساختمان باریک یک غرفه ورودی برای همه بازدیدکنندگان سفارت است. این درب ورودی پردیس است و به این ترتیب، یک تصویر نمایشی مهمی را ارائه می دهد که به طور ی،ان از بازدیدکنندگان، کارکنان و مقامات بلندپایه استقبال می کند.”

حیاط سفارت آمریکا در آنکارا
سه حیاط دارد

یک حیاط بزرگ در مرکز ساختمان صدارت به ،وان فضای اجتماعی اولیه سفارت عمل می کند. این دیوارها با دیوارهای بتنی شبکه‌ای پوشانده شده‌اند که از صفحات مشربی سنتی در معماری اسلامی استفاده می‌کنند تا نور و هوا از آن عبور کند.

در ،مت پشتی سایت فضاهای خصوصی بیشتری وجود دارد، از جمله محل اقامت نگهبانان که همچنین توسط محوطه سازی که سایت را پوشانده است، محافظت می شود.

فضای داخلی سفارت با همکاری استودیو معماری مستقر در نیویورک طراحی شده است فضاساز و مانند درمان بیرونی، بر استفاده از مواد محلی و سنتی تمرکز کنید.

برگر گفت: «استفاده از مصالح بومی و سنتی برای این مرکز دیپلماتیک راهی برای گردهمایی مادی دو فرهنگ است که نمایانگر ارزش‌های آمریکایی و در عین حال ارجاع به سنت‌های غنی معماری ،یه است.»

او افزود: پالت مواد مرمر مرمر، تراورتن، چوب‌های گرم، کاشی‌های سرامیکی و فیروزه‌ای به بسیاری از مواد غنی موجود در سراسر ،یه اشاره دارد.

فضای داخلی دفتر توسط Ennead Architects and Spacesmith
فضای داخلی با Spacesmith طراحی شده است

Ennead Architects یک استودیوی نیویورکی است که قبلاً به ،وان مشارکت پولشک شناخته می شد که در سال 1963 توسط جیمز پولشک تأسیس شد.

در کنار کار بر روی سفارت ایالات متحده در آنکارا، اخیراً بازسازی کلیسای کلیسای جامع سنت جان الهی در منهتن را تکمیل کرده و پیشنهادی برای موزه هنر Wuxi ارائه کرده است.

عکاسی توسط اسکات فرانسیس.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/08/ennead-architects-us-emb،y-ankara/