دسته‌ها
اخبار

معماری ساختمان مسکونی خط معمار

این پل زیبا در پارک آب و آتش توسط معمار جوان زن ایرانی ،‌ لیلا عراقیان طراحی شده است و در حال حاضر بزرگترین پل عابر پیاده در کشور به طول ۲۷۰ متر است. این پل ، پارک آب و آتش و پارک طالقانی را در بزرگراهی شلوغ به هم متصل می کند. برای دانلود فیلم باکیفیت آموزش نحوه محاسبه ارتفاع ساختمان، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.

  • این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد.
  • شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است.
  • به‌عنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دست‌انداز یا جان‌پناه تراس)، هم‌تراز با جداره اصلی نما نباشد.
  • در خلال این فرآیند، ساختمان ها از اشیایی فیزیکی، به اجزایی فرهنگی و اجتماعی بدل می گردند.
  • ایده ها تفکراتی معین و غیر آنالیزوارانه هستند که از مشاهدات مدارک و اندیشه برای ما حاصل می شوند.
  • این خانه ها دوستدار محیط زیست هستند و نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی ایفا می کنند.

فارغ از تعداد اتاق‌خواب‌ها و مساحت زیربنای واحد مسکونی، استانداردهای زیر را در طراحی نقشه ساختمان مسکونی رعایت کنید. اکثر معماران در هنگام طراحی نقشه ساختمان جنوبی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های جنوبی از هر دو جبهه شمال و جنوب، نورگیری کامل و بدون مزاحمت انجام می‌شود و این مهم‌ترین مزیت زمین‌های جنوبی نسبت به زمین‌های شمالی است. نکته بسیار مهمی که در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به آن توجه کنید این است که در این ساختمان‌ها، نور جنوب از سمت حیاط به بنا تابیده می‌شود. بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند.

نمایشگاه بین‌المللی مشهد، مرکز تبادلات اقتصادی جهانشهر مشهد شود

با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت . هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . به عنوان نمونه شیوه و شکل ساخت محدوده ای که قرار است در آن فعالیت های ورزشی انجام شود با بنایی که مقرر است در آن استراحت توام با آرامش واقع شود تفاوت های بسیاری دارد،این تاثیرپذیری و تاثیرگذاری حکایت از تعامل دوسویه اما پنهان سبک معماری با روحیات و خلقیات انسان ها دارد. آن چه که در طراحی داخلی مورد توجه قرار می گیرد، طراحی فضا با توجه به خلقیات افراد و توجه به جنبه های زیبایی شناسی صورت می گیرد.

۱۵ ساختمان با معماری خاص در جهان

به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خوابی را در نظر بگیرید که عرض پنجره آن ۳ متر است. ارتفاعات جنوبی مشهد، ظرفیت طبیعی فوق‌العاده و بالقوه‌ای برای شهر است که تاکنون آنگونه که باید، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است؛ مدیریت شهری باید بسته‌های مختلف و برنامه‌ریزی منسجمی را برای این محدوده تدوین کند. یک راه عملکردی (پراگماتیک) عبارت است از بررسی برنامه و مشخص کردن سلسله مراتب موجود با این فرض که اصلی ترین مسأله (جوهره) آن است که در این سلسله مراتب، در جای نخست باشد. در نهایت نتیجه چنین بررسی ای می تواند در غالب تحلیلی از برنامه و یا یک دیاگرام گرافیکی ارائه شود. برنامه های رایانه ای نقش اساسی در کمک کردن به مهندسان ایفا میکند.همانطور که واضح است یک مهندس نقشه کشی ساختمان هم از این قاعده مستثنی نیست. به طورکلی یک مهندس خوب باید از نظر ریاضیات گلیم خود را از آب بیرون بکشد مخصوصا در رشته ی نقشه کشی ساختمان چون رابطه ای نزدیکی با این علم دارد.

دانشجو محوری و افت کیفیت آموزش معماری

در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید. دو روش کلی برای طراحی معماری وجود دارد که هر کدام بناهای خاصی را شامل می‌شود. اکثر کشورها معماران را ملزم به داشتن مدرک از یک دانشگاه و یا آکادمی معتبر می کنند. طبق آمار در ایالات متحده، اکثر معماران مدرک لیسانس پنج ساله در معماری دریافت می کنند. علاوه بر تحصیلات، معماران باید سه سال دیگر تجربه داشته باشند تا بتوانند در آزمون صدور مجوز شرکت کنند.