دسته‌ها
اخبار

معماران IDIN از شیشه و آینه برای ترکیب کافه بانکوک در یک باغ استفاده می کنند


معماران IDIN تایلندی مجموعه‌ای از سازه‌های مینیمال و غرفه‌مانند را برای برشته‌کننده‌های قهوه نانا در بانکوک ایجاد کرده است که دارای سقف‌های موزاییکی آینه‌ای است که باغ‌های اطراف را منع، می‌کند.

این پروژه که در منطقه Bangna بانکوک واقع شده است، مک، واحه مانند از سبزه های متراکم در کنار جاده ای شلوغ را اشغال می کند.

کافه روستر قهوه نانا توسط معماران IDIM
فضای سبز اطراف کافه را احاطه کرده است

معماران IDIN آنها وظیفه داشتند ساختار موجود در سایت را گسترش دهند، جایی که کافه و “بار آهسته” روست‌ها را با افزودن یک “S،d ​​Bar” جدید، صندلی‌های اضافی و فضاهای حمام در خود جای داده است.

این عمل به جای ایجاد یک ساختار واحد و بزرگ، سه سازه فولادی باریک و تک شیار را در جلوی سایت ایجاد کرد، با دیوارهای شیشه‌ای و سقف‌های آینه‌ای که به باغ‌های اطراف اجازه می‌داد «به شکاف‌های بین آن‌ها نفوذ کنند».

کافه روستر قهوه نانا توسط معماران IDIM
IDIN Architects سه سازه را در سایت طراحی کرد

“ساختمان های اصلی در جلو [of the site] استودیو توضیح داد که نتیجه حفظ تداوم خط سقف با ساختمان موجود است که به سه توده گسترش می‌یابد که در آن اسپید بار و صندلی‌های داخلی قرار دارند.

نواحی سبز چشم انداز به شکاف های بین این توده ها نفوذ کرده و با استفاده از موزاییک های شیشه ای انعکاسی روی سقف به داخل سرازیر می شوند.

وی ادامه داد: «از طریق این مفهوم، مرزهای بین سه شیوه – معماری، داخلی و منظر – محو می‌شود.

کافه روستر قهوه نانا توسط معماران IDIM
موزاییک های آینه ای سقف ها را تزئین می کنند

بر خلاف ف،کاری سیاه ساختمان موجود، سازه‌های جدید با استفاده از قاب‌های فولادی سفید و بتن، با سقف‌های بزرگ که به تراس‌های خارجی سرپناه می‌شوند، ساخته شده‌اند.

ج،ی ترین سازه شامل نوار جدید است، با یک پیشخوان بزرگ و سفید که همراه با چهارپایه های سیاه رنگ است که در تمام طول آن اجرا می شود و از طریق یک دیوار انتهایی شیشه ای ادامه می یابد تا تبدیل به یک میز خارجی با پایه های آینه ای شود.

راهروهای پیوند شیشه ای کوچک به دو سازه نشیمن مجاور منتهی می شوند.

هر دو دارای کانترهای موجدار هستند که برای “افزایش تجربه نوشیدن قهوه” و ارجاع به مناطق کوهست، که قهوه از آن سرچشمه می گیرد، طراحی شده اند.

کافه روستر قهوه نانا توسط معماران IDIM
ساختمان ها از سازه های فولادی ساخته شده اند

در پشت سایت، حمام‌های جدید در قالب‌های مکعبی سفید با سینک‌های بیرونی قرار گرفته‌اند که توسط یک حمام سنگ‌فرش‌شده که از میان باغ می‌پیچد به هم متصل شده‌اند.

“همه [of the] ساختمان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساده و کاربردی باشند، و این سادگی تا طراحی داخلی ادامه دارد، جایی که تمرکز اصلی همچنان حول تجربه نوشیدن قهوه می‌چرخد.”

کافه روستر قهوه نانا توسط معماران IDIM
این پروژه از سازه های تک شیار تشکیل شده است

IDIN Architects توسط Jeravej Hongsakul در سال 2006 تاسیس شد و نام آن مخفف عبارت Integrating Design in Nature است، استراتژی که تمام کارهای استودیو را انجام می دهد.

پروژه های قبلی این شرکت شامل طراحی استودیوی خود در بانکوک است که دارای چوب سیاه شده بیرونی و کاشت درختان بلند است که به آن “حضور نامرئی” می دهد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/02/idin-architects-nana-coffee-roasters-،kok-cafe/