دسته‌ها
اخبار

معماران Ennead گنبد مسی را در کلیسای جامع نیویورک قرار داده است


استودیوی نیویورکی Ennead Architects کلیسای کلیسای جامع سنت جان الهی در منهتن را با اضافه ، یک گنبد مسی با درز چوبی بازسازی کرده است که “می تواند 100 سال دیگر دوام بیاورد”.

Ennead Architects وظیفه بازسازی گنبد سفالی کلیسای جامع را برعهده داشت که اولین بار در سال 1917 توسط معمار اسپ،ایی-آمریکایی رافائل گوستاوینو ساخته شد و دارای بزرگترین گنبد است. گنبد کاشی گوستاوینو در جهان. بر اساس برخی گزارش ها، خود کلیسا با 120555 فوت مربع (11200 متر مربع) بزرگترین کلیسا در ایالات متحده است.

نمای بیرونی گنبد مسی سنت جان الهی
معماران Ennead یک گنبد مسی را در بالای کلیسای کلیسای جامع سنت جان الهی قرار داده است.

معماران Ennead که در 30 سال گذشته با کلیسای جامع کار کرده است، موظف به ایجاد پوسته ای برای قرار گرفتن در اطراف گنبد به قطر 133 فوت (40.6 متر) برای محافظت از آن در برابر ،اصر شد.

بازسازی ها شامل قرار دادن یک گنبد مسی در بالای کاشی و جایگزینی ،مت بیرونی قبلی گنبد بود تا اطمینان حاصل شود که فضای بین ف، و سنگ آب را به دام نمی اندازد.

کوین سیمور، مدیر ارشد و چار، برینرد، دستیار ارشد در Ennead به Dezeen می‌گویند: «مکالمه‌های اولیه کار پچ را برای رفع سریع‌تر پیشنهاد می‌کرد، اما به زودی رد شد زیرا نشت آب به یک مشکل بسیار بزرگ تبدیل شد.

با توجه به اینکه لایه عایق باعث می شود آب بین ،مت بیرونی گنبد و خود لایه محبوس بماند، تیم ما روی یک راه حل طول، مدت برای جایگزینی کامل لایه های سقف گنبد فرود آمد.

سنت جان الهی
کلیسای جامع بزرگترین گنبد کاشی گوستاوینو در جهان را دارد

این طرح تعداد بازسازی‌هایی را در نظر گرفت که برای مق، با افتادگی گنبد و آسیب‌های آبی مرتبط از زمان ساخت آن به کار گرفته شد.

سیمور و برینرد می‌گویند: «به دلیل مقیاس بزرگ، گنبد گوستاوینو کلیسای جامع در طول عمر خود دستخوش تغییرات متعددی برای کنترل حرکت بیش از حد، ، خوردن و نفوذ آب شده است.»

سنت گابریل در آپسید با گنبد و خط افق پشت سر
گنبد به مرور زمان ا،ید می شود

اینها شامل افزودن میله های فولادی در سال 1916، تعمیرات سنگ تراشی در سال 1970 و بازسازی قوس بیرونی در سال 2012 بود.

برای اطمینان از اینکه انبساط و انقباض مس ناشی از جابجایی آب و هوا به گنبد آسیبی نمی رساند، تیم عایق مرطوب قدیمی را حذف ،د، به کاشی ها زمان دادند تا خشک شوند و دوباره عایق فوم اسپری را نصب ،د.

نمای نزدیک از گنبد
این یکی از بسیاری از بازسازی هایی است که از زمان ساخت اولیه به کار گرفته شده است

امید این است که با ا،ید شدن مس با برخی از ساختمان های اطراف و همچنین مجسمه فرشته جبرئیل در اپیس.

مرمت خود کاشی نیز بخشی از این پروژه بود. Building Conservation Associates, Inc. و James R. Gainfort AIA Consulting Architects PC برای ارزیابی آسیب کاشی ک،یک وارد شدند و کاشی های گم شده یا آسیب دیده با کاشی های سفارشی ایجاد شده توسط اوهایو جایگزین شدند. آثار خاکی سندکوهل.

استودیو گفت: “با نگهداری من،، می تواند 100 سال دیگر دوام بیاورد.”

پاتریک مالوی، رئیس دانشکده، با اشاره به اینکه مجسمه آزادی می‌تواند زیر گنبد قرار گیرد، گفت: «گنبد قرار بود به‌طور موقت گذرگاه کلیسای جامع را بپوشاند تا زم، که یک برج عظیم در بالای آن ساخته شود.

همانطور که نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد، زمین زیر کلیسای جامع واقعاً نمی‌توانست وزن برج پیشنهادی را تحمل کند، بنابراین گنبد، در واقع، سقف دائمی بخش بزرگی از ساختمان عظیم ما است.

اکنون، تمیز و تعمیر شده، می درخشد.

کار Ennead با کلیسای جامع شامل “چشم انداز معماری بلند مدت” و همچنین تعمیر و نگهداری و تعمیرات ساختار و همچنین بازسازی چند ساله مدرسه کلیسای جامع است.

کارهای دیگر روی ساختمان‌های مذهبی توسط استودیوهای معماری برجسته شامل بازسازی کلیسای ارتدو، یون، سنت نیک، در محل مرکز تجارت جه، توسط سانتیاگو کالاتراوا است.

عکاسی توسط دمیان نوفلد انجام شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/07/ennead-architects-st-johns-copper-dome-renovation/