دسته‌ها
اخبار

معماران ماریو کوسینلا بنیاد موزه لوئیجی رواتی را تکمیل کردند


استودیوی ایتالیایی Mario Cucinella Architects یک ساختمان قرن نوزدهمی در میلان را به یک گا،ی هنری تبدیل کرده است و یک فضای نمایشگاهی زیرزمینی معاصر را به ساختار تاریخی اضافه کرده است.

این گا،ی که موزه Fondazione Luigi Rovati نام دارد، در کاخ قرن نوزدهمی میلان Bocconi-Rizzoli-Carraro قرار دارد و برای نمایش هنر مدرن و اتروسکی طراحی شده است.

برای ادای احترام به گذشته و حال، معماران ماریو ،ینلا ویژگی های اصلی بنای تاریخی را با اضافات معاصر، از جمله زیرزمین با دیوارهای سنگی چند لایه، متعادل می کند.

نمای بیرونی بنیاد موزه لوئیجی رواتی توسط معماران ماریو ،ینلا
معماران ماریو ،ینلا بنیاد موزه لوئیجی رواتی را در میلان ایجاد کرده است

ماریو ،ینلا، بنیانگذار استودیو، می گوید: «معماری نشان دهنده یک سفر در طول زمان، از تاریخ باستان تا گذشته، حال و آینده نزدیکتر است.

“اصطلاح آینده در اینجا نه تنها به ،وان مفهوم طراحی، بلکه بالاتر از همه سطوح نوآوری و دانش فنی مورد نیاز برای پیچیدگی پروژه های معماری و نمایش استفاده می شود.”

معماران ماریو ،ینلا قصد داشتند تا جای ممکن از کاخ بو،-ریزولی-کارارو موجود، نما رو به خیابان، سالن مرکزی و حیاط، همراه با اتاق‌های بزرگ‌تر در طبقه اول که اکنون به ،وان گا،ی عمل می‌کنند، حفظ کنند.

ورودی گا،ی هنری در میلان
این ساختمان متعلق به قرن نوزدهم Pal،o Bocconi-Rizzoli-Carraro است.

سطوح موجود اکنون میزبان فضاهای رویداد موزه Fondazione Luigi Rovati، آرشیو، ،مت های غذاخوری و یک کتابفروشی و همچنین دو طبقه فضای نمایشگاهی است.

برای تضاد با فضای داخلی موجود ساختمان، استودیو یک سطح زیرزمین را اضافه کرد که شبکه‌ای از گا،ی‌های غار مانند را در چهار اتاق گنبدی قرار داده است که از مقبره‌های اتروسکی مطلع شده‌اند.

زیرزمین بنیاد موزه لوئیجی رواتی توسط معماران ماریو ،ینلا
استودیو یک سطح زیرزمین را معرفی کرد

،ینلا توضیح داد: «در آماده‌سازی برای گسترش به دو سطح زیرزمینی، سازه ابتدا با قرار دادن شمع‌ها در اطراف کل محیط ساختمان موجود و گسترش آینده تثبیت شد.

قبل از شروع مراحل ساخت و ساز، لازم بود با برداشتن دیوارهای جداکننده، اثاثیه، چوب کاری و گچ بری از وزن ساختمان کاسته شود و سقف و طبقه سوم به طور کامل ت،یب شود.

گا،ی هنری با دیوارهای سنگی پلک،
زیرزمین دارای دیوارهای سنگی چند لایه است

دیوارهای سطح زیرزمین که از لایه‌های همپوش، سنگ آهک تشکیل شده‌اند تا سقف‌های گنبدی شکل منحنی می‌شوند که دارای همان الگوی سنگ لایه‌ای هستند.

دویست اثر هنری اتروسکی، از جمله گلدان‌ها، جواهرات و خمره‌های شیشه‌ای، در سراسر فضا در قاب‌های ایستاده و دیواری که توسط معماران ماریو ،ینلا طراحی شده‌اند، نمایش داده می‌شوند.

جزئیات داخلی بنیاد موزه لوئیجی رواتی توسط معماران ماریو ،ینلا
دیوارهای سنگی تا سقف های گنبدی شکل منحنی دارند

،ینلا گفت: “برای طراحی نمایشگاه، ،اصر به منظور ایجاد تجربه ای همه جانبه از اشیای نمایش داده شده از طریق ،یبی از تاریخ، باستان شناسی، طراحی، معماری و فناوری های دیجیتال مورد مطالعه و طراحی قرار گرفتند.”

آثار هنرمندان معاصر از جمله آلبرتو جاکومتی، پابلو پیکاسو، آرتورو مارتینی، لوسیو فونتانا و ویلیام کنتریج نیز در میان آثار به نمایش گذاشته شده است.

یک راه پله سنگی از زیرزمین به راهروی ورودی در سطح خیابان منتهی می شود که دارای یک دفتر فروش بلیط، کافه و کتابفروشی است.

از راهرو ورودی حیاطی است که توسط معمار منظر محلی طراحی شده است مارلینا باجو که نمایی از سقف های گنبدی در زیرزمین را ارائه می دهد.

فضای داخلی بنیاد موزه لوئیجی رواتی توسط معماران ماریو ،ینلا
این پروژه ویژگی های اصلی بنای تاریخی را حفظ می کند

طبقه اول که در دهه 1960 با تزئینات و اثاثه یا لوازم داخلی پارچه ای توسط معمار فیلیپو پرگو تجدید شد، فضای نمایشگاهی بیشتری را ارائه می دهد که ،یبی از اشیاء مجموعه موزه و همچنین هنر مدرن را به نمایش می گذارد.

فضای اضافی در طبقه دوم به رویدادها و نمایشگاه های موقت اختصاص داده شده است، در حالی که یک رستوران طبقه سوم را اشغال می کند. یک سطح اضافی در زیر زیرزمین، مجموعه مطالعاتی موزه Fondazione Luigi Rovati را در خود جای داده است.

گا،ی هنری در میلان توسط معماران ماریو ،ینلا
،یبی از هنر معاصر و اتروسکی به نمایش گذاشته شده است

معماران ماریو ،ینلا یک استودیوی معماری مستقر در بولونیا است که توسط ،ینلا در سال 1992 تأسیس شد.

دیگر پروژه های اخیر که توسط این استودیو تکمیل شده است شامل یک کلیسای بتنی یکپارچه با ورودی صلیبی شکل و یک بیمارستان با باله های سرامیکی است که برای تجزیه ذرات مه دود طراحی شده است.

عکاسی توسط دوچیو مالاگامبا.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/14/mario-cucinella-architects-fondazione-luigi-rovati-museum/