دسته‌ها
اخبار

معماران سفید و معماران K2S برای احیای Makasiiniranta در هلسینکی


استودیوهای White Arkitekter و K2S Architects قرار است یک منطقه کم استفاده در کنار بندر هلسینکی را به یک محوطه فرهنگی با چندین ساختمان تاریخی تبدیل کنند.

تمرین محلی K2S معماران و سوئد معماران سفید برنده مسابقه احیای منطقه Makasiiniranta در بندر ج،ی شهر با پیشنهادی به نام Saaret یا “جزایر” که با کنسرسیوم Konsortium Gran تهیه شده بود.

سایت Makasiiniranta 83000 متر مربع مساحت دارد و شامل یک موزه معماری و طراحی است که مدت ها مورد بحث قرار گرفته است که موضوع رقابت جداگانه ای در سال 2023 خواهد بود.

نمایی از مردمی که در کنار یک بندر یخ زده در اطراف میدان های عمومی قدم می زنند، با افرادی که در ورودی کوچکی در حال اسکیت روی یخ هستند.
پیشنهاد Saaret شامل مجموعه ای از میدان های ساحلی برای لذت عمومی است

این منطقه در حال حاضر محل پایانه های بندری قدیمی است و تنها بخش باقی مانده از بندر قدیمی در پایتخت فنلاند است که از استفاده عمومی قطع شده است.

بر اساس پیشنهاد Saaret، با مجموعه ای از میدان های ساحلی که مسیر دسترسی عمومی را که در اطراف دماغه هلسینکی قرار دارد، ادامه خواهد داد، تغییر شکل خواهد داد.

منطقه پیاده‌رو به مناطق اطراف Kaartinkaupunki، Ullanlinna و Kaivopuisto متصل می‌شود و جاده اصلی موجود در خیابان Laivasillankatu به میدان‌هایی باز می‌شود که مناظری از کلیسای جامع Uspenski و دریای بالتیک را در بر می‌گیرد.

رندر ساختمان های جدید با تراکم متوسط ​​با نمایی از کلیسای جامع در دوردست انتهای خیابان
این پلان مناظر با ارزشی مانند کلیسای جامع Uspenski را حفظ می کند

سه ساختمان تاریخی در این سایت – تالار بازار قدیم، ترمینال المپیا و ساختمان ساتاماتالو – حفظ خواهند شد که دو مورد آ، به مکان‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند، در حالی که افزوده‌های جدید شامل فضاهای تجاری و اداری، رستوران و هتل خواهد بود.

زیستگاه های تنوع زیستی با هدف بهبود ریزاقلیم منطقه ایجاد خواهد شد و شامل کندوهای روی پشت بام و باغ های سبزیجات و گیاهان دارویی خواهد بود.

هیئت منصفه پیشنهاد کنسرسیوم گرن را از میان فهرست چهار نفره انتخاب کرد و برخورد آن با مناظر دیدنی شهر، برخورد محترمانه با سازه های تاریخی و ایجاد “لایه منحصر به فرد جدیدی برای منظره ملی” را ستود.

رندر افرادی که در امتداد بندرگاه قدم می زنند با ساختمان های با تراکم متوسط ​​در یک طرف و فضای سبز در طرف دیگر
مناطق سبز شهری اضافه خواهد شد

میکو سامانن، شریک معماران K2S، گفت: “این مایه افتخار است که بتو،م یک روایت جدید برای چنین بخش حیاتی از منظر ملی در هلسینکی و این کشورمان بنویسیم.”

“من معتقدم Makasiiniranta پروژه ای بسیار بزرگتر از ردپای خالص آن است. این پتانسیل را دارد که کل مرکز شهر هلسینکی را احیا کند.”

طرح‌های مسابقه باید دارای روش‌های ساخت‌وساز هوشمند و پایدار از نظر آب و هوا باشد که با هدف شهر هلسینکی برای خنثی بودن کربن تا سال ۲۰۳۵ مطابقت داشته باشد.

Konsortium Gran همچنین شامل شرکت املاک و مستغلات است مادر، مشاوره مهندسی رامبول فنلاند و شرکت مدیریت ساخت و ساز آژانس ساختم، HTJ Oy.

رندر افرادی که از توسعه Makasiiniranta در فاصله ای از ،مت دیگری از بندر ع، می گیرند
این منطقه عابر پیاده خواهد شد و فضاهای عمومی باز زیادی را فراهم می کند

انتظار می‌رود که یک مسابقه طراحی جداگانه برای ساختمان موزه جدید – با ،یب دو موزه موجود، موزه معماری فنلاند و موزه طراحی – در سال 2023 برگزار شود.

این موزه از زم، که طرح‌های گوگنهایم هلسینکی که زم، قرار بود خانه‌اش را در ماکاسینیرانتا بسازد، در سال 2016 متروک شد، موضوع بحث‌های زیادی بوده است.

اخیراً یک گروه مشاوره چند رشته ای برای مراقبت از موزه در مرحله توسعه آن منصوب شده است. برخی از کارشناسان برجسته در این زمینه از دنیای طراحی و معماری عبارتند از Paola Antonelli، متصدی ارشد MoMA، کایران لانگ، مدیر ArkDes و لیزا چونگ، مدیر عامل ایند، پروژه.

ارائه نمایی هوایی از بندر هلسینکی از جمله توسعه مجدد Makasiiniranta
منطقه Makasiiniranta تنها بخشی از بندر ج،ی است که در حال حاضر برای عموم غیرقابل دسترس است

منطقه توسعه Makasiiniranta از لبه شمالی حوضه وبا در میدان بازار تا ضلع ج،ی ترمینال المپیا، در گوشه شمالی Kaivopuisto امتداد دارد.

پروژه های اخیر White Arkitekter شامل اولین ساختمان اداری چوبی گوتنبرگ، Nodi، و ساختمان چوبی دیگر، مرکز Sara Kulturhus در سوئد است که باید در طول عمر خود کربن منفی باشد.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/05/white-arkitekter-k2s-architects-win-compe،ion-helsinki-makasiiniranta-waterfront-architecture/