دسته‌ها
اخبار

مربی‌های چرخان به مردم اجازه می‌دهند گیاهان را در حین دویدن پراکنده کنند


کیکی گراماتوپولوس، فارغ‌التحصیل سنترال سنت مارتینز، به ،وان بخشی از پروژه‌ای با ،وان Rewild the Run، زیره‌ای درشت و براق برای دویدن ایجاد کرده است که به گسترش گیاهان و دانه‌ها در شهرها کمک می‌کند.

گراماتوپولوس در این پروژه از بیومیمیک استفاده کرد و ،اصری را از طبیعت به عاریت گرفت تا زیره کفش کت، خود را بسازد که به طور متراکم با قلاب‌های کوچکی پوشیده شده است که هنگام پا زدن پوشنده روی خاک و مواد گیاهی می‌،بد.

قلاب‌ها به کفش‌ها اجازه می‌دهند پدیده اپیزوکوری را تقلید کنند، جایی که دانه‌ها با ،بیدن به ، حیوان منتقل می‌شوند.

ع، یک کفش دویدن با کفی پ،تیکی درشت و آبی روشن که با قلاب‌های ریز مانند مو پوشانده شده است، در حالی که یک جفت دست توری‌ها را بسته است.
زیره Rewild the Run برای کمک به پراکندگی گیاهان در نظر گرفته شده است

گراماتوپولوس برای طراحی خود عمدتاً به دو گیاه نگاه می کرد: کاکلبور که دانه های معمولی را تولید می کند و گیاه چنگال که میوه آن با خارهای کوچک پوشیده شده است.

این طراح می‌گوید که می‌خواهد از مد و ورزش برای درگیر ، افراد با علت بازگرداندن استفاده کند و از این طریق به بازنگری گسترده‌تری در مورد رابطه ما با طبیعت کمک کند.

Rewilding نوعی بازسازی اکولوژیکی است که بر گسترش جنگل‌ها تمرکز دارد و به طبیعت اجازه می‌دهد تا مسیر خود را با حداقل دخالت انسان طی کند.

ع، نزدیک از کفی Rewild the Run، پوشیده از قلاب‌های پ،تیکی کوچک که در همه جهات می‌پیچند
زیره ها با قلاب های ریزی پوشانده شده اند که در همه جهات می پیچند

گراماتوپولوس به Dezeen گفت: «من می‌خواستم رابطه یا فقدان آن را با طبیعت در شهرهایمان بررسی کنم، و اینکه اگر اکولوژی و تنوع زیستی حاکم شود، این محیط‌های شهری چگونه به نظر می‌رسند – که برخی از آنها را در مورد کووید-19 دیدیم.»

“آگاهی ما از سیستم های طبیعی، به ویژه در شهرها، ضعیف است، حتی در حالی که برای موجودیت مداوم بشریت اساسی است.”

برای اینکه امیدی به تکامل مثبت شهرهایمان وجود داشته باشد تا بتوان از وجود گونه‌های انس، و غیر انس، حمایت و تشویق کرد، نیازمند مجموعه‌ای از فرآیندها است که همه را درگیر یک تحول بنیادی کند.»

ع، زن جو، که روی نیمکت پارک نشسته است در حالی که توری‌ها را روی مربی‌های خود می‌بندد.
منظور از مربی‌ها تشویق تعامل با بازگرد، است

علاوه بر دانه‌ها، طراحی زیره گراماتوپولوس به ،صر دیگری از تحقیقاتش اشاره می‌کند – نقشی که در بازگرداندن «گونه‌های کیستون» بازی می‌کند.

گونه های کیستون آنهایی هستند که نقش بزرگی در حفظ ا،یستم خود دارند و وقتی صحبت از احیای طبیعت در ،ستان و اروپا می شود، یکی از این گونه ها در نظر گرفته می شود. ،میش کوهان دار امریکایی، که اکنون پس از یک قرن انقراض دوباره در مناطقی معرفی شده است.

ظاهر درشت و آج شکاف زیره‌ها ادای احترامی به سم‌های ،میش کوهان دار امریکایی و نقش حیوان در ترویج حرکت گونه‌های دیگر با کوبیدن مسیرهایی در میان جنگل است.

گراماتوپولوس گفت: «متاسفانه امکان معرفی بیسون به کینگز کراس وجود نداشت، بنابراین من به بررسی این موضوع ادامه دادم که چگونه مردم می‌توانند از پیچیدگی‌های این گونه‌های کلیدی در عوض از طریق طراحی محصول تقلید کنند.

ع، رد پای شکافی شبیه به بیسون در خاک
این کفش ردپایی شبیه به ،میش کوهان دار باقی می گذارد

او ادامه داد: “در نهایت من معتقدم که ما فقط به وحشی بودن شهرهایمان نیاز نداریم، بلکه باید خودمان کمی وحشی باشیم.”

گراماتوپولوس Rewild the Run را در دوره کارشناسی ارشد Material Futures در دانشگاه لندن سنترال سنت مارتینز ایجاد کرد. در نظر گرفته شده است که این طرح نمایشی مفهومی از شکل ظاهری کفش‌های چرخاننده آینده باشد – نه محصول نهایی.

نمونه اولیه نمایشی او به گونه‌ای مدل‌سازی شد که روی یک کفش دویدن دنباله‌دار New Balance استاندارد قرار بگیرد و به صورت سه بعدی در پلیمر نایلونی چاپ شود.

ع، مربی Rewild the Run توسط کیکی گراماتوپولوس در قفسه نمایشی
زیره زیره با پرینت سه بعدی ساخته شده است

در حالت ایده‌آل، گراماتوپولوس می‌خواهد در آینده، اگر بتواند شریک تولیدی پیدا کند، محصول به صورت پرینت سه‌بعدی یا قالب‌گیری تزریقی در یک ،تیک عملکردی ساخته شود.

در حال حاضر، او در حال آزمایش طرح های خود با جامعه دویدن مستقر در لندن، Run the Boroughs است، که به گفته او به او اجازه می دهد تا اثربخشی ورزش را به ،وان وسیله ای برای تغییر محیط های شهری مشاهده کند.

محبوبیت Rewilding به ،وان رویکردی برای مق، با تغییرات آب و هوا و از دست دادن تنوع زیستی در حال افزایش است. معمار کریستینا مونتیرو، در نوشتن برای Dezeen، خواستار راهبردی برای بازگرداندن شهرها به منظور ایجاد محیطی بهتر برای کودکان شد و طراح سباستین کا،، یک زمین گلف در ج، لندن را بازسازی کرده است.




منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/17/rewilding-trainers-allow-people-disperse-plants-as-they-run-design/