دسته‌ها
اخبار

مت گیبسون پسوند مجسمه‌سازی را به خانه ویکتوریایی ملبورن اضافه می‌کند


استودیوی استرالیایی Matt Gibson Architecture + Design یک خانه ویکتوریایی در حومه ملبورن را با نمای ظاهری که با ف، سیاه پوشیده شده است، دگرگون کرده است.

این خانه در حومه یارای ج،ی واقع شده است، این خانه در خیابان سنت مارتینز با یک ،د سه طبقه توسعه یافته است تا نیازهای خانواده ،ن آنجا را بهتر برآورده کند.

Matt Gibson Architecture + Design یک خانه ویکتوریایی در ملبورن را گسترش داده است

این خانه یک سایت طول، و نازک را در انتهای ردیفی از تراس های ویکتوریایی که توسط انبارهای کم ارتفاع و خانه های شهری احاطه شده است، اشغال می کند.

برای حفظ میراث خانه، معماری مت گیبسون + طراحی چندین ،صر اصلی خود از جمله نمای ویکتوریایی رو به خیابان را حفظ کرده است.

دارای فرم وجهی است که با ف، مشکی پوشیده شده است

“[The ،use is] یک مطالعه موردی در خانواده عمودی که در یک مکان محدود زندگی می‌کنند،” استودیو توضیح داد.

“[It addresses] مسائل مربوط به تراکم و تقاضای فزاینده جمعیت در عین استفاده مجدد و حفظ بافت میراث کلیدی به صورت تطبیقی.”

یک ورودی جدید در خط مجاور ایجاد شده است

به ،وان بخشی از این پروژه، Matt Gibson Architecture + Design ورودی اصلی خانه را از لبه خیابان به یک مسیر سنگفرش شده که از کنار زمین می گذرد، تغییر داد.

این نقطه ورودی جدید به سمت مرکز سایت قرار دارد و به صورت داخلی با یک پله لعابدار مشخص شده است که خانه موجود را به ،د مجسمه‌ای پل می‌زند.

،مت قدیمی خانه با آشپزخانه جدید به روز شده است

Matt Gibson Architecture + Design گفت: «این پله نمای کاملی از خط راه دارد، آن را فعال می کند و سطحی از امنیت و ارتباط جامعه را فراهم می کند.

قرار گرفتن این راه پله خانه را به دو بال – قدیمی و جدید – ت،یم می کند.

در داخل، ،مت قدیمی خانه با یک آشپزخانه جدید و یک سوئیت اتاق خواب اصلی به روز شده است، در حالی که ،د شامل یک فضای نشیمن، دو اتاق خواب، یک مطالعه و تراس های آبشاری است.

این دو بال از نظر ظاهری با پرداخت‌های متضاد مواد متمایز می‌شوند، از جمله آجر رنگ‌آمیزی سفید و فیلیگرن چوبی پیچیده در خانه قدیمی ویکتوریایی، و نمای ف،ی برش لیزری سیاه‌رنگ در ،د.

،د شامل فضای نشیمن است

سوراخ‌های ف،ی به معماری اصلی خانه اشاره می‌کند و اجازه می‌دهد نور و تهویه به اتاق‌خواب‌ها وارد شود و در عین حال حفظ حریم خصوصی را فراهم کند.

یک دروازه کشویی مسیری از سنگ‌های ،ه‌ای را نشان می‌دهد که از مسیر سنگفرش شده به ایو، محصور از ف، و مرمر سیاه منتهی می‌شود. ایوان مناظری را به فضای نشیمن و باغ فراتر می دهد و حاوی دری یکپارچه است که به راهروی کاشی کاری شده با راهروی اصلی باز می شود.

یک سری فضاهای بیرونی وجود دارد

طبقه همکف به فضاهای مش، سخاوتمندانه داده شده است. این شامل آشپزخانه ای از چوب سیاه شده و سنگ مرمر تیره در ،مت قدیمی خانه و یک اتاق نشیمن روشن در بال جدید با یک پله بتنی مجسمه ای است که به یک کتابخانه زیرزمین منتهی می شود.

آشپزخانه و اتاق نشیمن هر دو توسط فضاهای بیرونی محصور با حاشیه های سبز رزرو شده اند.

یک عرشه روی پشت بام خانه را تاج می‌کند

در طبقات بالای خانه، اتاق خواب های خانوادگی و تراس های بیرونی مشرف به درختان آن سوی سایت قرار دارد. یک پله چوبی گرم از طبقه دوم به یک عرشه پشت بام منتهی می شود که تاج گسترش را تشکیل می دهد.

گیبسون گفت: «از طریق چیدمان ساختمان به صورت عمودی، پوشش فضای بیرونی به بیش از 50 درصد از مساحت سایت افزایش یافته است. “قبلا [it was] 10 درصد.”

Matt Gibson Architecture + Design در سال 2003 تأسیس شد. این استودیو چندین بازسازی و توسعه دیگر را در سراسر ملبورن به پایان رسانده است، از جمله خانه ای با حیاط و پل شیشه ای و یک ،د آجر قرمز با زیرسازی لعاب.

عکاسی توسط شانون مک گراث.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/15/matt-gibson-sculptural-extension-melbourne-،me/