دسته‌ها
اخبار

متصدی NGV هفت مورد برجسته از دیوار طراحی ملبورن ناو را انتخاب می کند


متصدی سیمون لیمون، هفت طرح محصول کلیدی را از نصب دیوار طراحی در گا،ی ملی ویکتوریا ملبورن اکنون 2023 انتخاب کرده است.

دیوار طراحی 2023 دارای 35 طرح محصول توسط 25 استودیو مستقر در ملبورن، استرالیا است و هدف آن تجلیل از برخی از خلاقانه ترین محصولات مصرفی طراحی شده در این شهر در دهه گذشته است.

اشیاء به نمایش گذاشته شده طیف وسیعی از موتورسیکلت های برقی گرفته تا توپ های کریکت، بالش ها و روکش های پ،تیکی را شامل می شود و لوازم خانگی، مراقبت های بهداشتی، تجارت، ورزش، مبلمان و صنایع سبک زندگی را پوشش می دهد.

Melbourne Now Design Wall 2023
دیوار طراحی به ،وان بخشی از نمایشگاه ملبورن اکنون به نمایش گذاشته شده است

لیمون که متصدی طراحی و معماری معاصر در دانشگاه است، می گوید: «طراحی همیشه به دنبال ایجاد درجه ای از تغییر است. گا،ی ملی ویکتوریا (NGV). “چگونگی و چرایی تولید محصولات جدید توسط پویایی های اجتماعی، مقررات و نیروهای اقتصادی هدایت می شود.”

او افزود: «این مجموعه با ارائه بینشی در مورد عوامل مؤثر بر طراحی محصول معاصر در ملبورن، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه کالاهای روزمره می‌توانند ویژگی‌های مکان و ارزش‌های ،، را که در آنجا زندگی می‌کنند تجسم بخشند».

در زیر، LeAmon هفت مورد برجسته از دیوار طراحی ملبورن ناو 2023 را برای Dezeen انتخاب کرده است:


Melbourne Now Design Wall 2023 Gecko Tra،
ع، از Gecko Tra، است

تایرهای ویلچر Gecko Tra، توسط Ryan Tilley و Huy Nguyen

“اختراع Gecko Tra، توسط مهندس طراح Tilley انجام شد که می خواست به دوست خود Nguyen، کاربر ویلچر، کمک کند تا فعالیت های خارج از منزل و خارج از جاده را بهتر تجربه کند. این مفهوم به ،وان پروژه سال آ، Tilley در دانشگاه RMIT در سال 2018 آغاز شد، که شامل یک مجموعه ای از ،تیک های انعطاف پذیر که به طور ایمن در اطراف ،تیک های موجود در جاده ویلچر پیچیده می شود.

“مقطع منحصر به فرد ،تیک، که از حرکت باز ، پاهای مارمولک مطلع می شود، سه بار در تماس با زمین منبسط می شود، قبل از اینکه به سرعت به نمای نازک خود بازگردد، که تضمین می کند تایر مانع از فشار رینگ یا تداخل با ویلچر نمی شود. قاب

“لوازم جانبی سبک وزن را می توان در داخل یک کوله پشتی کوچک حمل کرد، و شامل یک گیره یکپارچه است که به کاربران با توانایی های مختلف اجازه می دهد تا به راحتی به صندلی چرخدار خود اضافه کنند. با Gecko Tra،، بسیاری از کاربران ویلچر می توانند از زمین هایی مانند شن، برف، چمن نرم لذت ببرند. و برای اولین بار شن.”


Melbourne Now Design Wall 2023 Nudie Roll
ع، توسط گریت رپ و گروه بیلی است

Nudie Roll از Great Wrap

“Nudie Roll توسط Great Wrap اولین رول کششی قابل کمپوست سازی جهان است که از ضایعات مواد غذایی ساخته شده است. برای اولین بار در سال 2019 با استفاده از ضایعات سیب زمینی طراحی شد. این رول در حال حاضر از ،یبی از پلیمرهای زیستی قابل کمپوست سازی به نام PHAs ساخته می شود که به صورت محلی در یک کارخانه با انرژی خورشیدی تولید می شود. .

PHA ها بخشی از خانواده ای از پلیمرهای زیستی هستند که توسط میکروارگ،سم ها به ،وان نوعی ذخیره انرژی ایجاد می شوند که عمدتاً از مواد اولیه مبتنی بر کربن ساخته می شوند. پس از است،اج، مانند پ،تیک معمولی عمل می کنند، اما می توانند در خانه کمپوست شوند، در عرض 180 روز تجزیه می شوند و صفر می شوند. این شرکت کمک می کند تا سالانه 150000 تن بسته بندی پ،تیکی ،بناک به محل دفن ، استرالیا کاهش یابد.

“برای حذف بیشتر ردپای کربن تولید شده از حمل و نقل PHA های وارداتی، Great Wrap در حال حاضر در حال راه اندازی یک پالایشگاه زیستی PHA محلی است، جایی که ضایعات غذایی به فیلم های پلیمری زیستی تجزیه پذیر دریایی تبدیل می شود.”


Melbourne Now Design Wall 2023 Savic Cseries
ع، متعلق به موتورسیکلت ساویک است

Savic Cseries توسط Savic Motorcycles

«بر اساس مسابقات کافه‌سواری ک،یک دهه 1970، Cseries که توسط Savic، اولین سازنده موتور سیکلت الکتریکی استرالیایی با کارایی بالا در سال 2017 ساخته شد، ظاهر و حس یک موتور سیکلت دست‌ساز را ارائه می‌کند، اما با باتری‌های الکتریکی پیشرفته و فناوری‌های تبدیل نیرو. .

تیم Savic یک قاب سبک وزن از جنس آلومینیوم را طراحی کرد – که به ،وان یک محفظه ضد آب نیز عمل می کند – دارای بسته باتری 140 ولتی و 80 درصد از لوازم الکترونیکی دوچرخه در یک شاسی ساختاری است که به یک پیشرانه حجیم 80 کیلوگرمی اجازه می دهد تا به راحتی یکپارچه شود. داخل دوچرخه

بیش از 80 درصد موتورسیکلت های الکتریکی از آلومینیوم قابل بازیافت ساخته شده است.


Melbourne Now Design Wall 2023 Carry On Light
ع، مربوط به جولای است

ادامه نور تا جولای

“شرکت چمدان ملبورن در جولای سبک ترین چمدان دو چرخ و سخت پوسته جهان را ایجاد کرده است. این چمدان با نام “Carry On Light” در حالت خالی 1.8 کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت آن 38 لیتر است.

“ژوئیه قبل از اینکه محصول را در سال 2021 به بازار عرضه کند، مهندسی و آزمایش دقیقی را برای دستیابی به تعادل بین وزن و هزینه انجام داد. Carry On Light دارای یک پوسته پلی کربنات درجه هوا فضا است که به شکل منحنی پوسته تخم مرغ در ماه جولای ساخته شده است که از ش،تن چمدان جلوگیری می کند. .

چرخ‌های دوتایی که به صورت سفارشی طراحی شده‌اند، سبک اما قوی هستند، در حالی که یک دسته دوقلوی تلسکوپی با سه ارتفاع قابل تنظیم از منیزیم بسیار سبک ساخته شده است. کل پوسته چمدان 100 درصد قابل بازیافت است.


توپ کریکت صورتی
ع، از کوکابورا اسپورت گرفته شده است

توپ کریکت چمن صورتی توسط کوکابورا

“اولین توپ کریکت چمن صورتی توسط شرکت محلی Kookaburra در سال 2006 برای جمع آوری کمک های مالی شورای سرطان منتشر شد و به زودی توجه بازیکنان و تماشاگران در سراسر جهان را به دلیل دید بالای خود جلب کرد. با برگزاری مسابقات کریکت بیشتر و بیشتر در عصرها تماشاگران بیشتری را جذب کرد، توپ های ک،یک قرمز و سفید به اندازه کافی برای بازیکنان و تماشاگران تلویزیون قابل مشاهده نبودند.

“کوکابورا پس از موفقیت اولیه خود، شانزده رنگ صورتی را آزمایش کرد تا مشخص کند کدام سایه و ،یب دوخت در یک دوره هشت ساله قابل مشاهده است. توپ صورتی که در اولین مسابقه آزمایشی شبانه روزی در سال 2015 به نمایش درآمد، امضای کوکابورا را حفظ کرد. طرح چمن با هسته چوب پنبه و ،تیکی که در پنج لایه نخ و چوب پنبه پوشیده شده است، سپس با روکش چرمی، با دست دوخته شده، لاکی و مارک دار شده است.


Melbourne Now Design Wall 2023 SureflO2
ع، توسط دکتر اندرو میدلتون است

SureflO2 توسط متیو ماتوسیک

متیو ماتوسیک، متخصص بیهوشی ،ن ملبورن، ماسک ا،یژن SureflO2 را پس از یک اشتباه تقریباً در تمرین خود اختراع کرد، که در آن ماسک ا،یژن موجود نتوانست ا،یژن را به بیمار برساند. به منظور کاهش خطر خطای انس، در عملکرد سیستم ا،یژن. ماتوسیک و تیمش می خواستند ماسکی با یک نشانگر جریان بصری برجسته و بصری طراحی کنند.

SureflO2 به دست آمده دارای یک نشانگر نارنجی روشن است که با فنر کار می کند تا بازخورد واضح و به موقعی را ارائه دهد که ا،یژن همانطور که در نظر گرفته شده است به بیمار جریان می یابد. مسیرهای جریان هوای دوگانه و برجستگی های داخلی آن عملکردی بی صدا و بی خطر را تضمین می کند. همچنین می توان آن را به طور مجدد نصب کرد. ا،ر سیستم های استاندارد ماسک ا،یژن موجود.”


بالش اکو تونتین
ع، از Magenta Kwan است

بالش اکو تونتین

هم روکش و هم پوشش Eco Pillow از پلی استر بازیافتی ساخته شده است که از سال 2020 در Campbellfield، ملبورن، در کارخانه معتبر جه، استاندارد بازیافتی Tontine ساخته شده است.

“این محصول نشان دهنده تعهد بیش از 60 سال تولید کننده بالش برای پایدارتر شدن است. پلی استر بازیافتی مورد استفاده در محصولات Tontine را می توان به طور کامل از ایستگاه های جمع آوری ، ردیابی کرد، جایی که بطری های پ،تیکی PET سفر خود را به سمت تبدیل شدن به پلی استر بازیافتی آغاز می کنند.”

این شرکت ،ن می‌زند که در هر سال استفاده از مواد بازیافتی برای بالش‌ها و لحاف‌ها باعث می‌شود که معادل ۱۰۰ میلیون بطری پ،تیکی نوشیدنی وارد محل‌های دفن ، و آبراه‌ها نشود.

عکاسی توسط پیتر بنتس، با حسن نیت از NGV انجام شده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

Design Wall 2023 به ،وان بخشی از نمایشگاه ملبورن اکنون از 24 مارس تا 20 اوت 2023 در مرکز ایان پاتر: NGV استرالیا در میدان فدرال، ملبورن به نمایش گذاشته می شود. برای فهرستی به روز از رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می شود، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/07/ngv-melbourne-now-design-wall-2023/