دسته‌ها
اخبار

لوکا نیچتو کیف دستی ماللا از چرم سیب را برای آنجلا روی طراحی می کند


طراح Luca Nichetto اولین تلاش خود را در زمینه لوازم جانبی مد با کیف دستی Malala انجام داده است که بخشی از آن از سیب برای برند محصولات چرمی گیاهی آنجلا روی تولید شده است.

ملاله است آنجلا رویاولین لوازم جانبی ساخته شده از چرم سیب، پارچه ای که با استفاده از ضایعاتی مانند پوست و هسته های حاصل از پردازش سیب ایجاد می شود که در غیر این صورت از بین می رود.

با این حال، در حالی که وب سایت آنجلا روی، چرم سیب را به ،وان یک «جایگزین کاملاً گیاهی برای چرم واقعی» توصیف می کند، این برند به Dezeen توضیح داد که این ماده ،یبی از الیاف مشتق شده از سیب و پ،تیک پلی اورتان مشتق شده از نفت است که معمولاً استفاده می شود. برای محصولات چرمی وگان استفاده می شود.

ع، کیف ملاله توسط لوکا نیچتو و آنجلا روی که چهار جیب تعبیه شده در ،مت بالایی را نشان می دهد.
کیف Malala از یک جایگزین چرم مبتنی بر سیب ساخته شده است

این مخلوط سیب-پلی اورتان سپس روی یک ماده پشتی مخلوط پنبه-پلی استر اعمال می شود.

مطابق با استودیو Nichetto، پارچه هم حس و هم ظاهر چرم را حفظ می کند و به طور مشابه در طول زمان تغییر می کند و بافت نرم تر و درخشندگی طبیعی ایجاد می کند.

نیچتو گفت: معتقدم با توجه به شرایط اقتصادی، چالش‌های زیست‌محیطی و این بحران در جهان، طراحی باید سعی کند پاسخ‌هایی را در خلق اشیایی بادوام و پایدار بیابد.

ع، کیف ملاله لوکا نیچتو و آنجلا روی که در طبیعت بی جان چیده شده است
این کیسه قرار است جایگزین پایدارتری برای مصرف کنندگان رده بالا ارائه دهد

این کیف به نام ملاله یوسف زی، فعال آموزشی پا،ت، و برنده جایزه صلح ،ل نامگذاری شده است و دارای طراحی متمایز با چهار جیب کاربردی است که در دهانه بالایی تعبیه شده است.

طراحی آن با ایده یک کابینت کنجکاوی یا یک صندوق عقب مسافرتی با محفظه های زیاد شکل گرفت. در عین حال، شکل آن به ظروف چیپس سیب‌زمینی از فروشگاه‌های فست‌فود اشاره می‌کند و چیزی را به کیسه می‌دهد که استودیوی Nichetto آن را «روح پاپ» توصیف می‌کند.

کیف ملاله بدون ظلم است و هیچ حیو، در تولید آن دخالتی ندارد. چرم سیب استفاده شده برای آن از شرکت ایتالیایی می آید محصولات چرمی فوزل، که از ضایعات سیب یک باغ در منطقه تیرول ج،ی استفاده می کند.

سیب های این باغ برای محصولاتی مانند آب میوه و مربا استفاده می شود و سالانه حدود 30000 تن ضایعات مانند هسته و پوست تولید می کند که یا به محل دفن ، فرستاده می شود یا سوزانده می شود.

ع، کیف مشکی کنارش که اشیایی از جیب هایش بیرون می ریزند
این کیف دارای چهار جیب کاربردی است که در ،مت بالایی تعبیه شده است

به گفته آنجلا روی، با استفاده از ،یبی از مواد گیاهی و نفتی، این برند می تواند انتشار کربن تولید کیسه های پلی اورتان را کاهش دهد و در عین حال دوام مورد انتظار مصرف کنندگان رده بالا را نیز ارائه دهد.

بنیانگذار برند آنجلا لی گفت: همانطور که در حال حاضر وجود دارد، مواد مبتنی بر نفت نقشی اساسی در دوام چرم های پایه زیستی ایفا می کنند، زیرا افزایش چرخه عمر یک محصول جنبه فوق العاده مهمی از پایداری است.

پتانسیل این ماده برای تأثیرگذاری به برند و پذیرش مصرف‌کننده بستگی دارد و ا،ر مصرف‌کنندگان در مقایسه با چرم قرب،‌های بزرگی را در کیفیت نمی‌پذیرند. قدرت و نرمی.”

ع، کیف کت، ملاله به رنگ بژ چیده شده در طبیعت بی جان
شکل کیسه تا حدی بر اساس ظروف چیپس سیب زمینی است

لی می گوید که هدف آنجلا روی این است که به طور مداوم به دنبال گزینه های مواد بهتر باشد و در نهایت از موادی استفاده کند که 100 درصد بدون پ،تیک و زیست ت،یب پذیر باشد، زیرا فناوری پیشرفت می کند.

لی می‌گوید: «اخیراً نخ‌های پلی‌استری توسعه یافته‌اند که با آنزیم‌هایی آغشته شده‌اند که پس از قرار گرفتن در شرایط زیست ت،یب‌پذیر پلی استر را تجزیه می‌کنند.

همچنین توسعه الیاف طبیعی مهندسی شده شیمیایی صورت گرفته است که مانند نخ های نفتی عمل می کنند.

در حالی که بسیاری از جایگزین‌های چرم گیاهی در حال حاضر وارد بازار شده‌اند، بسیاری از آنها هنوز حاوی یک جزء پ،تیکی هستند، به ویژه به ،وان پوشش، تا از نوع دوام مورد انتظار کالاهای مصرفی اطمینان حاصل کنند.

چرم سیب مشابهی از شرکت هلندی Beyond Leather است که پارچه Leap آن با مخلوط ، ضایعات با ،تیک طبیعی و استفاده از پشتی پارچه و پوشش محافظ پ،تیکی نازک ساخته شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/01/25/luca-nichetto-designs-apple-leather-malala-handbag-angela-roi/