دسته‌ها
اخبار

لورن هالسی با هنر خیابانی لس آنجلس، نصب مصری روی پشت بام Met را پوشش می‌دهد


لورن هالسی، هنرمند آمریکایی، نصبی به یاد ماندنی را در باغ پشت بام موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک تکمیل کرده است که “،اصر معماری و مجسمه سازی مصر باستان را برای یک بافت معاصر تطبیق می دهد”.

این قطعه که Eastside of South Central Los Angeles Hieroglyph Prototype Architecture (I) نام دارد، شامل چهار ستون و چهار مجسمه ابوالهول است که یک سازه مکعبی را در یک باغ روی پشت بام در موزه هنر متروپولیتن احاطه کرده است.مت).

سقف با شاخه ها و ستون های سفید در پیش زمینه با خط افق در پس زمینه
لورن هالسی یک نصب برای پشت بام Met ایجاد کرد

در حالی که اشکال معماری کاملا مصری است، دیوارهای سازه با حکاکی هایی تزئین شده است که هنر خیاب، یافت شده در ج، مرکزی لس آنجلس را به یاد می آورد. هالسی بزرگ شد

این هنرمند می گوید: «اینستالیشن من برای باغ پشت بام The Met نشان دهنده علاقه من به تلفیق روایت های لس آنجلس ج،ی مرکزی معاصر با آنچه در معماری فراعونی باستان برانگیخته شده است، است. “امید من این است که بینندگان نیویورک به طور مستقیم این ارتباطات را احساس کنند.”

معماری مصری با گرافیتی در پشت بام مت
این اثر ،یبی از ،اصر معماری مصری با هنر خیاب، لس آنجلس است

این اثر 22 فوت (6.7 متر) ارتفاع دارد و شامل 750 کاشی بتنی تقویت شده با الیاف شیشه است.

تقریباً تمام ساختار مکعبی و ستون ها کلمات و تصاویری است که توسط هنرمند در لس آنجلس مشاهده شده است.

هنرمند با ارائه هنر خیاب، به ،وان هیروگلیف، قصد داشت اثر را به ،وان «محفظه معماری آرشیو و تاریخ جامعه» ارائه دهد.

ورود به ساختار مرکزی با نورگیر
این سازه ها با کلمات و تصاویری که در ج، مرکزی لس آنجلس دیده می شوند پوشیده شده اند

هالسی برای چهره‌های روی ابوالهول و سر ستون‌ها، چهره خانواده و اعضای مهم جامعه را در نظر گرفت که «به ،وان نگهبان فضا عمل می‌کنند».

بینندگان می‌توانند مستقیماً با کار درگیر شوند، از میان و اطراف اشیا عبور کنند.

نمای نزدیک روی گرافیتی با ستون در پس‌زمینه در غروب آفتاب
از پانل های بتنی تقویت شده با الیاف ساخته شده است

در داخل سازه مکعبی، بخشی از سقف باز مانده است و نورگیر ایجاد می‌کند، در حالی که ورودی‌ها از گوشه سازه بریده شده‌اند و حس سنگینی به آن می‌دهند.

در حالی که نقاشی های هیروگلیف هنر خیاب، دیوارها را پوشانده است، پایه های ابوالهول و ستون ها و همچنین نیمکت های کوچک بین ستون ها با الگوی هندسی تزئین شده اند.

م، هالشتاین، کارگردان Met، اظهار داشت که این اثر مجموعه‌های مصر باست، را که در موزه یافت می‌شود از طریق «دریچه آفروفتوریسم» «کانال» می‌کند.

او گفت: “درگیر شدن با گذشته، در حالی که فضایی از تخیل گمانه زنی را نیز بررسی می کند، هالسی بی،ه ای قدرتمند در مورد فضای مدنی، کنشگری اجتماعی و بازنگری در امکانات معماری و مشارکت اجتماعی به ما ارائه می دهد.”

ابوالهول با ستون و ردیف میلیاردرها در پس زمینه در غروب آفتاب
کار جدا شده و به لس آنجلس منتقل می شود

پس از حذف اثر، هنرمند قصد دارد آن را به یک مرکز هنری اجتماعی در لس آنجلس منتقل کند. این اثر دهمین نصبی است که در کمیسیون روف گاردن به ،وان بخشی از مجموعه هنری در حال انجام در موزه نصب می شود.

از دیگر آثار آفروفوتوریسم در طراحی و معماری می توان به مجموعه صندلی های طراح جومو تاریکو اشاره کرد که برای دکورهای فیلم Black Panther: Wakanda Forever استفاده شده است.

عکاسی توسط هیلا اسکوپیتز، توسط موزه هنر متروپولیتن.

Eastside of South Central Los Angeles Hieroglyph Prototype Architecture (I) در Met از 18 آوریل تا 22 اکتبر 2023 قابل مشاهده است. برای نمایشگاه‌ها، نصب‌ها و گفت،ای بیشتر در مورد معماری و طراحی، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/21/lauren-halsey-egypt-los-angeles-met-rooftop/