دسته‌ها
اخبار

قاب فولادی خانه “واقعی معمولی” را در ویتنام توسط استودیوی طراحی MIA تعریف می کند


سقف تک شیب و قاب فولادی نمایان به خانه Binh Thuan در Phan Thiet، ویتنام که توسط معمار محلی MIA Design Studio طراحی شده است، شخصیت صنعتی می بخشد.

این خانه 86 متر مربعی که به ،وان یک خانه بدون پشت و “واقعاً معمولی” برای یک خانواده چهار نفره با بودجه محدود در نظر گرفته شده است، دارای طراحی م،ار است که امکان تغییر یا گسترش آسان در آینده را فراهم می کند.

نمای بیرونی یک خانه تک شیار فولادی در ویتنام توسط استودیوی طراحی MIA
استودیوی طراحی MIA خانه Binh Thuan را در ویتنام ایجاد کرده است

توضیح داد: «این خانه واقعاً یک معماری مس، معمولی است استودیو طراحی MIA. در ادامه آمده است: «وقتی کارهای معمولی را انجام می دهیم، آن را به روشی بسیار ابتدایی انجام می دهیم.

این اصول عبارتند از سازماندهی نور طبیعی، تهویه طبیعی، و ایجاد فضاهای کاربردی و گردش داخلی، در نتیجه ایجاد رفتار و زندگی.

ورود به خانه Binh Thuan در ویتنام توسط استودیو طراحی MIA
دارای ،ت ف،ی و سقف تک شیب است

خانه Binh Thuan که در طول همه‌گیری کووید-19 ساخته شد، نیاز به طرحی داشت که بتواند به سرعت و با مواد و نیروی کار در دسترس محلی ساخته شود – که منجر به یک قاب فولادی م،ار و در معرض دید می‌شود.

برای اینکه مالکان بتوانند «در شکل‌دهی زیبایی‌شناختی» خانه مشارکت کنند، ساختار فولادی آن نیز وسیله‌ای برای نصب پنجره‌ها، پرده‌ها، مبلمان و تصاویر است که همه این‌ها در طول زمان قابل تغییر هستند.

استودیوی طراحی MIA گفت: “از بیرون، مانند یک خانه آهنی راه راه معمولی در حومه شهر با سیستم ساختاری ،ت ف،ی پیش ساخته به نظر می رسد.”

در ادامه می‌گوید: «اما این نیز به این م،است که چارچوب خانه نیز باید چارچوب در کشویی، قاب آویزان مبلمان، قاب پرده، قاب آویزان لباس باشد».

پرده های سفید که فضاهای اداری و نشیمن داخلی را در خانه Binh Thuan ت،یم می کند
پرده های سفید فضای داخلی آن را ت،یم می کند

در داخل، خانه شامل یک فضای باز واحد است که توسط پرده های سفید ت،یم شده است. این پرده ها همچنین درهای کشویی را می پوشانند که پوشش بیرونی خانه را از یک باغ نازک در اطراف لبه شمالی آن جدا می کند.

ورودی به یک فضای بزرگ نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه در زیر سقف تک شیبدار در معرض دید منتهی می شود. در اینجا، یک واحد ذخیره سازی سفید بزرگ به ،وان یک ت،یم کننده فضایی عمل می کند که حریم خصوصی بیشتری را برای حمام و اتاق خواب مجاور به ارمغان می آورد.

آشپزخانه و فضای نشیمن با پلان باز توسط استودیو طراحی MIA
ذخیره سازی سفید به حفظ حریم خصوصی اتاق خواب و حمام کمک می کند

در هر دو ،مت جلو و عقب خانه، سقف ف،ی موجدار به سمت بیرون گسترش می یابد تا دو فضای تراس را که توسط بخش های توخالی قاب فولادی مشخص شده اند، در خود جای دهد.

این استودیو می‌گوید: «تجربه طراحی این سوال را مطرح کرده است که چگونه می‌توان زم، که منابع اطراف ما محدود می‌شوند، ساخت و ارزش‌ها در طول زمان سطحی یا تغییرناپذیر می‌شوند. “گاهی اوقات، اساسی ترین بهترین کاری است که می تو،م انجام دهیم!”

استودیوی طراحی MIA توسط معمار Nguyen Hoang Manh در شهر هوشی مین در سال 2003 تاسیس شد.

پروژه قبلی آن شامل یک غرفه برای رویدادهای معماری در Thủ Đức است که به شکل یک توده کاه غول پیکر طراحی شده است، و یک خانه در شهر هوشی مین پوشیده از گلدان های بیرون زده.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/11/binh-thuan-،use-mia-design-studio-vietnam/