دسته‌ها
اخبار

فلسفه Wabi-sabi طراحی خانه ساحلی در استرالیا را راهنمایی می کند


استودیوی استرالیایی Dane Taylor Design خانه پروانه‌ای را تکمیل کرده است، یک خانه ساحلی در دسترس در نیو ساوت و، که از زیبایی‌شناسی ژاپنی برخوردار است.

این خانه در آستینمر که برای حمایت از صاحبش که مبتلا به مولتیپل ،روزیس است طراحی شده است، مجموعه ای از فضاهای قابل دسترس و سازگار را شامل می شود.

هر کدام با یک پالت متریال گرم تکمیل شده اند و از فلسفه ژاپنی وابی سابی مطلع شده اند، که نقص ها و تغییراتی را که با گذشت زمان به وجود می آیند جشن می گیرد.

نمای بیرونی خانه پروانه در استرالیا توسط Dane Taylor Design
Dane Taylor Design خانه پروانه ای را تکمیل کرده است

بنیانگذار استودیو “در پاسخ به تجربه مشتری من از زندگی با بیماری مزمن در سیدنی سیتی، هدف اصلی ما ایجاد یک خلوتگاه ساحلی دائمی بود که به او آرامش دهد و از بهبودی او حمایت کند.” دین تیلور به دیزین گفت.

هدف ما این بود که با طراحی فضاهای آرام با پالت مواد گرم، با هدایت فلسفه وابی سابی، که نقص و سازگاری با تغییر را در بر می گیرد، به این هدف برسیم.

نمای بیرونی خانه پروانه در استرالیا توسط Dane Taylor Design

خانه پروانه ای در دو حجم مستطیل شکل با سقف های شیبدار گسترده شده است که نام خانه را به نام آن گرفته اند.

این حجم ها توسط یک راهرو و یک تراس سرپوشیده که در اطراف لبه های خانه پیچیده شده است به هم متصل می شوند.

تراس خارج از خانه پروانه در استرالیا توسط Dane Taylor Design
این خانه بر اساس زیبایی و طراحی ژاپنی طراحی شده است

علاوه بر فلسفه وابی سابی، این پروژه از طراحی ژاپنی و مدرنیسم اواسط قرن نیز بهره می برد.

این منجر به یک قاب آشکار و تکه‌ای از روکش‌های چوبی روی نماها شد، از جمله صفحه‌های باریک، نوارهای ساخته شده از برش‌های ضخیم‌تر چوب استرالیایی و سایر بخش‌های زغالی شده با استفاده از روش سنتی ژاپنی شو سوگی بان.

تراس خانه استرالیایی
یک تراس در اطراف خانه پیچیده شده است

تیلور می گوید: «ویژگی های متمایز مدرنیسم اواسط قرن، مانند بیان ،اصر ساختاری و استفاده از مواد طبیعی، به ،وان یک نقطه مرجع واضح برای رویکرد طراحی ما عمل کرد.

علاوه بر این، با توجه به علاقه مشتری به فرهنگ ژاپنی و تحسین خودم برای سادگی و مینیمالیسم طراحی معاصر ژاپنی، ما این تأثیرات را در پروژه گنجانده ایم.»

فضای نشیمن با اندود چوبی
فضاهای نشیمن به گونه ای طراحی شده اند که در دسترس و سازگار باشند

دسترسی به خانه پروانه از طریق یک مسیر آجری آجری است که توسط یک برآمدگی قرمز محافظت شده است. دری ساخته شده از چوب سخت بازیافتی بین دو بلوک قرار دارد و به راهرو منتهی می شود.

راهرو با نورگیرهای سخاوتمندانه پوشیده شده است و دسترسی به تمام اتاق های خانه از جمله دو اتاق خواب در طبقه همکف، یک گاراژ و حمام را فراهم می کند. همچنین یک راه پله چوبی وجود دارد که به یک سوئیت مهمان در طبقه بالا منتهی می شود.

تیلور گفت: پلان طبقه همکف خانه به طور مدبرانه طراحی شده است تا دسترسی، حریم خصوصی و رفاه مشتری را در اولویت قرار دهد.

فضاهای نشیمن از نظر استراتژیک به سمت مسیر خورشیدی و باغ های شمالی در عقب ملک قرار داشتند.

راهرو خانه پروانه در استرالیا توسط Dane Taylor Design
یک راه پله به سوییت مهمان منتهی می شود

فضای آشپزخانه، نشیمن و غذاخوری با پلان باز در انتهای راهرو دارای یک سینه دودکش خاکی و کفپوش چوبی استرالیایی است.

درهای کشویی و پنجره های بزرگ با قاب های ساخته شده از چوب بازیافتی به اتصال فضای نشیمن به باغ بیرون کمک می کند.

سینه دودکش خاکی
یک سینه دودکش خاک خورده وجود دارد

عرشه های چوبی عریض پوشیده شده توسط برآمدگی های چوبی در اطراف محیط خانه پروانه پیچیده شده است که از درهای کشویی اضافی در اتاق خواب ها و دیگر فضاهای طبقه همکف قابل دسترسی است.

تیلور گفت: عرشه‌های بیرونی به دقت ادغام شده‌اند و دسترسی ویلچر را فراهم می‌کنند و مناطق بیرونی را با شیب‌های ملایم پوشانده‌اند. “ا،امات دسترسی کارفرما به طور طبیعی ما را به ،یب درجه های ملایم و مناطق و دهانه های گردشی جادارتر سوق داد که به نظر من در طراحی معماری بسیار لذت بخش است.”

باز شدن اتاق خواب به عرشه
دسترسی سطحی به بیرون وجود دارد

در جای دیگری در استرالیا، Dane Taylor Design نیز اخیراً Bush Studio را تکمیل کرده است، یک اتاق باغ چند منظوره با فرمی فشرده که از چوب ذغالی پوشیده شده است.

دیگر خانه‌های استرالیایی که در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند عبارتند از یک خانه تعطیلات بازسازی‌شده سیدنی که از باشگاه‌های ساحلی روستایی مطلع شده است و یک خانه ویکتوریایی در ملبورن با ،د ف،ی سیاه.

عکاسی توسط د،ل مولهران.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/05/wabi-sabi-،erfly-،use-dane-taylor-design/