دسته‌ها
اخبار

فصلنامه معماری و ساختمان

در این گزارش به توصیف شرایط ایران ازجمله اقتصاد در حال گسترش، رشد تقاضای داخلی برای سبک زندگی مدرن و سرمایه گذاری پررونق در زیر ساخت های گردشگری می پردازد که فرصت های جدیدی را برای فعالان معماری مدرن در این کشور پدیدار کرده است. سایت رادآرشیتکت علاوه بر طراحی پروژه‌های اجرایی، با آموزش‌های کاربردی و پروژه‌محور به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری کمک می‌کند تا سریع‌تر رشد کنند. امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد.

  • را در ساختار صورت دارند اما بینهایت صورت در دنیا وجود دارد که به یکدیگر شبیه نیستند.
  • ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد.
  • این بخشی از کار طراح است که به مشتریان خود کمک کند تا بهترین شرکت ساخت و ساز را بر اساس تخصص و هزینه خود پیدا کنند.

دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود.

۱۰ نکتۀ مهم برای شروع طراحی معماری

شاید تعجب کنید که چرا ما آن را در نرم افزارهای سه بعدی طبقه بندی نکردیم. بیشتر نرم افزارهای سه بعدی که به آنها اشاره کردیم به شما کمک می کنند مدل خود را طراحی کرده و سپس آن را واقعی کنید. اما کلانتری و صیادیان احساس می کنند این سبک زندگی در سازه های مرتفع باعث از بین رفتن ارتباط بین خانه و باغچه و فضای سبز شده است، بنابراین می خواستند این ارتباط را مجدداً برقرار کنند. شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است.

ایجاد فضایی تا حد امکان بزرگ و باز خود یک کانسپت آرمانی به ویژه برای اماکن کوچک است. اسناد ایجاد شده در این مرحله از طراحی معماری توسط پیمانکاران ساخت و ساز مورد نیاز است که از نقشه ها و سایر جزئیات برای شروع آماده سازی برای مرحله بعدی فرآیند استفاده می کنند. در این مرحله، طراح معماری طرح انتخاب شده توسط کارفرما را نهایی می کند و شروع به کار بر روی جزئیات کلی و ساختاری ساختمان (بنا)، مانند قرارگیری درها و پنجره ها و مصالح مورد استفاده می کند. معماری ساختمان مسکونی “Ishtika Aalaya” واقع در Chandigarh، هند می باشد. این اقامتگاه آجری از اشتیاق مشتریان به خانه ای خاکی الهام گرفته شده است.

نقشه های معماری ساختمان

شما می توانید طراحی خود را در Revit مدلسازی کنید و از ۳ds Max برای اضافه کردن جزئیات دقیق تر — حفظ هندسه مدل، نور پردازی و داده های جانبی پروژه های Revit استفاده کنید. 4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. معماران طراحی طرح اولیه ساختمان را می کشند، نقشه ها را تهیه و تدوین می کنند و طراحی ساختمان را مطابق با ترجیحات مشتری تنظیم می نمایند. علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند. اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

به منظور بازنمائی این پویایی بصری آنها پنجره های مخصوصی مشرف به گذر طراحی کردند. در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت… طراحی ساختمان کوچک علاوه برآنکه طراحی معماری چالش بر انگیزی دارد ولی بسیار جذاب است.