دسته‌ها
اخبار

فرانچسکو پیراتزی پسوند پر نور را به خانه Suncatcher اضافه می کند


استودیو لندن معماران فران،کو پیراتزی خانه‌ای در حومه شهر کرویدون را گسترش داده است، و دو جلد با دهانه‌های دقیق قرار گرفته که مسیر خورشید را دنبال می‌کنند، اضافه کرده است.

،د مینیمالیستی با نام من، Suncatcher توسط معماران فران،کو پیراتزی برای پیچیده ، یک کلبه با سقف شیب دار موجود متعلق به یک خانواده چهار نفره در Purley.

نمای بیرونی گسترش خانه Suncatcher در لندن توسط معماران فران،کو پیراتزی
معماران فران،کو پیراتزی یک خانه حومه شهر در کرودون را توسعه داده است

در امتداد لبه غربی خانه، یک فرم باریک ورودی جدیدی ایجاد کرده است. همچنین دارای عملکردهای جانبی است و دارای یک پنجره داخلی است که به جذب نور به داخل ساختمان موجود کمک می کند.

این ،د جانبی به یک فضای جدید نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه در ،مت داخلی عقب منتهی می شود و یک محور بصری ایجاد می کند که جلو و پشت خانه را به هم متصل می کند.

نمای بیرونی ،د خانه لندن توسط معماران فران،کو پیراتزی
Suncatcher نام دارد و برای دنبال ، مسیر خورشید طراحی شده است

یک در تمام قد مخفی به داخل ،مت عقب منتهی می شود که در زیر دو بخش سقف قرار دارد که در جهت مخالف شیب دارند و توسط نورگیرهای بزرگ و پنجره های شیشه ای سوراخ می شوند.

معماران فران،کو پیراتزی می‌گویند: «این پروژه به دو زیرمجموعه جداگانه ت،یم شده و حول دو ساختمان جدید متمایز سازمان‌دهی شده است.

،د جانبی یکپارچه است، با رنگ تیره رنگ آمیزی شده تا با آجرهای تیره هماهنگ شود و عملکردهای جانبی را در خود جای دهد. [while] ،د پشتی به ،وان یک خورشید فضایی و نورگیر در نظر گرفته شده است.”

ورودی ،د خانه Suncatcher در لندن توسط معماران فران،کو پیراتزی
ورودی جدید اضافه شده است

در داخل، فضای داخلی سفید Suncatcher بر سقف‌های زاویه‌دار و نمای عمیق پنجره‌های قاب ف،ی مشکی تأکید می‌کند، در حالی که یراق آلات دیواری و سقفی مینیمال بر فرم‌های ،د تأکید می‌کند.

در ،مت نشیمن، یک گوشه لعابدار شامل درهای کشویی به سمت یک پاسیو رو به ج، باز می شود، با یک کف سنگفرش پیوسته که تداومی بین فضای داخلی و خارجی ایجاد می کند.

این ،مت نشیمن کمی به سمت آشپزخانه چوبی که با میز سنگ مرمر سیاه و پشت سر هم مشخص شده است، بالا می رود. این کمدها با کمدهای مشکی تمام قد تکمیل می شوند که در انتهای شمالی فضای زیر چراغ های آویز سفید قرار گرفته اند.

معماران فران،کو پیراتزی می‌گوید: «ساختمان جدید با «کشیدن» و «کشش» لبه‌های آن برای ایجاد یک فضای داخلی دراماتیک و مجسمه‌سازی بیان می‌شود.

،د خانه شیشه ای در لندن
نورگیرها و پنجره های سقفی فضای داخلی را روشن می کند

از نظر بیرونی، ،مت پشتی Suncatcher با تخته های افقی از چوب بافت پوشیده شده است، که کنتراست کم رنگی را با ،د جانبی تیره رنگ ایجاد می کند.

استودیو توضیح داد: “،د پشتی با تخته های چوبی بافت سه بعدی پوشانده شده است تا سایه های سنگین ایجاد کند و ویژگی های مجسمه سازی آن را تقویت کند و رابطه قوی تری با درختان بالغ در انتهای باغ پشتی ایجاد کند.”

فضای داخلی سفید ،د خانه Suncatcher در لندن توسط معماران فران،کو پیراتزی
فضای داخلی به رنگ سفید است

آرشیتکت فران،کو پیراتزی توسط معمار فران،کو پیرزازی در سال 2014 در لندن تاسیس شد.

پروژه‌های قبلی این استودیو شامل بازسازی یک خانه مس، در غرب لندن است که ویژگی‌های صنعتی موجود ساختمان را با اضافات حداقلی و مدرن تضاد می‌کرد.

عکاسی توسط لورنزو زندری.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/09/suncatcher-extension-francesco-pier،i-architects-croydon/