دسته‌ها
اخبار

“غرفه های به هم پیوسته” خانه Wandoor در هند را تشکیل می دهند


پروژه‌های معماری مالابار یک خانه سفید را در ایالت کرالا در ج، هند تکمیل کرده است که بالای آن سقف‌های سفالی از خانه‌های سنتی اطراف آن قرار گرفته است.

این خانه چهار خوابه که خانه واندوور نامگذاری شده است، به‌،وان مجموعه‌ای از آلاچیق‌هایی است که با فضاهای نیمه باز به هم متصل شده‌اند و به نور و هوا اجازه نفوذ می‌دهند.

ع، خانه Wandoor توسط پروژه های معماری ملابار
House Wandoor توسط Malabar Architecture Projects طراحی شده است

پروژه های معماری ملابار این آلاچیق ها را بر روی یک پایه L شکل که یک پاسیو سنگفرش شده و یک ستون چوبی که ورودی را مشخص می کند، برافراشته است.

در همین حال، سقف‌های سفالی سنتی و دو شکل شیرو، که توسط یک تراس پل مانند به هم متصل شده‌اند، بالای خانه قرار دارند.

خانه هندی سفید توسط پروژه های معماری مالابار
سقف خانه با سقف های سفالی پوشیده شده است

استودیو توضیح داد: “خانه از آلاچیق های به هم پیوسته تشکیل شده است که با توجه دقیق به مقیاس و تن،، یک کل هماهنگ را ایجاد می کند.”

وی ادامه داد: “در هسته هدف طراحی، فضاهای انتقالی مانند راهروها، راه پله ها و درگاه ها بیش از اتصالات کاربردی اهمیت دارند.” نتیجه یک اتصال یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی با حدا،ر نور طبیعی و تهویه در سراسر است.

طبقه همکف House Wandoor حول یک فضای بزرگ نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه است که از دو طرف به دو حیاط باز می شود – یکی به ،وان فضای بازی کودکان و دیگری با صندلی و یک حوض کوی طراحی شده است.

لبه های ازاره طبقه همکف توسط دو فرم شیب دار احاطه شده است. یکی از اینها به شکل یک سطح شیب دار چمنی است که یک گاراژ را می پوشاند و دیگری دیواری زاویه دار است که یک فضای ناهار خوری در فضای باز را پوشش می دهد.

فضای داخلی خانه Wandoor
طراحی آن “ارتباط یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی” را ارائه می دهد.

یک راه پله چوبی به طبقه اول منتهی می شود، جایی که هر یک از دو آلاچیق شیرو، جداگانه شامل یک اتاق خواب است. آنها توسط یک منطقه نشیمن و حیاط فوق، در پل ارتباطی به هم متصل می شوند، که برای تهویه متقابل، طرف های باز داده شده است.

پروژه‌های معماری مالابار توضیح داد: «پلان H شکل دو بال مجزا شامل فضای خصوصی ایجاد می‌کند، در حالی که منطقه پل‌مانند مرکزی به‌،وان یک فضای جمعی مش، با حیاط‌های باز در دو طرف عمل می‌کند».

حیاط خانه هندی
یک سری فضاهای بیرونی وجود دارد

در سرتاسر House Wandoor، هر دو دهانه‌های قوسی و دایره‌ای، چشم‌اندازی اجمالی به چشم‌انداز ارائه می‌دهند، در حالی که در مناطق نیمه باز، دهانه‌ها با میله‌های ف،ی سفید و نرده‌های چوبی پوشیده شده‌اند.

نمای بیرونی خانه با دیوارهای سفید و کف‌های سنگی کم‌رنگ، پس‌زمینه‌ای ساده به چوب تیره رنگی که برای قاب پنجره‌ها و درها و مبلمان استفاده می‌شود، ادامه یافته است.

دیگر خانه‌هایی که اخیراً در کرالا تکمیل شده‌اند شامل یک خانه طاق‌دار است که با استفاده از آجرهای محلی و مواد بازیافتی توسط استودیو Earthscape و یک خانه مجسمه‌سازی توسط استودیوی معماری Wallmakers ساخته شده است.

عکاسی توسط Turtle Arts P،tography می باشد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/25/malabar-architecture-projects-،use-wandoor-india/