دسته‌ها
اخبار

عربستان سعودی به دنبال وام 2.7 میلیارد دلاری برای تامین مالی نئوم است


طبق گزارش ها، ،ستان سعودی به دنبال دریافت وام 10 میلیارد ریالی برای توسعه منطقه بحث برانگیز Neom خود است که شامل شهر 170 مایلی The Line است.

به گزارش شرکت رسانه ای بلومبرگ، این وام که معادل 2.7 میلیارد دلار است برای تامین مالی مراحل اولیه پروژه استفاده می شود. نئوم از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرد.

بندر ا،اگون در نئوم
The Line (بالا) و Oxagon (بالا) بخشی از Neom را تشکیل خواهند داد

نئوم که قرار است در شمال غربی ،ستان سعودی توسعه یابد، مساحتی معادل 10200 مایل مربع را اشغال خواهد کرد و شامل 10 پروژه از جمله شهری به طول 170 مایل است. در کنار این شهر، به نام The Line، سه منطقه اعلام شده است – شهر بندری Oxagon، استراحتگاه اسکی Trojena و استراحتگاه جزیره Sindalah.

ساخت و ساز در حال حاضر در خط در حال انجام است، که موضوع یک مستند اخیر بود.

وام “می تواند در چند ماه آینده تکمیل شود”

خبر این وام پس از گزارش‌هایی به بلومبرگ از سوی «افرادی که با این موضوع آشنا هستند» است. این مطلعین که ناشناس مانده اند، افزودند که این وام عمدتاً توسط وام دهندگان محلی ارائه خواهد شد.

بانک‌ها در حال مذاکره با نئوم هستند و در صورت توافق، وام ممکن است در چند ماه آینده تکمیل شود. بلومبرگ گزارش داد.

بلومبرگ افزود که در کنار وام 10 میلیارد ریالی، نئوم همچنین به دنبال سه میلیارد ریال دیگر (800 میلیون دلار) از بانک های محلی برای توسعه جزیره شوش است.

مقصد لو، جزیره شوشا بخشی از استراحتگاه جزیره سینداله خواهد بود و بنا بر گزارش ها حاوی “بزرگترین باغ مرج، جهان” خواهد بود.

جستجو سرمایه گذاری های قبلی در Neom را دنبال می کند

نئوم ابتکار محمد بن سلمان ولیعهد ،ستان سعودی است و بخشی از برنامه چشم انداز 2030 ،ستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور به منظور کاهش وابستگی آن به نفت است. بنا بر گزارش ها، این صندوق عمدتاً توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی کشور، که وجوه را از طرف ،ت سرمایه گذاری می کند، تامین می شود.

بلومبرگ گزارش داد که جستجو برای آ،ین وام به دنبال سرمایه گذاری های سنگین قبلی در این پروژه است. این شامل یک مورد به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال از سوی گروهی از سرمایه گذاران داخلی برای توسعه مسکن و تسهیلات موقت برای 95000 نفر است.

این در حالی است که بانک ریاض برای سنداله که توسط استودیوی ایتالیایی Luca Dini Design and Architecture در حال طراحی است، سه میلیارد ریال وام در نظر گرفته است.

این پروژه بحث برانگیز، که یکی از بزرگترین پروژه های جهان است، به دلایل پایداری، زیست پذیری و حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

سال گذشته سازمان حقوق بشر ALQST گزارش داد که سه نفر پس از ا،اج از سایت Neom به اعدام محکوم شده اند. کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل اخیرا نسبت به اعدام های قریب الوقوع ابراز نگر، کرده اند.

پیتر فرانکنتال از عفو بین‌الملل به Dezeen گفت که شرکت‌هایی که روی نئوم کار می‌کنند باید درباره مشارکت خود در این پروژه «دوباره فکر کنند».


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/20/saudi-arabia-seeking-10-billion-riyals-neom/