دسته‌ها
اخبار

عربستان سعودی از آسمان خراش بزرگ مکعبی شکل در ریاض رونمایی کرد.


،ت ،ستان سعودی اعلام کرده است که قصد دارد آسمان ،اش مکعبی شکلی به ارتفاع 400 متر به نام موکب را به ،وان بخشی از طرح مرابه مرکز شهر ریاض بسازد.

این توسعه به وسعت 19 کیلومتر مربع که قرار است در شمال غربی مرکز ریاض ساخته شود، به ،وان مرکز شهر جدید برای پایتخت ،ستان سعودی برنامه ریزی شده است.

این بنا که به ،وان “چهره جدید ریاض” توصیف می شود، در اطراف سازه مکعب ساخته خواهد شد که “یکی از بزرگترین سازه های ساخته شده در جهان” خواهد بود.

این سازه 400 متر ارتفاع خواهد داشت که رسماً آن را به یک آسمان ،اش فوق العاده و 400 متر طول در هر طرف تبدیل می کند. این ساختمان به بلندترین ساختمان شهر تبدیل خواهد شد.

آسمان ،اش مکعبی شکل
آسمان ،اش مکعبی شکل مورابا حاوی یک برج مارپیچ خواهد بود

این بنای مکعبی شکل در نمایی از فرم های مثلثی روی هم قرار می گیرد که برگرفته از سبک معماری مدرن نجدی است.

شامل دو میلیون متر مربع مغازه، جاذبه های فرهنگی و توریستی خواهد بود و دارای یک فضای دهلیز تقریباً تمام قد است که شامل یک برج مارپیچ است.

آسمان ،اش موکب بخشی از منطقه وسیع تر مرابه را تشکیل می دهد که توسط ولیعهد سعودی محمد بن سلمان، رئیس شرکت توسعه جدید مرابه جدید اعلام شده است.

توسعه گسترده تر شامل بیش از 100000 واحد مس، و 9000 اتاق هتل به همراه بیش از 980000 متر مربع مغازه و 1.4 میلیون متر مربع فضای اداری خواهد بود.

صورت آسمان ،اش
در مرکز توسعه مورابا قرار خواهد گرفت

همچنین شامل 80 مکان تفریحی و فرهنگی، دانشگاه فناوری و طراحی، یک تئاتر همه جانبه چند منظوره و یک موزه نمادین خواهد بود.

به گفته ،ت ،ستان سعودی، این پروژه قرار است تا سال 2030 تکمیل شود.

این یکی از چندین پروژه بزرگ است که در حال حاضر در ،ستان سعودی توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی این کشور به ،وان بخشی از برنامه چشم انداز 2030 ،ستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور توسعه می یابد. شناخته شده ترین و بحث برانگیزترین، Neom است. ما اخیراً قطعه‌ای را منتشر کرده‌ایم که جزئیات کلیدی این توسعه را توضیح می‌دهد که شامل کلان شهر The Line به طول 170 کیلومتر است.

این پروژه به دلیل تأثیرات زیست محیطی و ادعای نقض حقوق بشر مرتبط با توسعه مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیتر فرانکنتال از عفو بین‌الملل در گفتگو با Dezeen گفت که شرکت‌هایی که بر روی Neom کار می‌کنند با یک “معضل اخلاقی” روبرو هستند و باید در مورد ادامه مشارکت خود در این پروژه “دوباره فکر کنند”.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/17/cube-skys،er-riyadh-saudi-arabia-mukaab-murabba/