دسته‌ها
اخبار

صفحه‌نمایش فولادی مجسمه‌سازی، طبیعت را به رشد در اطراف خانه بافته شده در کنت دعوت می‌کند


صفحه‌ای پیچیده که برای تشویق رشد گیاهان طراحی شده است، دور دیوارهای خانه بافته می‌پیچد که استودیوی ،یسی Giles Miller آن را بالای یک مکان شیب‌دار در کنت بلند کرده است.

این خانه در فاصله 100 متری از خط ساحلی Broadstairs طراحی شده است استودیو Giles Miller با رشد گیاهان، نمای فولادی سوراخ دار آن توسط طبیعت تسخیر می شود.

نمای بیرونی خانه سیاه در کنت
استودیو Giles Miller Woven House را ساخته است

گی، می،، بنیانگذار استودیو، به Dezeen گفت: “رویکرد طراحی Woven House این بوده است که رابطه بین فضاهای داخلی و خارجی ساختمان را زیر سوال ببریم تا تجربه حضور در هر دو را غنی کنیم.”

خانه موانع بین فضاهای داخلی ساختمان و درختان کاشت طبیعی و درخت، را که آن را احاطه کرده اند، از طریق یک نمای مجسمه ای منحصر به فرد که طبیعت را دعوت می کند تا بیرون از خانه رشد کند و در عین حال از درون آن قابل مشاهده باشد، می شکند.

ارتفاع اصلی خانه بافته شده توسط استودیو Giles Miller
این بر روی پایه ها در سایتی در کنت پرورش یافته است

استودیو Giles Miller یک الگوی تکرارشونده از ماژول‌های الماسی شکل برای نمای فولادی ایجاد کرد که با بافت‌های حصیری مشخص می‌شود.

صفحه نمایش هر چهار دیوار خانه را می‌پیچد و به فضاهای داخلی سایه می‌دهد.

خانه پیچیده شده در صفحه ف،ی گیاهی
در یک صفحه نمایش پیچیده پیچیده شده است

گیاه، از جمله یاس و کلماتیس نمای پیچیده ای را رشد می دهند که توسط یک ساختار پشتیب، ساخته شده از پ،تیک بازیافتی آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) که از تولید قطعات الکتریکی به دست می آید، به ساختمان متصل می شود.

قرار دادن صفحه نمایش روی یک ساختار پشتیب، عمیق، آن را از دیوارهای اصلی خانه جدا می کند و به گیاهان فضای بیشتری برای رشد می دهد.

نمای پیچیده خانه بافته شده توسط استودیو Giles Miller
صفحه نمایش برای تشویق رشد گیاهان طراحی شده است

استودیو گفت: «عمق ماژول‌های مجسمه‌سازی باعث افزایش نفوذپذیری بصری و همچنین سطح بیشتری برای گیاهان بالارونده که ساختمان را برای بافتن تزئین می‌کنند، می‌دهد.

پشت صفحه نمایش بخش‌های بزرگی از لعاب وجود دارد که برای تقویت ارتباط خانه با طبیعت با به حدا،ر رساندن نمای گیاهان اطراف طراحی شده است.

نما با صفحه ف،ی پوشیده شده است
طراحی نما توسط حصیر مشخص شده است

ساختار Woven House از الوار ،بانده شده و الوار متقاطع (CLT) ساخته شده است و با روکش چوبی با روکش مشکی مات انتخاب شده است تا منع، کننده خصوصیات صنعتی نمای فولادی باشد.

می، گفت: “استفاده از چنین لعاب گسترده ای در ،یب با طراحی نمای مجسمه سازی ما، رویکرد معماری به این ساختمان را مشخص می کند.”

ورودی خانه بافته شده توسط استودیو Giles Miller
یک راه پله خارجی به داخل خانه منتهی می شود

می، ادامه داد: «ما می‌خواستیم این جزئیات را با یک روکش سیاه بی‌انتها که در تضاد آرام با الوار طبیعی و کاشت‌هایی که در کنار آن زندگی می‌کنند، تطهیر کنیم و جشن بگیریم.

همچنین یک حس صنعتی در چارچوب نما وجود دارد که در یک روکش صنعتی مشکی مات احساس راحتی می کند.

اتاق نشیمن با اندود چوبی
یک اتاق نشیمن و ناهارخوری با پلان باز در طبقه همکف وجود دارد

یک پلکان فولادی که به سمت دهانه ای در صفحه نمایش کشیده می شود به داخل خانه منتهی می شود که کمی بالاتر از محل شیب دار روی پایه ها قرار دارد. هر اتاق با پانل های چوبی سبک پوشیده شده است.

این راه پله بازدیدکنندگان را به فضای باز و نشیمن و ناهارخوری که با وسایل کم رنگ و چراغ های آویزان تزئین شده است راهنمایی می کند.

در آشپزخانه، نازک کاری چوبی مشکی رنگ بر رنگ های بیرونی خانه طراحی می شود، در حالی که میزهای کوارتز و جزیره سفید آشپزخانه به روشن شدن فضا کمک می کنند.

فضاهای طبقه همکف، که حول یک هسته مرکزی CLT سازماندهی شده‌اند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً یکپارچه باشند اما با پرده‌های خا،تری از کف تا سقف قابل تفکیک باشند.

راهرو در خانه بافته شده توسط استودیو Giles Miller
فضاهای طبقه همکف را می توان با پرده جدا کرد

می، گفت: “کف و سقف ها بر روی یک ساختار CLT کاربردی مرکزی در طبقه همکف که آشپزخانه، WC و راه پله فولادی را در خود جای می دهد، پشتیب، می شود.”

این خوشه مرکزی با ستون‌های عمودی خارجی ،یب می‌شود تا یک ساختار کنسولی ایجاد کند که به محیط طبقه همکف اجازه می‌دهد تا 90 درصد لعاب داشته باشد و یک فضای باز با جریان آزاد ایجاد می‌کند که در کل طبقه همکف می‌چرخد.»

آشپزخانه با نازک کاری مشکی
نازک کاری چوبی مشکی رنگ آشپزخانه را مشخص می کند

از فضای نشیمن، یک راه پله چوبی مشکی رنگ به طبقه بالا منتهی می شود، جایی که چهار اتاق خواب در گوشه های ساختمان قرار گرفته اند و به هر فضا حدا،ر دید را از درختان اطراف می دهد.

دیوارها و سقف های چوبی در کنار پنجره های کف تا سقف مشرف به بالای درختان به ایجاد حس طبیعی در اتاق خواب کمک می کند.

اتاق خواب چوبی خانه بافته شده توسط استودیو Giles Miller
چوب برای زیبایی طبیعی اتاق خواب ها را می پوشاند

دو حمام از راهروی مرکزی منشعب می شود که بین اتاق خواب های دو طرف ساختمان قرار دارد. دو تا از اتاق خواب ها نیز به حمام اختصاصی متصل هستند.

در حالی که Woven House اولین پروژه مس، خود را نشان می دهد، استودیوی ،یسی Giles Miller از زمان تأسیس در سال 2011 روی طیف وسیعی از پروژه های معماری مجسمه سازی کار کرده است، از جمله یک غرفه دو طبقه قابل بازیافت طراحی شده برای استودیو BBC و یک نصب تخته سه لا که به ،وان بخشی از جشنواره طراحی لندن ارائه شده است.

عکاسی توسط راشل فریمن.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/25/sculptural-steel-screen-invites-nature-to-grow-around-woven-،use-in-kent/