دسته‌ها
اخبار

شفت فاراس اتاق زیر شیروانی را در ساختمان آرت دکوی لس آنجلس در کلمبیای شرقی طراحی می کند


استودیوی معماری Sheft Farrace یک آپارتمان زیر شیرو، را در ساختمان نمادین کلمبیای شرقی لس آنجلس بازسازی کرده است، که به‌طور نامحسوس رنگ‌هایی را از نمای بیرونی هنر دکو در فضای داخلی مینیمالیستی ،یب کرده است.

این استودیو ضمن ترسیم جزئیات از نمای بیرونی 13 طبقه، اتاق زیر شیرو، را بازسازی کرد ساختمان در مرکز شهر لس آنجلس، که به خاطر نمای فیروزه ای بسیار دقیق و برج ساعتش که توسط کلود بیلمن طراحی و در سال 1930 تکمیل شد، شناخته شده است.

اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن
Sheft Farrace تصمیم به ت،یم اتاق زیر شیرو، کرد، اما ارتباطات بصری را از طریق دهانه های قاب دار حفظ کرد.

در سال 2006 به اتاق زیر شیرو، و استودیو محلی تبدیل شد Shift Farace اخیراً وظیفه بازسازی یکی از کاندوهای یک جوان خلاق از قزا،تان را بر عهده گرفت.

این استودیو به رهبری ال، شفت و جان فاراس گفت: «بدون الهام از چیدمان و فضای داخلی اصلی واحد در سال 2006، مالک می‌خواست آن را مانند یک فضای کاملاً جدید احساس کند – بنابراین شفت فاراس به ،وان یک بوم خالی به آن نزدیک شد.

هال
دکور کوچک شده با نمای بیرونی رنگارنگ ساختمان تضاد دارد

این آپارتمان دارای سقف های بلندی است و ارتفاع آن ها با پنجره های باریک بلند و پارچه های کف تا سقف ساختمان برجسته شده است.

به جای حفظ پلان طبقه باز، استودیو تصمیم گرفت فضا را برای کمک به تعریف مناطق برای عملکردهای مختلف ت،یم کند.

اتاق خواب با سقف بلند و پارچه فروشی
ارتفاع سقف با پنجره های بلند و پارچه های کف تا سقف برجسته می شود

با این حال، اتصالات بصری بین آشپزخانه و اتاق ناهارخوری، و اتاق نشیمن و اتاق خواب، توسط دهانه های قاب بزرگی که به جای درها استفاده می شود، حفظ می شود.

شفت فاراس گفت: «هر فضا ویژگی خاص خود را دارد، بر اساس اینکه چه زم، از روز است و چگونه نور طبیعی از پنجره‌های تمام ارتفاع وارد می‌شود.»

در بیشتر موارد، خانه به سبکی بسیار کوچک‌تر از نمای بیرونی مجلل ساختمان، عمدتاً با رنگ‌های خنثی ملایم و اثاثیه کم‌رنگ تزئین شده است.

انتخاب مواد خاصی در آشپزخانه و حمام بسیار نزدیک به نماهای رنگارنگ است، از جمله بلوط سفید، سنگ مرمر Verde Aver، و کوارتزیت فلوریدا براش برای انعکاس کاشی های بیرونی نارنجی، سبز و آبی.

آشپزخانه با بلوط سفید و کوارتزیت فلوریدا براش
موادی مانند بلوط سفید و کوارتزیت برس فلوریدا در آشپزخانه به نمای بیرونی آرت دکو اشاره می کنند

گوشه های خمیده پیشخوان آشپزخانه و سخت افزار کابینت کشیده نیز طراحی دهه 1930 را تداعی می کند.

شفت فاراس می‌گوید: «در نگاه اول، از نظر سبکی کاملاً با ساختمان تاریخی موجود در آن تضاد دارد، اما در سرتاسر فضا نشانه‌های ظریفی به نمای بیرونی آرت دکو وجود دارد و در نهایت، احساس می‌شود که متعلق به آن است.» ما احساس افتخار می‌کردیم که فصل کوچکی را در تاریخ طول، و داست، یک مکان دیدنی لس آنجلس ارائه کردیم.»

حمام با سنگ مرمر Verde Aver
در حمام، سنگ مرمر Verde Aver نیز برای اشاره به نماهای کاشی کاری شده تاریخی انتخاب شد

مرکز شهر لس آنجلس در 20 سال گذشته به طرز چشمگیری از یک منطقه ممنوعه به یک محله پرطرفدار و پر رونق تبدیل شده است.

این تغییر تا حدی به دلیل افتتاح موسسات فرهنگی مانند تالار کنسرت والت دیزنی اثر فرانک گری و موزه برود اثر دی، اسکوفیدیو + رنفرو، و همچنین مجموعه ای از هتل های سطح بالا است.

عکاسی توسط یوشیهیرو ماکینو.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/15/eastern-columbia-loft-sheft-farrace-downtown-los-angeles/