دسته‌ها
اخبار

شش پروژه دانشجویی مد و منسوجات که بر مواد آنها متمرکز است


نمایش های مدرسه Dezeen: ما شش پروژه دانشجویی طراحی مد و پارچه را انتخاب کرده‌ایم که در نمایش‌های مدرسه Dezeen نمایش داده می‌شوند و پیچیدگی‌های پارچه و مواد را به نمایش می‌گذارند و بحث می‌کنند.

این دانشجویان طراحی مد و منسوجات، لباس‌هایی خلق کرده‌اند که علاوه بر طراحی کلی، مادی بودن آن‌ها را نیز به نمایش می‌گذارد.

پروژه ها شامل مجموعه ای از لباس بافتنی ساخته شده از پشم بریده شده از ، خود دانش آموز، لباسی که به شایستگی ترمیم و بازیافت مواد طبیعی و مجموعه ای از قطعات ساخته شده از مواد کاملا شفاف اشاره دارد.

انتخاب پروژه ها از دوره های طراحی مد و پارچه در موسسات بین المللی از جمله دهکده طراحی، دانشگاه هنر لینز، موسسه طراحی استرالیا، دانشگاه باث اسپا و دانشکده هنر و طراحی لوسرن می باشد.


نفوذ نازیلا شمسی زاده

نفوذ نازیلا شمسی زاده

نازیلا شمسی زاده، دانشجوی مد و فناوری، تمثیلی از افلاطون فیلسوف یون، را برای مجموعه خود به نام Infiltrate ترسیم کرد. لباس‌های این مجموعه از مواد شفاف و رنگی ساخته شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد از میان آن‌ها دیده شوند.

شمسی زاده می گوید: «در تمثیل افلاطون از غار می گوید: «گفتم برایشان حقیقت به م،ای واقعی کلمه چیزی جز سایه های تصاویر نیست». با ایجاد بیومواد و شبیه سازی های سه بعدی، انتقال بین فضاهای دو بعدی، سه بعدی و چهار بعدی قابل بررسی است.

“مواد و شبیه سازی مجازی آنها به شرایط اطراف واکنش نشان می دهند و نشان می دهند که نگاه ما به چیزها نقش مهمی در تعریف آنها دارد.”

دانشجو: نازیلا شمسی زاده
مدرسه: دانشگاه هنر و طراحی لینز
دوره: BA (Hons) مد و فناوری

نمایش کامل مدرسه ›


مد ریست توسط انشیکا سود

دانش آموز انشیکا سود در دوران تحصیل در رشته طراحی مد، یک تی شرت با رنگ خنثی ایجاد کرد که نمادی از بیهودگی صنعت مد بود.

این کالا در کنار رسیدی ارائه شد که هزینه واقعی صنعت مد را نشان می‌دهد و با بر،ب‌هایی تزئین شده است که آسیب‌های اجتماعی و محیطی تولید لباس را نشان می‌دهد – از جمله فرآیند تولید و رفتار با افرادی که لباس می‌سازند.

سود گفت: “به ،وان بخشی از آزمایش، او بخشی از پیراهن را برای نشان دادن تارها و تارهای زوم شده پارچه بافته که استعاره ای از زوم ، در فرآیند تولید را تشکیل می دهد.” “هدف این بود که به تصویر بکشیم چه تعداد قدم و منابع کوچک برای ساختن چیزی به سادگی یک تی شرت ساده صرف می شود.”

بر،ب‌های قیمتی که روی لباس قرار می‌گیرند، به جای صرفاً ارزش پولی، در مورد هزینه واقعی تولید صحبت می‌کنند.

دانشجو: انشیکا سود
مدرسه: دهکده طراحی
دوره: پروژه طراحی نهایی

نمایش کامل مدرسه ›


مجسمه های متحول کننده اثر اورسولا وگل

مجسمه های متحول کننده اثر اورسولا وگل

دانشجوی Ursula Vogl یک لباس همه کاره ساخته شده از پارچه شبیه کنسرتینا ساخته است که می توان آن را دستکاری کرد تا به روش های مختلف پوشیده شود.

تبدیل شدن نشانه هایی از رفتار موجودات تک سلولی برای ایجاد ساختار پارچه ای است که شکل آن را می توان به سرعت تغییر داد.

Vogl می گوید: «اصول بیومک،کی و روند رشد موجودات تک سلولی، مانند رادیولارها و قالب های ،، الهام بخش ساختارهای نساجی دائماً در حال تغییر Transforming هستند. “تحول برگشت پذیر، وارونگی دگرگون کننده.”

دانشجو: اورسولا وگل
مدرسه: دانشگاه هنر و طراحی لینز
دوره: تبدیل مجسمه ها

نمایش کامل مدرسه ›


مدلی با کت نمدی برش خورده ، و مشکی توسط دانشجوی موسسه طراحی استرالیا

وارث مدیسون رابینسون

مدیسون رابینسون آزمایش فکری کشتی تسئوس را روی لباس‌ها به کار برد، و این سوال را مطرح کرد که آیا لباس‌هایی که در طول زمان بازسازی یا تعمیر شده‌اند، هنوز هم همان لباس‌هایی هستند که در ابتدا بودند.

این قطعات از مواد طبیعی با رنگ‌های خنثی ساخته شده‌اند و روش‌های سنتی تولید دست‌ساز را جشن می‌گیرند

“[My] رابینسون گفت: روش شناسی به شدت مادی و متمرکز بر فرآیند است.[I] سعی کنید لباس هایی بسازید که رنگ های مواد طبیعی را تجلیل کند و از تکنیک های آهسته و دست ساز قدرد، کند.”

“پایداری یک عامل اساسی در نحوه طراحی پوشاک است، با انگیزه ای برای تفکر بیشتر و هدفمند در آنچه ساخته می شود.”

تمرکز بر طراحی مجدد و سفارشی پوشاک و مواد از قبل موجود در مرکز قرار دارد.

دانشجو: مدیسون رابینسون
مدرسه: موسسه طراحی استرالیا
دوره: لیسانس طراحی مد (افتخار)، طراحی پوشاک مد در دانشگاه فناوری سیدنی

نمایش کامل مدرسه ›


کلاژ ع، های مدلی که لباسی با رنگ خنثی پوشیده است

توسط فرانزیسکا اوسترمایر منحل شد

فرانزیسکا اوسترمایر، دانشجوی رشته نساجی، مجموعه‌ای از لباس‌های ساخته شده از منسوجات درازی را ایجاد کرد که شبیه به نخ‌های بافته شده بزرگ بود.

هدف این پروژه نشان دادن این است که چگونه مصرف بیش از حد پارچه و لباس منجر به قطع ارتباط با خاستگاه منسوجات و مادی بودن آنها شده است.

Ostermeier گفت: “Disbanded بینندگان را تشویق می کند تا این ابعاد مختلف منسوجات را در نظر بگیرند.” در مجموعه‌ای از لباس‌های ساختارشکن، لایه‌ها برداشته می‌شوند، نخ‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند و قطعات کوچک از نظر میکروسکوپی به نسبت‌های اغراق‌آمیز منفجر می‌شوند.»

او ادامه داد: «این امر با منشا کلمه نساجی که از کلمه لاتین «ت،ر» به م،ای بافتن، قیطان ،، جمع ، و ساختن آمده است، تداعی های بصری ایجاد می کند.

دانشجو: فرانزیسکا اوسترمایر
مدرسه: مدرسه هنر و طراحی لوسرن
دوره: BA طراحی پارچه

نمایش کامل مدرسه ›


ع،ی از لوازم و لباس های پشمی

لوپی میش اثر کتی آلن

در کنار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، کتی آلن یک چوپان و صنعتگر است که مجموعه‌ای از لباس‌های بافتنی متشکل از لباس‌ها و ا،سوری‌های ساخته شده از پشم گله ، خود را خلق کرده است.

این ماده 100 درصد قابل ردیابی است و تضمین می کند که از ،ان به درستی مراقبت می شود و با زمین چرای آنها مسئولانه رفتار می شود و همچنین تاکید بر فرآیندهای تولید آهسته دست ساز است.

“[My] الن گفت: لباس‌های بافتنی دست‌ساز نشان می‌دهد که چگونه پشم بریت،ا را می‌توان به‌صورت احیاکننده، ساده و به‌صورت محلی پرورش داد و در نتیجه لباس‌هایی زیبا، صادقانه و برای زمین خوب تولید کرد.

“[My] دلسوزی برای ،ان و زمینی که چرا می کنند، همراه با تعهد نوآورانه به فرآوری منطقه ای و کم کربن، او را قادر می سازد تا پایداری را در سراسر زنجیره تامین ایجاد کند و ارتباط مهمی بین مردم، مکان و محصول ایجاد کند.”

دانشجو: کیت آلن
مدرسه: دانشگاه آبگرم حمام
دوره: کارشناسی ارشد (طراحی) منسوجات

نمایش کامل مدرسه ›

محتوای مشارکت

این پروژه ها در نمایش های مدرسه از موسساتی که با Dezeen شریک هستند ارائه می شود. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/07/fa،on-design-student-projects-materials-textiles-dezeen-sc،ols،ws/