دسته‌ها
اخبار

ستون های بتنی کارخانه بلغور جو دوسر نینگ وو توسط JSPA Design را می پیچد


یک ستون بتنی نازک بر روی پایه آجری سوراخ‌دار کارخانه جو دوسر نینگ‌وو در استان شانشی، چین را تشکیل می‌دهد که توسط استودیوی معماری پکن JSPA Design طراحی شده است.

این کارخانه 8600 متر مربعی که در یک سایت باز و سرسبز احاطه شده توسط ساختمان‌های صنعتی قرار دارد، به‌،وان فضایی «درون‌گرا» تصور می‌شد که با منظره‌ای از چمن و دیوارهای بتنی کم حائل شده بود.

نمای هوایی از کارخانه جو دوسر نینگ وو در چین
JSPA Design کارخانه بلغور جو دوسر Ningwu را در چین ایجاد کرده است

کارخانه بلغور جو دوسر نینگ وو برای تولید آرد از جو دوسر خام ساخته شد. به دو نیمه مجزا ت،یم می شود و فضاهای تولید خصوصی و دفاتر را با یک کافه، مغازه و فضای باز برای عموم ،یب می کند.

طراحی JSPA سطح پایین ساختمان را برای ساخت در دیوارهای آجری خا،تری جامد و سوراخ پیچیده پیچیده است، در حالی که سطح بالایی عمومی توسط ستونی با تراس ها و فضاهای پاسیو محصور شده است.

کارخانه آجر و بتن توسط JSPA Design
دارای یک ستون بتنی نازک بر روی پایه آجری سوراخ شده است

این استودیو توضیح داد: توسعه کارخانه به ،وان یک ساختمان درونگرا که محیط طبیعی خود را بازسازی می کند، جالب به نظر می رسید.

ایده این بود که از سیستمی از دیوارهای آجری استفاده شود تا فضاهای فنی مختلف کارخانه را در یک طبقه همکف مات محصور و پنهان کند و یک حجم بتنی ساده در بالای آن برای میزب، تمام فضاهای عمومی برنامه نصب شود. ” ادامه داد.

باغ های کارخانه بلغور جو دوسر نینگ وو در چین توسط JSPA Design
منظره ای از چمن و دیوارهای کم ارتفاع بتنی کارخانه را احاطه کرده است

محوطه سازی اطراف مسیرهای ورودی جداگانه ای را برای بازدیدکنندگان و کارگران ایجاد می کند، با یک سری ،اصر آجری و بتنی که به تدریج از نیمکت های کم ارتفاع به دیوارها افزایش می یابد.

در اطراف لبه‌های ساختمان، ورودی‌های کوچک‌تر و مخفی‌تر به محیط‌های کاری کارخانه منتهی می‌شوند، جایی که دو خط تولید عمدتاً خودکار در کنار دفاتر و یک خوابگاه کارکنان قرار دارند.

در ضلع شمالی کارخانه بلغور جو دوسر نینگ وو، مسیری وسیع با دیوارهای کم ارتفاع بتنی، ورودی بازدیدکنندگان را تشکیل می دهد که بین دو قالب آجری قطع می شود. این به یک پاسیو باز با یک پله که به پذیرایی در طبقه اول منتهی می شود وارد می شود.

استودیو توضیح داد: «در مسیرهای مجزا، کارکنان و بازدیدکنندگان هرگز در داخل کارخانه تلاقی نخواهند کرد، و در حالی که کارگران از یک سازمان عملکردی لذت خواهند برد، بازدیدکننده از یک تجربه فضایی برنامه ریزی شده عبور خواهد کرد.

فضای داخلی کارخانه چینی در چین توسط JSPA Design
مناطق تولید دارای یک فضای داخلی ساده هستند

در داخل محوطه کارخانه، از دیوارهای سفید و بتن ا،پوز برای ایجاد یک روکش ساده استفاده شده است که از پوشش چوبی و کفپوش برای گرما بخشیدن به فضای خوابگاه استفاده شده است.

در مکان‌های عمومی، کاشی‌ها و آجرهای سفالی رنگی روی دیوارها و کف پوشانده شده‌اند که با سقف بتنی شبکه‌ای و لعاب‌هایی با قاب مشکی تمام ارتفاع که مشرف به محوطه‌سازی است، ،یب شده‌اند.

در حالی که تعامل بین دو نیمه کارخانه بلغور جو دوسر Ningwu به حداقل رسیده است، یک راهرو منفرد با پنجره های داخلی بزرگ به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به مناطق کارخانه می دهد.

فضای پذیرایی با کاشی سفالی
کاشی‌ها و آجرهای سفالی رنگ فضاهای عمومی را پوشانده‌اند

JSPA Design در سال 2009 توسط Johan Saravan تاسیس شد و در حال حاضر توسط Saravan و Florent Buis رهبری می شود که در سال 2013 به استودیو پیوستند.

پروژه‌های دیگر کارخانه‌ای که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند عبارتند از کارخانه‌ای در ویتنام توسط G8A Architects که توسط نماهای پوشیده از گیاهان پیچیده شده است و یک کارخانه انبوه الوار P،ivhaus در یک جنگل نروژی توسط شرکت معماری BIG.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/05/ningwu-oatmeal-factory-،a-jspa-design/