دسته‌ها
اخبار

روکش آینه ای به خانه بلی اجازه می دهد در جنگل بلژیک “ناپدید” شود


استودیوی بلژیکی Okami Architecten یک ویلای جنگلی در آنتورپ به نام Beli House را تکمیل کرده است که دارای نمای آینه ای است و بر اساس طراحی دهه 1960 طراحی شده است.

این ساختمان که در Kalmt،ut واقع شده است، جایگزین یک ویلای آزمایشی دهه 1960 می شود که به دلیل مقررات بلژیکی و تمایل مشتری به فضای بیشتر باید ت،یب می شد.

برای ادای احترام به خانه اصلی در سایت، استودیو Okami Architects خانه بلی را به سبک معماری دهه طراحی کرد.

خانه دو طبقه در جنگلی با طبقه همکف لعابدار و طبقه بالایی آینه‌پوش
Studio Okami Architecten خانه بلی را در جنگل های بلژیک ایجاد کرده است

برام ون کوتر، شریک موسس استودیو، به Dezeen گفت: “در دهه 60 کمربند سبز اطراف آنتورپ مک، برای آزمایش های معماری بود – چندین ویلا جالب در این منطقه جنگلی ساخته شد.”

او ادامه داد: مشتری ما یکی از آن جواهرات معماری اولیه را ،ید. متأسفانه، هنگام بازرسی ساختار اصلی، ساختمان برای بازسازی آن با استانداردهای امروزی بسیار دور مانده بود.

تغییر ماهیت استفاده از خانه، از جمله کار در خانه و داشتن یک زندگی پرمشغله خانوادگی، افزایش متراژ ساختمان را نیز ضروری می کند.

خانه دو طبقه در یک جنگل توسط Studio Okami Architecten
طراحی آن توسط یک ویلای دهه 1960 که قبلاً در سایت وجود داشت اطلاع رس، شده بود

خانه بلی که برگرفته از سبک ساختار اصلی است، شامل دیوارهای بتنی با پنجره‌هایی از کف تا سقف در طبقه همکف است.

دیوارهای بتنی با ارتفاع‌ها و جهت‌گیری‌های مختلف، فضای داخلی را ت،یم می‌کنند و در عین حال حریم خصوصی و سایه را فراهم می‌کنند. دیوار مرمری که ورودی را مشخص می کند، لهجه ای بازیگوش می بخشد.

خانه دو طبقه در جنگلی با طبقه همکف لعابدار و طبقه بالایی آینه‌پوش
نماهای آینه ای منع، کننده جنگل های اطراف است

در طبقه همکف، یک آشپزخانه اوپن، ناهار خوری و نشیمن از ورودی منشعب می شود. با کمدها و دیوارهای پوشیده شده از چوب گردو، این فضا گرم و دلنشین طراحی شده است.

شریک موسس، هانس وناسچه گفت: “رنگ غنی و تیره چوب گردو به خوبی با انواع مواد و رنگ های دیگر جفت می شود و در عین حال فضایی گرم و دلپذیر را ارائه می دهد که برای جمع شدن با دوستان و خانواده عالی است.”

در سمت دیگر ساختمان، دفتر خانه و اتاق خواب اصلی قرار دارد که از آن یک کمد دیواری و حمام اختصاصی امتداد یافته است. در اینجا یک اتاق رختشویی و انباری نیز وجود دارد.

طبقه پایینی خانه بلی با سازه ای جعبه ای و آینه ای پوشیده شده است که شامل دو اتاق خواب کودک به همراه یک اتاق بازی و دو حمام است.

ناهارخوری خانه بلی توسط Studio Okami Architecten
آشپزخانه و ناهارخوری با پلان باز دارای پالت مواد گرم است

حجم آینه پوش توسط Studio Okami Architekten برای کمک به پنهان ، طبقه بالا و ایجاد توهم فرم کشیده تر برای خانه طراحی شده است.

Van،che گفت: “جعبه آینه ای به دلیل انعکاس جنگل ناپدید می شود و به ویلا اجازه می دهد تا ظاهر افقی مانند خانه های ییلاقی خود را حفظ کند.”

پیاده‌روی باریکی که به پنجره‌ای از کف تا سقف با پوشش دیوار چوبی تیره ختم می‌شود
کمدها با چوب گردو ساخته می شوند

،اصر آینه ای که از آلومینیوم انعکاسی ساخته شده اند، در بیشتر ساعات روز با متراکم پوشانده می شوند.

به گفته این استودیو، امید است این امر به جلوگیری از سردرگمی پرندگان برای ادامه فضا و در نتیجه برخورد با آنها کمک کند.

نمای بیرونی طبقه پایین خانه بلی
پنجره های کف تا سقف به خانه ت،یب شده اشاره دارد

ون کوتر توضیح داد: “پانل های بازتابنده آلومینیومی به ،وان یک نمای بیرونی تهویه شده، جدا از پوسته حرارتی استفاده می شود.” “در آب و هوای بلژیک، پانل ها در بخش زیادی از روز به دلیل تراکم غیر بازتابنده هستند.”

او ادامه داد: تراکم به صورت نوارهای عمودی انجام می شود که به پرندگان کمک می کند از پانل ها دوری کنند.

خانه دو طبقه در جنگلی با طبقه همکف لعابدار و طبقه بالایی آینه‌پوش
دیوارهای بتنی خانه را ت،یم می کند

در جای دیگر، Studio Okami Architecten نیز اخیرا یک آپارتمان دوبل، را در یک برج بی رحمانه بازسازی کرده و خانه ای را در دامنه تپه ای شیب دار ایجاد کرده است.

ساختمان های دیگر با روکش آینه ای که در Dezeen به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از یک ساختمان ذخیره سازی هنر توسط MVRDV و کابین های پیش ساخته در کبک که دارای دیوارهای آینه ای هستند.

عکاسی توسط نیک ک،کنز.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/17/mirrored-cladding-beli-،use-studio-okami-architecten/