دسته‌ها
اخبار

رنزو پیانو استانبول مدرن را در نمای “تداعی کننده فلس ماهی” می پیچد.


استودیوی معماری ایتالیایی Renzo Piano Building Works،p موزه مدرن استانبول را تکمیل کرده است که اولین پروژه آن در ،یه است.

بیش از 10000 متر مربع در اندازه، استانبول مدرن یک موزه هنری در ساحل کاراکوی، منطقه ای تاریخی در استانبول است که در آن آبراه های بسفر و شاخ طلایی به هم می رسند.

این یک فرم سنگین است که از سه حجم مستطیل روی هم تشکیل شده است، طراحی شده توسط کارگاه ساختمان پیانو رنزو برای تداعی شکل یک کشتی

پانل های آلومینیومی با کیفیت تقریباً کم، رنگ ساختمان را در بر گرفته و رنگ های آسمان و نور در حال تغییر را به طور ظریفی منع، می کنند.

نمای بیرونی پلک، استانبول مدرن
رنزو پیانو استانبول مدرن را تکمیل کرده است

این استودیو توضیح داد که پانل های آلومینیومی به دلیل کیفیت بازتابی خود انتخاب شده اند و از طبیعت درخشان و انعکاسی نور آبراه بسفر و فلس های ماهی در نزدیکی آن استفاده می کنند.

طرح کلی ساختمان با تکرار تاریخ مک، که هزاران سال به ،وان بندر مورد استفاده قرار گرفته است، کشتی‌هایی با اندازه‌های مختلف را تداعی می‌کند که بین اروپا و آسیا رفت و آمد می‌کنند و همچنین موجودی از دریا که از تنگه بسفر جهش کرده است. کارگاه ساختمان پیانو رنزو گفت.

این نما توسط مجموعه ای از پانل های آلومینیومی سه بعدی ساخته شده است که با نور خورشید در حال تغییر بازی می کنند و پوششی درخشان و رنگین کم، ایجاد می کنند که تداعی کننده فلس های ماهی است.

گا،ی هنری با دیوار سفید
این شامل گا،ی برای هنر مدرن است

طبقه همکف استانبول مدرن مجهز به وسعت شیشه است تا چشم اندازی از تفرجگاه ساحلی را ارائه دهد. این شامل کتابخانه موزه، یک کافه، فروشگاه هدیه و همچنین فضاهای آموزشی، نمایشگاهی و رویدادی است.

این استودیو گفت: «طراحی شفاف و قابل دسترس ساختمان جدید منع، کننده اخلاق موزه است: تجربه ای چندوجهی که نمایشگاه ها و برنامه های مخاطب محور را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد که از تنوع هنری امروزی الهام گرفته شده است.

در طبقه اول، گا،ی های اختصاص داده شده به عکاسی در کنار نمایشگاه های پاپ آپ، دفاتر کارکنان، یک رستوران، تراس ها و اتاق های رویداد و آموزش اضافی قرار دارند.

مجموعه های دائمی استانبول مدرن در طبقه دوم قرار دارند.

در پشت بام موزه، یک تراس بزرگ در مجاورت یک حوض انعکاسی است که به ،وان امتداد تنگه بسفر در نظر گرفته شده است.

ع، از تراس سقف مدرن استانبول
دارای یک تراس بزرگ پشت بام

در جای دیگری در استانبول، Foster + Partners یک فروشگاه اپل را در قلب شهر تکمیل کرد که با دو دیوار سنگی تراورتن مشخص می شود.

در همین حال، استودیوی معماری ،یه Salon Alper Derinbogaz مجموعه ای از دفاتر “مقاوم در برابر بیماری همه گیر” را برای دانشگاه فنی Yıldız ایجاد کرد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/03/renzo-piano-istanbul-waterfront-museum/