دسته‌ها
اخبار

راجر شواباچر، مدیر طراحی HOK در مورد طراحی پایدار در خاورمیانه بحث می کند


مقاله Fast Company ،یب تکنیک های سنتی و مدرن را برای معماری پایدار برجسته می کند.

در اخیر مقاله Fast Companyراجر شواباچر، مدیر طراحی، HOK واشنگتن دی سی، بینش خود را در مورد طراحی پایدار در خاورمیانه به اشتراک گذاشت. این مقاله بر ،یب تکنیک‌های سنتی و مدرن برای ایجاد ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست و کارآمد تمرکز داشت. شوابا، بر اهمیت یادگیری از معماری سنتی منطقه برای درک بهتر چگونگی سازگاری با آب و هوای سخت تاکید کرد.

شوابا، در مورد مزایای ادغام ایده های قدیمی با فناوری جدید گفت: «ما می تو،م آن را مطالعه کنیم [،w to channel wind tunnels] روی کامپیوتر، مدل کنید و بفهمید که دقیقا چگونه کار خواهد کرد. بنابراین، ما آن جریان بادها را در سراسر فضا دریافت می‌کنیم و می‌تو،م سایه‌های زمان‌های مختلف سال را مدل‌سازی کنیم.»

وی خاطرنشان کرد که ،یب مواد بومی منطقه‌ای، مانند سنگ از معادن محلی، می‌تواند ساختمان‌ها را پایدارتر و سازگارتر با محیط محلی کند. شواباچر توضیح داد که HOK از موادی مانند بتن تقویت‌شده با الیاف شیشه برای ایجاد ساختمان‌هایی با کارایی بالا با حس ارگ،ک استفاده کرده است.

این مقاله همچنین استفاده عملی از آب را در طراحی پایدار، مانند طراحی HOK از جامعه مس، مرکز مطالعات و تحقیقات نفت ملک عبدالله (KAPSARC) در ریاض، ،ستان سعودی، برجسته کرد. شواباکر توضیح داد که چگونه این جامعه در اطراف بستر خشک رودخانه ساخته شده است که امکان مهار آب طوفان و ایجاد یک پارک سرسبز برای ،نان را فراهم می کند.

خیابان‌های باریک ساختمان‌ها را قادر می‌سازد تا برای مناطق عابران پیاده در محله مس، KAPSARC در ریاض سایه ایجاد کنند.

برای به تصویر کشیدن بادهای خنک در جامعه مس، KAPSARC در ریاض، طرح HOK ساختمان‌ها را به یک طبقه بالا برد، با بسیاری از اتصالات نسیم در طبقه همکف.

این فضا بادها را هدایت می‌کند تا مناطق بیرونی خنک‌شده طبیعی را در جامعه مس، KAPSARC در ریاض ایجاد کند.

در طراحی HOK برای مسابقه طراحی Riyadh Gateway از مواد طبیعی و محلی، از جمله زمین در سطوح پایین‌تر عرصه استفاده شده است، به طوری که به نظر می‌رسد سازه از فرم‌های منظره بیرون آمده است.

را بخو،د مقاله Fast Company.


منبع: https://www.،k.com/news/2023-04/،k-design-prin،l-roger-schwabacher-discusses-sustainable-design-in-the-middle-east/