دسته‌ها
اخبار

دیوید چیپرفیلد موزه ملی باستان شناسی در آتن را توسعه می دهد


قرار است به ،وان بخشی از بازسازی استودیوی معماران دیوید چیپرفیلد در برلین، یک ،د زمین درهم به موزه ملی باستان‌شناسی نئوک،یک در آتن اضافه شود.

این موزه که در محله Exarcheia پایتخت یونان واقع شده است، با 20000 متر مربع فضا و همچنین یک پارک سرسبز روی پشت بام برای عموم گسترش خواهد یافت.

تصویری از حیاط در موزه ملی باستان شناسی در آتن
معماران دیوید چیپرفیلد قرار است موزه ملی باستان شناسی آتن را بازسازی کنند

موزه ملی باستان شناسی که بین سال های 1866 و 1874 ساخته شد، توسط معماران لودویگ لانگ و ارنست زی، برای نگهداری آثار هنری ماقبل تاریخ و باستان طراحی شد.

بازسازی آن توسط معماران دیوید چیپرفیلد هدف آن تکمیل معماری اصلی نئوک،یک و در عین حال رساندن آن به استانداردهای امروزی است.

،د موزه طراحی شده توسط معماران دیوید چیپرفیلد
این پروژه موزه را تا جاده مجاور گسترش می دهد

این استودیو گفت: «موزه ملی باستان‌شناسی آتن از طریق بازسازی و توسعه، مدرن‌سازی می‌شود تا با استانداردهای امروزی کیفیت، باز بودن و پایداری مطابقت داشته باشد».

«معماران دیوید چیپرفیلد برلین از جوهر طراحی اصلی لانژ استفاده می‌کنند – ایده‌ای عاشقانه از منظر شهری، که از طریق مناطق باز سرسبز در شبکه متراکم شهر بیان می‌شود – ساختمان یادبود را به ،وان نقطه شروع و قاب‌بندی آن با طبیعت».

ورودی گا،ی rammed-earth در آتن
دارای یک پارک روی پشت بام خواهد بود

پس از تکمیل، این پروژه شاهد گسترش موزه خواهد بود تا با یک خیابان مجاور، با مجموعه‌ای از حجم‌های بلوکی که دیوارهای آن از خاک فشرده ساخته شده است، روبرو شود.

این کار ورودی اصلی موزه را به سمت سطح خیابان می آورد و به رهگذران نگاهی اجمالی به داخل می دهد و به برقراری مجدد ارتباط آن با شهر کمک می کند.

فضای داخلی گا،ی Rammed Earth
دیوارهای امتداد از خاک کوبیده ساخته خواهد شد

این ،د با “زبان معماری حجم های خالص و شفاف” طراحی شده است که از انحراف توجه از ساختمان اصلی جلوگیری می کند، در حالی که دیوارهای خاکی با هدف ایجاد احساس بودن در داخل زمین، بازتاب ماهیت نمایش های باستان شناسی هستند.

این استودیو می گوید: “با احترام به ارزش تاریخی ساختمان، الحاقیه به دنبال رقابت با معماری موجود نیست، بلکه مجموعه ای هماهنگ از فضاها را تشکیل می دهد و تعادلی بین قدیم و جدید پیدا می کند.”

انتظار می‌رود این گسترش تقریباً 20000 متر مربع فضای اضافی را برای موزه و همچنین پارک عمومی روی پشت بام فراهم کند که به‌شدت کاشته خواهد شد.

معمار منظر بلژیکی Wirtz International در حال توسعه طراحی چشم انداز است که بر بافت تمرکز می کند و درختان بزرگ را شامل می شود.

گا،ی Skylit با دیوارهای خاکی در همسایگی در موزه ملی باستان‌شناسی پیشنهادی در آتن
زمین کوبیده احساس زیر زمین بودن را ایجاد می کند

در داخل، گسترش شامل گا،ی های دائمی و موقت، و همچنین امکانات عمومی از جمله میز بلیط، فروشگاه، رستوران و سالن خواهد بود.

،اصر قدیمی و جدید موزه با فضاهای نمایشگاهی جدید و همچنین یک حیاط داخلی بزرگ جدید به هم متصل خواهند شد.

نمایی از حیاط پیشنهادی در موزه ملی باستان شناسی آتن توسط معماران دیوید چیپرفیلد
یک حیاط ساختمان های قدیمی و جدید را به هم پیوند می دهد

معماران دیوید چیپرفیلد که در سال 1985 تأسیس شد، استودیوی همنام معمار بریت،ایی دیوید چیپرفیلد است. دفاتری در لندن، برلین، میلان و شانگهای دارد.

طرح پیشنهادی آن برای گسترش موزه ملی باستان شناسی از یک رقابت با فهرستی از 10 پیشنهاد انتخاب شد و با همکاری معمار منظر Wirtz International و استودیوهای معماری طراحی شد. Tombazis & Associate Architects و استودیو بروکنرو همچنین مهندسان مهندسین WH-P و ورنر سوبک.

از دیگر پروژه‌های بازسازی موزه توسط دیوید چیپرفیلد می‌توان به موزه Neues برلین اشاره کرد که با آن بازسازی شد معماران جولیان هاراپو Neue Nationalgalerie که در اصل توسط معمار Ludwig Mies van der Rohe طراحی شده بود.

تصاویر توسط تصاویر فیلیپو بولونی.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/17/david-chipperfield-national-archaeological-museum-extension/