دسته‌ها
اخبار

دورته ماندروپ طرح هایی را برای مرکز میراث اینویت در کانادا فاش می کند


استودیوی معماری دانمارکی Dorte Mandrup طرح هایی را برای مرکز میراث اینویت نوناووت در کانادا فاش کرده است، یک سازه وسیع و تا حدی زیرزمینی با فرمی مبتنی بر ال،ای موجود در برف.

پیشنهاد دورته ماندروپ که قرار است در ایکالویت، شهری در قلمرو شمالی نوناووت ساخته شود، از چشم انداز و ال،ای شکل گرفته در برف ها توسط باد غالب منطقه مطلع شد.

رندر مرکز میراث اینویت نوناووت
مرکز میراث اینویت نوناووت در شمال کانادا واقع شده است

وی گفت: طراحی ساختمان با چشم انداز و حرکت برف و باد مشخص می شود استودیو.

این ساختمان با الهام از ال،ای شکل‌گرفته در برف‌ها توسط باد غالب، kalutoqaniq، که مدت‌ها به ،وان یک سیستم راه‌یابی طبیعی برای اینویت عمل می‌کرد، در دامنه تپه‌ای ص،ه‌ای مشرف به ایکالویت حک می‌شود و منحنی‌ها و ویژگی‌های طولی منظره را دنبال می‌کند.»

رندر مرکز میراث اینویت نوناووت
رندرها ساختمان را پوشیده از زمین نشان می دهند

این سازه به صورت تپه ای در چشم انداز ساخته خواهد شد. شکلی فراگیر خواهد داشت که پوشیده از ص،ه و چمن است که به زمین اطراف م،وط می شود تا به طور یکپارچه با منظره ،یب شود.

آنچه را که ساختمان از زمین می گیرد، با استفاده از یک بام سبز پس می دهد، که همچنین به ساختمان یک فضای جمعی در فضای باز با چشم اندازی از سراسر چشم انداز ارائه می دهد.

در ،مت جلوی ساختمان، لعاب از کف تا سقف، نما را در زیر سقف سطح زمین می‌پوشاند و به تدریج در زمینی که سقف با چشم‌انداز تلاقی می‌کند، فرو می‌رود.

یک سایبان از نمای انحنای سازه و کنسول بر روی نمای لعابدار پیروی می کند.

در پشت ساختمان، یک دهانه مدور تپه مصنوعی را نقطه‌گذاری می‌کند. رندرهای سازه، دهانه دایره‌ای را نشان می‌دهند که با آجر خا،تری اندود شده است.

رندر مرکز
دارای نمای لعابدار خواهد بود

این سازه دارای فضاهای نمایشگاهی بزرگ، یک کافه، یک کارگاه، یک خوابگاه، یک مهدکودک و دفاتر خواهد بود.

یک منطقه بیرونی فضایی را برای تمرین‌های سنتی اینویت، از جمله کنده‌کاری، کایاک‌سازی، ساخت ابزار و چیدن توت فراهم می‌کند.

این استودیو به ،وان بخشی از یک مسابقه بین المللی برای طراحی مرکز جدید میراث اینویت انتخاب شد.

مرکز میراث اینویت نوناووتهدف آن ارتقاء آگاهی از فرهنگ اینویت و خدمت به ،وان مک، برای حفظ و جشن میراث اینویت است.

این مرکز از طریق ایجاد فضایی که در آن اینویت ها می توانند از طریق اشیا، داستان ها و رویدادها با تاریخ خود ارتباط برقرار کنند، روابط بین جوامع اینویت و غیر اینویت را پشتیب، و توسعه خواهد داد.

ع، از فضای داخلی مرکز
این مرکز فرهنگ اینوئیت را جشن خواهد گرفت

Dorte Mandrup Arkitekter، بنیانگذار Dorte Mandrup، گفت: “کار در این زمینه نیاز به حساسیت شدید و توجه به چشم انداز و اهمیت فرهنگی آن دارد.”

“جامعه برای مدت طول، تلاش خستگی ناپذیری برای ایجاد مک، برای اینوئیت ها برای جمع آوری میراث گرانبها و به اشتراک گذاری دانش منحصر به فرد و تخصصی که برای نسل های آینده ضروری است و در خطر ناپدید شدن شدید است، کار کرده است.”

وی گفت: «نیاز به یک مرکز میراث سرزمینی برای اولین بار در توافقنامه نوناووت شناسایی شد و سی سال بعد ما هنوز جایی برای خود نداریم. اینویت هریتیج تراست مدیر اجرایی ویلیام بیوریج

“در نتیجه، بسیاری از اقلام ساخته شده توسط اجداد ما در تاسیسات ج،ی ذخیره می شوند. با فرصت های اندک برای اینوئیت ها برای تعامل با این اقلام، ما همچنان از این بخش مهم میراث فرهنگی خود جدا هستیم. اما حرکت رو به رشدی برای تاسیسات تحت مالکیت و بهره برداری Inuit.”

معماری معطوف به حفظ و ترویج فرهنگ بومی در آمریکای شمالی با پروژه هایی مانند مسکن دانشجویی و مرکز فرهنگی HCMA در بریتیش کلمبیا برجسته تر شده است.

Dorte Mandrup Arkitekter در سال 1999 در کپنهاگ تاسیس شد، پروژه های دیگر آن شامل یک مرکز بازدید کننده در گرینلند است که در یک چشم انداز ناهموار ساحلی قرار دارد و تبدیل خانه سابق یک معمار نازی به یک آکادمی طراحی.

این تصاویر توسط Dorte Mandrup ساخته شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/10/dorte-mandrup-nunavut-inuit-heritage-centre-ca،a/