دسته‌ها
اخبار

ده ساختمانی که درگیر دعواهای حقوقی شدند


پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه تیت مدرن در نبرد طول، دادگاه خود علیه ،نان Neo Bankside بر سر حفظ حریم خصوصی ش،ت خورده است، ما به ساختمان های دیگری که موضوع اختلافات حقوقی شده اند نگاه می کنیم.

رویارویی‌های حقوقی و پرونده‌های قضایی در مورد دسترسی، جراحات، آسیب‌های ساختم،، برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه از ویژگی‌های این جمع بندی – از تکان دهنده تا کاملاً عجیب و غریب است.

10 ساختم، که درگیر دعواهای حقوقی بوده اند را بخو،د:


نمای بیرونی ،د تیت مدرن در کنار مسکن نئو بانک ساید
ع، از جیم استفنسون

توسعه تیت مدرن، ،ستان، توسط هرتزوگ و دی مورون

پس از شکایت ،نان آپارتمان‌های نزدیک Neo Bankside توسط RSHP که پلتفرم تماشای گا،ی به حریم خصوصی آنها تجاوز کرده است، ،د تیت مدرن طراحی شده توسط Herzog & de Meuron موضوع یک اختلاف حقوقی ماراتن شد.

دادگاه عالی و دادگاه استیناف به ترتیب در سال‌های 2019 و 2022 ادعاهای ،نان را رد ،د، اما در 1 فوریه 2023، ا،ریت رأی دادگاه عالی بریت،ا این ا،اج‌ها را لغو کرد و به نفع ،نان رای داد و مقرر کرد که گا،ی تماشا مانع از این امر شود. آنها از لذت بردن از خانه هایشان.

اکنون پرونده برای تعیین راه حل به دیوان عالی کشور بازگردانده شده است.

درباره افزونه تیت مدرن بیشتر بخو،د ›


مردی که از روی سرسره شیشه ای مشرف به لس آنجلس می لغزد
ع، از OUE Limited

Skyslide، ایالات متحده، توسط OUE Limited

Skyslide که به ،وان یک جاذبه توریستی برای جویندگان هیجان لس آنجلس طراحی شده بود، یک سرسره شیشه ای بود که طبقات 70 و 69 برج 72 طبقه بانک ایالات متحده را به هم متصل می کرد.

بلافاصله پس از باز شدن آن، تعدادی از افراد از توسعه دهندگان و اپراتورهای اسلاید به دلیل صدمات از جمله شکایت ،د. زنی که مدعی شد مچ پایش ش،ته است لغزش به سمت پایین جاذبه با سرعت.

اسلاید خیلی زود بسته شد و گزارش شد که پرونده بین زن مجروح و مدیر ساختمان حل و فصل شد. برنامه های فعلی برای بازسازی ساختمان شامل تیشه زدن سرسره می شود.

بیشتر بخو،د درباره Skyslide ›


کتابخانه کوئینز در هانترز پوینت توسط معماران استیون هال
ع، از پل وارچول

کتابخانه هانترز پوینت، ایالات متحده، توسط معماران استیون هال

در سال 2019، کتابخانه تازه افتتاح شده هانترز پوینت در شهر لانگ آیلند نیویورک (بالا و بالا) مورد انتقاد سازمان غیرانتفاعی Disability Rights Advocates (DRA) قرار گرفت، که استدلال می کرد که این ساختمان علیه افراد دارای معلولیت حرکتی تبعیض قائل می شود. قفسه بندی فقط از طریق پله قابل دسترسی بود.

سایر مشکلات ادعا شده در مورد ساختمان طراحی شده توسط معماران استیون هال شامل مناظر پانوراما آن است که فقط از راه پله قابل دسترسی است و این واقعیت که تنها یک آسانسور وجود دارد که در هر سطح توقف نمی کند.

DRA یک شکایت دسته جمعی علیه کتابخانه و شهر نیویورک به دلیل نقض قانون آمریکایی های دارای معلولیت تنظیم کرد. با توجه به DRA سایت اینترنتی، پرونده همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخو،د درباره کتابخانه Hunters Point ›


پله های روی پل قانون اساسی در ونیز اثر سانتیاگو کالاتراوا
ع، ماریو روبرتو دوران اورتیز

پل Ponte della Cons،،one، ایتالیا، توسط سانتیاگو کالاتراوا

پل Ponte della Cons،،one در ونیز که توسط معمار اسپ،ایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است، از زمان افتتاح آن در سال 2008 با جنجال های متعددی مواجه شده است.

در سال 2013، یک آسانسور متحرک به این پل پلک، اضافه شد که به دلیل عدم دسترسی به ویلچر مورد انتقاد قرار گرفت، اما شش سال بعد به دلیل معیوب بودن این پل، حکم برداشتن آسانسور توسط دیوان مح،ات صادر شد. شیشه های سکوریت شده در کف پله ها نیز به دلیل لغزنده بودن بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفتند که باعث سقوط منظم عابر پیاده می شد.

اگرچه کالاتراوا معتقد بود که سنگ فرش های شیشه ای نصب شده در ابتدا مطابق با مقررات بوده و توسط مقامات محلی امضا شده است، دادگاه در سال 2019 او را به “سهل انگاری فاحش” در هنگام طراحی پل متهم کرد و معمار را 78000 یورو جریمه کرد.

گام بعدی شهر ونیز برای کاهش سقوط روی پل، جایگزینی قطعات شیشه ای کف با سنگ است.

بیشتر بخو،د درباره پل پل مشروطه ›


200 آمستردام توسط معماران Elkus Manfredi
تصویر توسط Elkus Manfredi Architects

200 آمستردام، ایالات متحده آمریکا، توسط معماران Elkus Manfredi

توسعه دهندگان آسمان ،اش 200 آمستردام در نیویورک در سال 2020 برای اعتراض علیه حکم دادگاه مبنی بر اینکه باید ارتفاع آسمان ،اش نیمه ساخته را 20 طبقه کاهش دهند، اقدام قانونی ،د.

در پی اعتراض گروه های اجتماعی، دادگاه تصمیم گرفته بود که مجوز صعود ساختمان به 52 طبقه به دلیل فراتر رفتن از محدوده منطقه بندی نباید صادر می شد.

با این حال، ساخت و ساز از طریق اختلاف ادامه یافت و در مارس 2021 رای دادگاه لغو شد. ساخت و ساز در اوا، همان سال بدون تغییر در تعداد طبقات تکمیل شد.

درباره 200 آمستردام بیشتر بخو،د ›


نمای بیرونی خانه مول توسط Adjaye Associates
ع، اد ریو

خانه مول، ،ستان، توسط Adjaye Associates

مهندس عمران بازنشسته، ویلیام لیتل، ملقب به مرد مول، به طور غیرقانونی یک سری تونل در زیر خانه خود در شرق لندن در یک دوره 40 ساله حفر کرد که به عمق هشت متر و به طول 20 متر در همه جهات ادامه داشت.

در سال 2006 لیتل حکم دادگاه مبنی بر ا،اج او از خانه را دریافت کرد در حالی که مهندسان سوراخ ها را با سیمان پر ،د و به او دستور دادند که هزینه آن را بپردازد.

Adjaye Associates این خانه متروکه را در سال 2020 تغییر داد و چندین ورودی و ،وجی به خانه اضافه کرد تا به لیتل که در سال 2010 درگذشت.

بیشتر بخو،د درباره خانه مول ›


نمای بیرونی هتل هارمون بای فاستر + شرکا قبل از ت،یب
ع، از فاستر + شرکا

هتل هارمون، ایالات متحده، توسط فاستر + شرکا

مالک ساختمان MGM Resorts International و پیمانکار Tutor Perini بر سر اینکه چه ،ی مسئول نقص‌های ساختاری شدید در هتل هارمون طراحی شده توسط Foster + Partners در ، وگاس است، دچار اختلاف شدند.

در سال 2014 در حالی که هنوز در حال ساخت بود، دادگاه حکم داد که ساختمان باید ت،یب شود، زیرا کارشناسان ادعا ،د که در معرض خطر سقوط در اثر ز،له قرار دارد. این ساختمان متعاقباً در سال بعد ت،یب شد و اختلافات حقوقی به حل و فصل خاتمه یافت.

بیشتر بخو،د درباره هتل هارمون ›


سازه های تنسگریتی در Antepavilion
ع، از Antepavilion

همه در امتداد برج مراقبت، ،ستان، توسط Project Bunny Rabbit

به ،وان بخشی از مسابقه خیریه معماری Antepavilion 2021، گروه طراحی Project Bunny Rabbit یک سازه تنسگریتی ساخته شده از تیرک های بامبو و کابل های فولادی ایجاد کرد که در پشت بام مکان هنری Antepavilion در شرق لندن به نمایش گذاشته شد.

در 25 ژوئن همان سال، بیش از 40 افسر پلیس به ساختمان یورش بردند و سازمان دهندگان Antepavilion را دستگیر ،د. گمان می‌رود که افسران بر این باور بودند که این ساختمان توسط گروه معترض محیط‌زیست Extinction Rebellion استفاده می‌شد که ساختارهای مشابهی را برای مسدود ، جاده‌ها در طول تظاهرات مستقر کرده بود.

در ژانویه امسال، دادگاه عالی حکم داد که یورش پلیس 2021 غیرقانونی است و پلیس متروپولیتن موظف به پرداخت غرامت برای خسارت ناشی از ورود اجباری شد.

Antepavilion با شورای محلی نیز درگیری داشته است. رقابت آن در سال 2022 پس از اختلاف نظر در برنامه ریزی با شورای هکنی لغو و به تعویق افتاد که ادعا می کرد قبل از ساخت هر گونه سازه جدید در سقف یا عرشه محل برگزاری، مجوز برنامه ریزی لازم است.

بیشتر بخو،د درباره All Along the Watchtower ›


خانه دیوید ادجایه برای بنیاد براد پیت درست کن در خیابان رینز 1826
ع، از جیمز یوینگ/OTTO

خانه های آن را درست کنید، ایالات متحده، توسط چندین معمار

اقدام قانونی علیه بنیاد خیریه مسکن Make It Right برای ساخت خانه های نامن، منجر به پرداخت 20.5 میلیون دلار به صاحبان خانه شد که بلافاصله پس از نقل مکان، نشت آب، کپک سیاه و مشکلات پایه را گزارش کرده بودند.

این موسسه خیریه که توسط برد پیت تأسیس شد، برای ساخت خانه هایی در نیواورلئان پس از ویر، ناشی از طوفان کاترینا در سال 2005 تأسیس شد و شامل خانه هایی بود که توسط معماران برجسته ای مانند دیوید آجایه، فرانک گری، مورفوسیس و شیگرو بان طراحی شده بودند.

تلاش‌های زیادی توسط بنیاد Make It Right برای اصلاح این مشکلات انجام شد، اما در سال 2019، رون آستین، وکیل دادگستری، اقدام قانونی علیه این موسسه خیریه آغاز کرد. خانه ای که توسط Adjaye طراحی شده بود در سال 2012 رها شد و بعداً به دلیل خطر ریزش ت،یب شد.

درباره خانه های Make It Right بیشتر بخو،د ›


فیلارمونی پاریس اثر ژان نوول
ع، از Danica O Kus

فیلارمونی پاریس، فرانسه، اثر ژان نوول

فیلارمونی پاریس، با کاشی‌های آلومینیومی به‌شکل پرنده‌ای درهم تنیده، دو سال تأخیر و سه برابر بیشتر از بودجه افتتاح شد.

معمار ژان نوول و مدیریت ساختمان درگیر یک مسابقه قانونی بر سر مدیریت پروژه شدند. نوول در سال 2015 با ارائه یک حکم دادگاه ناموفق در تلاش برای فاصله گرفتن از پروژه، اصرار داشت که نامش از پروژه حذف شود زیرا ساختمان ناتمام با برنامه‌های او “ناسازگار” بود.

دو سال بعد، نوول توسط صاحبان سالن کنسرت با یک جریمه هنگفت 170.6 میلیون یورویی سیلی شد و سپس در سال 2019 به دادگاه اعتراض کرد و این رقم را “کاملاً نامتن،” خواند. موضوع طبق گزارش ها در اکتبر 2021 تسویه شد.

درباره فیلارمونی پاریس بیشتر بخو،د ›


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/10/ten-controversial-buildings-embroiled-legal-battles-roundup/