دسته‌ها
اخبار

ده خانه با درهای جیبی که در دیوارها ناپدید می شوند


جدیدترین لوک‌بوک ما خانه‌هایی را بررسی می‌کند که در آن درهای جیبی به شکاف‌های درون دیوارها می‌چرخند، به ،وان راهی برای صرفه‌جویی در فضا یا ایجاد حس بازتر به فضای داخلی.

درب جیبی نوع خاصی از درب کشویی است که برای شکاف در یک حفره دیواری طراحی شده است. به این م،ی که وقتی در باز است، کاملاً از دید پنهان می شود.

برای خانه هایی که طرح باز مطلوب است اما عملی نیست، درهای جیبی جایگزین من،ی هستند. وقتی باز هستند تقریباً نامرئی هستند و به اتاق‌های مجاور اجازه می‌دهند بیشتر به هم متصل شوند.

درهای جیبی همچنین می توانند برای اتاق هایی استفاده شوند که فضای کافی برای باز شدن درب به بیرون وجود ندارد، یا برای مکان هایی که منطقی است درب با نازک کاری اطراف ادغام شود.

برای دیدن 10 نمونه مختلف، در خانه هایی که شامل یک خانه حیاط دار در آریزونا و یک آپارتمان بازسازی شده دهه 1920 در نیویورک می شود، به ادامه مطلب بروید.

این آ،ین قطعه از مجموعه لوک‌بوک ما است که از آرشیو Dezeen الهام می‌گیرد. نسخه‌های اخیر دیگر کابین‌هایی با فضای داخلی دنج و خانه‌هایی را به نمایش می‌گذارند که از فضاهای باریک بیشترین استفاده را می‌کنند.


درب جیبی در آپارتمان خیابان سنت جان

خیابان سنت جان، ،ستان، توسط معماران امیل ایو

شکاف درهای جیبی در پشت قفسه‌های کتاب در لابی ورودی این آپارتمان تبدیل‌شده زیر شیرو، در لندن وجود دارد.

معماران امیل ایو ،اصر مختلف نازک کاری بلوط را برای ت،یم فضای داخلی فضای صنعتی سابق طراحی ،د. درهای جیبی از همان چوب ساخته شده اند، بنابراین احساس یکپارچگی می کنند.

پشت درها دو اتاق خواب و حمام وجود دارد.

درباره خیابان سنت جان بیشتر بد،د ›


درب جیبی در آپارتمان ریورساید

آپارتمان ریورساید، ایالات متحده، توسط دفتر معماری فرمت

در این آپارتمان دهه 1920 در Upper West Side نیویورک، که اخیراً توسط Format Architecture Office بازسازی شده است، یک در جیبی سالن اصلی و اتاق غذاخوری را از یک اتاق کار مجاور جدا می کند.

این بدان م،ی است که وقتی مطالعه به ،وان یک فضای کاری آرام مورد نیاز نباشد، می تواند به گسترش فضای زندگی روزمره تبدیل شود.

درب درون یک قاب عمیق ساخته شده از چوب آنیگر – یک چوب سخت آفریقایی که معمولاً برای مبلمان و کابینت استفاده می شود – قرار دارد که با طراحی ورودی آشپزخانه روبروی آن مطابقت دارد.

درباره آپارتمان ریورساید بیشتر بد،د ›


درب جیبی در خانه و استودیو ماس

Logan Certified، ایالات متحده آمریکا، توسط Moss

این بودگا تبدیل شده در شیکاگو به ،وان خانه و محل کار مت ناردلا، بنیانگذار شرکت معماری و طراحی موس، و همسر و همکارش لورا کریپ عمل می کند.

اتاق خواب این زوج پشت دیواری با پوشش بلوط قرار دارد. با نصب درب جیبی ساخته شده از همان متریال، ورودی را گسسته تر کرده اند.

درباره Logan Certified بیشتر بد،د ›


درب جیبی در آپارتمان در فوهر توسط کارین ماتز و فران،کو دی گرگوریو

آپارتمان در فوهر، آلمان، توسط کارین ماتز و فران،کو دی گرگوریو

درهای جیبی به اتاق خواب‌هایی به سبک کابین در این آپارتمان تبدیل‌شده در اتاق زیر شیرو، در جزیره فهر، که توسط معماران فران،کو دی گرگوریو و کارین ماتز طراحی شده است، منتهی می‌شوند.

درها از پلی کربنات شفاف ساخته شده اند و درخششی ملایم به آنها می دهد که با رنگ سبز آبی روشن دیوارها در تضاد است.

درباره آپارتمان در فوهر بیشتر بد،د ›


درب جیبی در خانه توسط Tailored Design Lab

سقف شیرو، در کاواگوئه، ژاپن، توسط آزمایشگاه طراحی Tailored

یکی از کاربردهای رایج درهای جیبی این است که عرشه پاسیو مانند ادامه فضای نشیمن داخلی احساس شود، همانطور که آزمایشگاه طراحی Tailored در این خانه خانوادگی در استان Saitama انجام داد.

این پروژه دارای یک سیستم درب جیبی سه پانل است که به یک پنجره با عرض چهار متر اجازه می دهد تا در حفره ای که به طور قابل توجهی کوچکتر است شکاف کند.

درباره سقف شیرو، در کاواگو بیشتر بد،د ›


درب جیبی در معدن مزرعه

O-asis، ایالات متحده، توسط The Ranch Mine

این خانه برای یک نوازنده در آریزونا دارای یک سری از چهار در جیبی لعابدار است که اجازه می دهد یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق پیانو به طور کامل در برابر ،اصر باز شود.

دو تا از درها اتاق را با یک حیاط خلوت پر از گیاهان صحرایی متصل می کنند، در حالی که دو در دیگر به یک تراس سرپناه منتهی می شوند که مشرف به یک است، در عقب است.

هر چهار درب تمام قد هستند و بیشتر شبیه دیوارهای متحرک هستند.

درباره O-asis بیشتر بد،د ›


درب جیبی در آپارتمان خیابان بانک

آپارتمان بانک استریت، ایالات متحده آمریکا، توسط MKCA

یک درب جیبی با شکل غیرمعمول برای این بازسازی آپارتم، در وست ویلج نیویورک، توسط معماری Michael K Chen (MKCA) مورد نیاز بود.

این کارها شامل افزودن یک واحد ذخیره سازی مداوم در امتداد یک دیوار بود که از سالن و آشپزخانه به یک دفتر خانه کوچک که در گوشه ای شکاف خورده بود گسترش می یافت.

شکاف‌های در جیبی در اطراف این واحد، به لطف یک برش مستطیلی در یک گوشه، به این م،ی است که یکی از مالکان می‌تواند بدون مزاحمت شریک خود از خانه کار کند.

درباره آپارتمان خیابان بانک بیشتر بد،د ›


Writer’s Studio، ایالات متحده، توسط اریک جی اسمیت

استفاده از یک در جیبی به ،وان ورودی اصلی کمتر رایج است اما غیرممکن نیست، همانطور که توسط این استودیو نویسندگی در خانه شاعر جان بار کانکتیکات ثابت شده است.

درب جیب شیشه ای پشت یک نمای سنگی قرار دارد که توسط یک پانل کشویی ساخته شده از بلوط آسیب دیده محافظت می شود. با میز کار مالک هماهنگ می شود و اجازه می دهد نسیم به راحتی از آن عبور کند.

درباره Writer’s Studio بیشتر بد،د ›


درب جیبی در هیپ هاوس

هیپ هاوس، ،ستان، توسط معماران الیور لیچ

اتاق غذاخوری این خانه خانوادگی در ساری قبلا از آشپزخانه و فضای نشیمن جدا شده است.

به منظور ایجاد فضاهای زندگی بازتر و جادارتر، معماران الیور زالو درب قدیمی را با دهانه ای بسیار بزرگتر جایگزین ،د. یک جفت در جیبی به این م،ی است که در صورت ،وم، اتاق همچنان می تواند بسته شود.

درباره هیپ هاوس بیشتر بد،د ›


درب جیبی در آپارتمان توسط Mas-aqui

خانه یوریکاگو، اسپ،ا، توسط Mas-aqui

درهای جیبی راه حل من،ی برای حمام های اختصاصی هستند، جایی که یک درب استاندارد ممکن است مانع از حوض، توالت یا دوش شود.

در این خانه در بارسلونا، درب جیبی تا سقف امتداد دارد تا حس وسعت را در هنگام باز بودن افزایش دهد.

درباره خانه یوریکاگو بیشتر بد،د ›


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/04/pocket-doors-،mes/