دسته‌ها
اخبار

تئوری طراحی خانه ساحلی اواسط قرن در پرث را به روز می کند


در حومه سیتی بیچ پرت در استرالیای غربی، استودیوی داخلی طراحی تئوری یک خانه خسته از دهه 1960 را به روز کرده است و در عین حال به پالت غنی از مواد طبیعی در طرح اصلی وفادار مانده است.

مشتری جوان خانه‌ای می‌خواست که بتواند دوستانش را سرگرم کند و با سگ‌هایش در خانه‌ای بادوام، آسان برای تمیز ، و ضد حیوانات خانگی زندگی کند، با نقشه‌ای که فضایی برای سه اتاق خواب و دو حمام ایجاد می‌کند.

اتاق نشیمن اقامتگاه سیتی بیچ
تئوری طراحی یک خانه دهه 1960 در پرث را بازسازی کرده است

در ظاهر، خلاصه ساده بود: به روز ، خانه در حالی که جذابیت قابل توجه اواسط قرن را حفظ کنید. تئوری طراحی.

این استودیو افزود: «در حالی که نقاط قوت آن در فرم معماری و پنجره‌های رو به ج، آن بود، رویکرد نوآورانه ما به این پروژه برای به نمایش گذاشتن عملکرد و پایداری معاصر ضروری بود».

“با مشخص ، سبک زندگی مشتری و در نظر گرفتن تمام جزئیات، او احساس آرامش می کند تا از خانه آنطور که می خواهد استفاده کند.”

اتاق نشیمن خانه در پرث توسط نظریه طراحی
کاشی‌های فرش، لامسه را به سالن غرق‌شده می‌آورند

هنگامی که پروژه در حال انجام بود، نظریه طراحی به سرعت متوجه شد که سازه تا حد زیادی پوسیده است و آسیب قابل توجهی از موریانه دیده است، بنابراین کار بازسازی گسترده ای مورد نیاز بود.

این استودیو گفت: “ما یک منطق اولیه برای بازیابی ،اصر پایه ساختم، مطابق با معماری اصلی و ،اصر داخلی ایجاد کردیم.”

نازک کاری، تزئینات و مبلمان جدید خواهند بود که بر اساس طراحی اواسط قرن مشخص شده است.

اقامتگاه آشپزخانه سیتی بیچ
کاشی های موزاییک زرد رنگ در سراسر پیشخوان آشپزخانه دیده می شود

در غیر این صورت، بنا به گفته این استودیو، به دلیل تاکید پیشاپیش بر نور طبیعی، هوای تازه و زندگی مدرن و بی تکلف، خانه فقط به بازسازی حساس و لمسی سبک برای به روز ، آن نیاز داشت.

لیزا ریوز، یکی از بنیانگذاران تئوری طراحی، می‌گوید: «نشانه‌های طراحی ما از دوران طراحی اصلی خانه گرفته شده است، زم، که مواد فروتن‌تر، صادقانه‌تر و جزئیات محدود وجود داشت.

جایی که کابینه نیاز به بازسازی داشت، به شیوه‌های محترمانه به‌روزرس، می‌شد، همیشه با اشاره به آنچه ممکن است پیش روی ما بوده باشد.»

راهرو خانه در پرث توسط نظریه طراحی
تئوری طراحی جزئیات چوب Black، را به فضای داخلی معرفی کرد

پالت متریال از مواد گرم و خاکی تجلیل می‌کند: آجر ا،پوز با رنگ‌های سفالی، الوار بومی بلک‌بات و فوربو مارمولئوم چوب پنبه‌مانند روی کف‌ها.

در ،مت غرق شده سالن، کاشی های فرش ،صر راحتی و جلوه بصری مشبکی متمایز را به ارمغان می آورند.

استفاده زیاد از چوب و آجر با رنگ‌های غنی با رنگ سفید ،مت‌های دیوار رنگ‌شده، قاب‌های پنجره‌ای شبکه‌ای و نورپردازی آویز کم‌رنگ متعادل می‌شود.

برای پیشخوان آشپزخانه و حمام، کاشی‌های موزاییک ساده تم بافتی را ادامه می‌دهند، در حالی که به ریشه‌های خانه در اوایل دهه 60 اشاره می‌کنند.

این استودیو گفت: “ما یک پالت الهام گرفته از مناظر طبیعی استرالیای غربی از سبزی های اکالیپتوس، الوارهای گرم و پرتقال های غروب آفتاب را پذیرفتیم.”

مطالعه اقامتگاه سیتی بیچ
کفپوش Forbo Marmoleum برای توجه به بافت اضافه شد

در آشپزخانه، جزئیات ظریف روی کابینت مانند دستگیره های تمام عرض، بدون جلب توجه بیش از حد، جذابیت بصری را افزایش می دهد، در حالی که یک اجاق گاز نارنجی رنگ یکپارچه سازی را اضافه می کند.

مشتری چندین تکه مبلمان قدیمی را به همراه خانه ،یداری کرد که تئوری طراحی مشتاق حفظ و بازسازی آنها بود.

حمام در خانه پرث توسط نظریه طراحی
کاشی های سبز ن،ایی در سرتاسر یکی از دو حمام وجود دارد

به ،وان نقطه مقابل این ،اصر اواسط قرن، مبلمان معاصر در فرم های خمیده ملایم خطوط دقیق معماری اصلی را نرم می کند و مانع از احساس فضای داخلی مانند یک پاستیک دوره می شود.

به گفته این استودیو، قطعات کلیدی سخت‌افزار مانند مبلمان اصلی در و نور آویز نیز مرمت و بازسازی شدند و به زندگی جدید خانه اعتبار بخشیدند.

وان حمام موزاییکی در خانه پرث توسط نظریه طراحی
وان حمام داخلی نیز از کاشی های موزاییک چند رنگ ساخته شده است

دیگر پروژه‌های مس، در پرث که در Dezeen به نمایش درآمده‌اند شامل یک خانه خانوادگی است که از پانل‌های قوسی بتن پیش‌ساخته و یک ،د چوبی و آجری برای چند آشیانه خالی تشکیل شده است.

عکاسی توسط جک لاول.




منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/21/design-theory-city-beach-residence-interior/