دسته‌ها
اخبار

بیل هلموت، معمار و مدیرعامل HOK در سن 69 سالگی درگذشت


معمار آمریکایی بیل هلموت که به ،وان رئیس و سپس مدیرعامل استودیوی معماری جه، HOK پروژه های بسیاری را طراحی کرد، پس از یک بیماری طول، در سن 69 سالگی درگذشت.

به گفته a. معمار در 6 آوریل پس از یک بیماری طول، درگذشت بی،ه منتشر شده در وب سایت HOK، که زندگی و کار هلموت را به یاد می آورد.

دفتر مرکزی شرکت ملی نفت ابوظبی در امارات
بیل هلموت بر طراحی دفتر مرکزی شرکت ملی نفت ابوظبی نظارت داشت

این معمار که در سال 1953 متولد شد، به ،وان رئیس HOK و مدیر طراحی دفتر استودیو در واشنگتن دی سی از سال 2005 خدمت کرد. او همچنین در سال 2016 به ،وان مدیرعامل و یک سال بعد به ،وان رئیس هیئت مدیره منصوب شد.

هلموت به دلیل رویکرد عملی خود در طراحی ساختمان ها، نظارت بر ده ها پروژه در 20 کشور در طول فعالیت خود در HOK – از دفاتر و سفارت ها گرفته تا موزه ها و بیمارستان ها، شناخته شده بود.

مرکز مطالعات و تحقیقات نفت ملک عبدالله در ریاض
از جمله پروژه های او می توان به مرکز مطالعات و تحقیقات نفت ملک عبدالله ریاض اشاره کرد

اینها شامل 75 طبقه امارات است دفتر مرکزی شرکت ملی نفت ابوظبی و مرکز مطالعات و تحقیقات نفت ملک عبدالله در ریاض، ،ستان سعودی.

هلموت ساختمان های بسیاری را در ایالات متحده طراحی کرد مانند مرکز Steven F Udvar-Hazy در ویرجینیا – گسترشی به موزه ملی هوا و فضای اصلی موسسه اسمیتسونیان که توسط HOK طراحی شده است.

مرکز Steven F Udvar-Hazy در ویرجینیا
هلموت همچنین مرکز Steven F Udvar-Hazy در ویرجینیا را طراحی کرد

گیو اوباتا، یکی از بنیانگذاران فقید HOK، که سال گذشته در سن 99 سالگی درگذشت، پس از تشویق هلموت به پیوستن به HOK در سال 1991، به ،وان مربی دیرینه ای خدمت کرد.

به گفته این استودیو معماری، HOK تحت نظارت هلموت صدها پروژه دارای گواهی سبز را تولید کرد و بیش از 400 طراح گواهینامه “سبز” را دریافت ،د.

معمار همچنین راه اندازی شد بورسیه HOK Diversity x Design در سال 2021، که بورسیه های سالانه را به دانشجویان طراحی اعطا می کند.

استودیو گفت: «هلموت به طور استثنایی نسبت به توانایی طراحی برای بهبود زندگی مردم خوش بین بود.

این معمار در دهه 1970 در دانشگاه ویرجینیا تحصیل کرد و مدرک لیسانس خود را در رشته معماری دریافت کرد.

او سپس مدرک کارشناسی ارشد معماری را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد و در آنجا زیر نظر معمار فقید مایکل گریوز تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی، او به استودیوی شیکاگو Skidmore, Owings & Merrill پیوست.

بیل هلموت در حال صحبت با یک کارگر ساختم، دیگر
HOK از معمار به ،وان “به طور استثنایی نسبت به توانایی طراحی برای بهبود زندگی مردم خوش بین بود” یاد کرد.

هلموت در طول زندگی خود 29 جایزه برای کار خود از موسسه معماران آمریکا (AIA) دریافت کرد.

AIA او را در سال 2017 به کالج یاران خود ارتقا داد، در حالی که دانشکده معماری دانشگاه ویرجینیا جایزه فارغ التحصیلان ممتاز خود را در سال بعد به هلموت اهدا کرد.

معمار برادرزاده جورج اف هلموت، یکی از بنیانگذاران HOK بود که در سال 1954 به تأسیس HOK با نام قبلی آن Hellmuth، Obata + K،abaum کمک کرد.

از بیل هلموت همسرش نانسی و همچنین دخترش گریسون و همسرش کلیو روکرت و پسرش ویلیام و دو نوه اش به یادگار مانده است.

تصاویر توسط HOK ارائه شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/11/،k-architect-bill-،muth-obituary/