دسته‌ها
اخبار

بیش از 900 قربانی آتش سوزی گرنفل به محل زندگی خود می رسند


بیش از 900 نفر از بازماندگان، اعضای خانواده داغدار و ،نان محلی آسیب دیده از آتش سوزی برج گرنفل در یک ادعای مدنی بر سر این فاجعه توافق ،د.

شرکت ها و ارگان های ،تی درگیر در بازسازی بلوک مسکن اجتماعی لندن در دهه 1970، که در ژوئن 2017 در آتش سوزی عظیمی که منجر به کشته شدن 72 نفر شد، ویران شد، پس از نزدیک به دو سال بحث حقوقی با مدعیان به توافق رسیده اند.

تسویه حساب شامل مبلغ نامعلومی از غرامت است که بین مدعیان بر اساس شرایط فردی آنها ت،یم می شود.

“مبارزه برای عدالت ادامه دارد”

یکی از متهمان همچنین به Dezeen گفت که “توافق کرده است که در یک پروژه عدالت ترمیمی به نفع جامعه آسیب دیده از آتش مشارکت کند”.

در میان سازمان‌های درگیر در این پرونده، Studio E Architects، شرکت معماری منصوب به قرارداد بازسازی است که در سال 2020 منحل شد.

وکالت خواهان ها توسط گروهی متشکل از 14 شرکت حقوقی انجام شد.

شرکت‌های حقوقی به Dezeen گفتند: “گروهی متشکل از بیش از 900 نفر از اعضای خانواده داغ‌دیده، بازماندگان و ،نان محلی (BSRs) که زندگی‌شان در اثر آتش‌سوزی برج گرنفل ویران شده است، با حل و فصل دعاوی مدنی خود ناشی از آتش‌سوزی موافقت کرده‌اند.

این ادعای مدنی جدا از تحقیقات عمومی در مورد آتش سوزی است که در نوامبر 2022 مدارک را به پایان رساند و انتظار می رود گزارش نهایی خود را در اوا، سال جاری منتشر کند.

این همچنین جدا از تحقیقات پلیسی در حال انجام است و انتظار می رود که سرویس دادست، تاج تصمیم بگیرد که آیا پس از انتشار گزارش تحقیق، اتهامات جنایی را پیگیری کند یا خیر.

شرکت‌های حقوقی افزودند: «از این لحاظ، مبارزه BSRs برای عدالت ادامه دارد». در نهایت، باید اذعان داشت که هیچ مقدار خسارتی نمی تواند برای جبران خسارت وارده به آتش سوزی کافی باشد.

این پرونده علیه 22 طرف از جمله استودیو E، سازنده روکش ف،ی Arconic و شرکت مشاوره آتش نش، Exova مطرح شد.

این سه شرکت استف، بارویس، وکیل بازماندگان، نام آنها را در جریان تحقیقات اعلام کرد در یک “گا،ی سرکش” از ،، که مسئول نصب روکش آلومینیومی با هسته پلی اتیلن قابل اشتعال در برج در حین بازسازی هستند – که توسط تحقیقات به ،وان علت اصلی گسترش سریع آتش سوزی در ساختمان شناسایی شده است.

مطالعه E توسط شاهد کارشناس تحقیق پل هایت به شدت مورد انتقاد قرار گرفت هر چند برای نقشش در پروژه در ارسال های پای، خود استودیو E تجربه و تخصص او را زیر سوال برد.

“تفریح ​​باک گذر”

یکی از سخنگویان آر،ک به Dezeen گفت: «آر،ک تأیید می‌کند که طرف حل و فصل کامل و نهایی در ارتباط با ا،ریت بزرگی از دعاوی مربوط به آتش‌سوزی برج گرنفل در دادگاه عالی است که توسط بازماندگان و املاک متوفیان مطرح شده است».

آر،ک همچنین موافقت کرد که در یک پروژه عدالت ترمیمی به نفع جامعه آسیب دیده از آتش‌سوزی مشارکت کند. آر،ک همچنان عمیق‌ترین همدردی خود را با ،نان گرنفل و خانواده‌های آنها ابراز می‌کند و از اهمیت این نقطه عطف برای ارائه راه‌حلی که تأخیر را کاهش می‌دهد قدرد، می‌کند. و استرس به مدعیان که ناشی از طول، شدن مراحل قانونی است.»

در این تحقیق شواهدی شنیده شد مبنی بر اینکه شرکت آر،ک ایالات متحده آزمایشاتی را انجام داده است که نشان می دهد محصول آن در سال 2004 بسیار قابل احتراق است. یکی از کارکنان ارشد بعداً به همکاران ایمیل زد در مورد “چقدر خطرناک “PE” [polyethylene] وقتی صحبت از معماری به میان می‌آید».

در میان متهمان دیگر پیمانکار ریدون بود که در حال حاضر در حال انجام است در میان تعداد کمی از سازندگان خانه که از ثبت نام پرداخت برای جایگزینی روکش های ناایمن در طرح های خود امتناع می کنند..

دپارتمان‌های ،ت مرکزی، و، کشور و و، افزایش سطح، مسکن و جوامع، و همچنین مالک ساختمان رویال محله کنزینگتون و چلسی (RBKC) و شرکت مدیریت آن، کنزینگتون و سازمان مدیریت مستاجر چلسی (KCTMO) نیز درگیر هستند.

در ماه ژانویه، مایکل گوو، وزیر مسکن بریت،ا، اولین وزیر ،تی شد که اعتراف کرد که مقررات ساختم، “معیب و مبهم” عامل آتش سوزی گرنفل در مصاحبه با ساندی تایمز.

بسیاری از سازمان‌هایی که مستقیماً در پروژه نوسازی گرنفل دخیل هستند، مسئولیت آتش‌سوزی را نپذیرفته‌اند، به‌علاوه، ریچارد میلت، مشاور ارشد تحقیقاتی، به «سربازی پولی» با هدف حفاظت از منافع خود شرکت‌ها اشاره می‌کند.

این حل و فصل شامل همه قرب،ان آتش سوزی نمی شود و یک گروه جداگانه و کوچکتر توسط دو شرکت حقوقی دیگر نمایندگی می شود.

Dezeen برای اظهار نظر با سازمان های نام برده شده در این مقاله تماس گرفته است.

سخنگوی KCTMO گفت: “ما می د،م که تسویه پولی ضرر و آسیب را کاهش نمی دهد، اما هم روند حل و فصل و هم روند عدالت ترمیمی یک گام خوشایند رو به جلو است.”

عکاسی توسط حبس.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/12/grenfell-tower-fire-civil-settlement/