دسته‌ها
اخبار

“بزرگترین ساعت آفتابی جهان” در هیوستون ساخته می شود


معمار مستقر در برلین، ریکاردو ماریانو، طاقی با فتوولتائیک طراحی کرده است که به ،وان یک ساعت آفتابی برای هیوستون، تگزاس، به ،وان بخشی از گسترش مداوم شهر بایو گرین وییز عمل می کند.

این اثر هنری عمومی در بخش دوم شهر که Arco del Tiempo (طاق زمان) نام دارد، با ماژول های فتوولتائیک پوشانده می شود تا سالانه نزدیک به 400000 کیلووات ساعت برق تولید کند و برای مردم محلی سایه ایجاد کند.

آرک زمان در هیوستون اثر ریکاردو ماریانو
ریکاردو ماریانو “بزرگترین ساعت آفتابی جهان” را برای هیوستون طراحی کرده است

توصیف شده توسط طرح مولد هنر زمینکه این پروژه را به ،وان “بزرگترین ساعت آفتابی جهان” راه اندازی کرد، این سازه پرتوهای خورشید را از طریق روزنه های شیشه ای رنگی که طول سقف آن را پوشانده است، بر روی زمین پخش می کند.

مجموعه‌ای از باله‌های ف،ی یا “آششش‌ها” در زیر طاق، نور را به شکلی بیضوی روی زمین متمرکز می‌کند که هر ساعت خورشیدی مطابق با موقعیت خورشید در بالا ظاهر می‌شود.

Land Art Generator گفت: “Arco del Tiempo هر روز زمان خورشیدی را بیان می کند و بازدیدکنندگان را با نمایشی که به آرامی در حال تکامل است که پل زمینی و آسم، را ایجاد می کند، خوشحال می کند.”

پی،ست در حال نواختن با قوس در هیوستون
به شکل یک طاق غول پیکر است

ماریانو این سازه را به ،وان یک غرفه فراگیر رو به ج، طراحی کرد تا نور خورشید را بر روی پوست فتوولتائیک خود بگیرد و آن را بر اساس نحوه تعامل خورشید با محل قرار دهد.

،یبی از قوس‌های ،پایی تری‌کورد، ،پاهای مالشی و پرلین‌ها از ساختار فولادی کج‌شده پشتیب، می‌کند، که در لایه‌ای از پوشش ف،ی گالو،زه پوشانده شده و با ماژول‌های فتوولتائیک سفارشی ساخته می‌شود.

الکتریسیته تولید شده توسط این سازه قادر به تامین انرژی “40 خانه متوسط ​​ایالات متحده” است، اگرچه این پروژه انرژی را به اطرافیان می دهد. استعدادهای دوزبانه هیوستون تسهیلات فرهنگی

به گفته Land Art Generator، طاق زمان یک “اثر هنری عمومی است که نیازهای فرهنگی زیرساخت های قرن بیست و یکم را برآورده می کند”.

این تیم گفت: «ما فکر می‌کنیم که سیلوهای هنر، طراحی، مجسمه‌سازی و زیرساخت‌ها در پاسخ به تمایل عمومی برای راه‌حل‌های بین‌رشته‌ای برای بحران آب‌وهوایی به طرز خلاقانه‌ای برچیده می‌شوند.

در شرایط بدتر شدن بحران آب و هوایی که از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی ایجاد کرده‌ایم، ما قویاً معتقدیم که هنر عمومی باید هر زمان که ممکن باشد آرزوی دستیابی به وضعیت احیاکننده را داشته باشد.»

طاق زمان به ،وان یک “دروازه” به محله دوم وارد هوستون عمل می کند و پارک گوادالوپ پلازا را به پارک بوفالو بایو به ،وان بخشی از ابتکار عمل جاری شهر برای دسترسی بیشتر به فضای سبز و کاهش سیل از طریق طراحی پارک های شهری متصل می کند.

پروژه های دیگری که آرایه های فتوولتائیک را با ساختارهای سایه ،یب می کنند، این ساختمان دانشگاه در جورجیا توسط Miller Hull Partner،p و Lord Aeck Sargent.

این تصاویر توسط Land Art Generator Initiative ساخته شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/13/worlds-largest-sundial-،uston-riccardo-m،o-land-art-generator-initiative/