دسته‌ها
اخبار

برج مخروطی مرکز ورزشی Fieldhouse توسط معماران MoDus را متمایز می کند


یک فرم هندسی ساخته شده از بتن ا،پوز، مرکز ورزشی Field،use را که استودیوی ایتالیایی MoDus Architects در شهر لاگتی در تیرول ج،ی ایجاد کرده است، مشخص می کند.

مشرف به یک پارک ملی در پای کوه کورنو در ایتالیا، این مرکز تفریحی برای جایگزینی یک ساختمان قدیمی در سایت طراحی شده است و فضای اجتماعی جدیدی را برای جامعه اطراف فراهم می کند.

ارتفاع اصلی مرکز ورزشی فیلدهاوس در تیرول ج،ی توسط معماران MoDus
معماران MoDus مرکز ورزشی Field،use را در تیرول ج،ی ایجاد کرده است

فیلدهاوس شامل یک بار، رختکن و حمام، و همچنین یک برج متمایز است که ساختمان را متمایز می کند و در عین حال برای زمین ورزشی مجاور نور نورپردازی می کند.

به گفته معماران MoDus، این ساختمان باز، قابل دسترس و انعطاف پذیر است و به ،وان یک “اتصال” برای چندین شهر کوچک در منطقه عمل می کند.

ساختمان بتنی مجسمه در تیرول ج،ی
ساختمان از بتن ساخته شده است

معماران مدوس فرم این مرکز را از هندسه‌های موجود در زمین‌های ورزشی و همچنین زمین‌های شیب‌دار چشم‌انداز اطراف که تا حدی در آن تعبیه شده است، گرفته‌اند.

رختکن، حمام و انباری سطح پایینی را اشغال می کنند، در حالی که طبقه اول شامل دفاتر، اتاق های آموزشی، یک آپارتمان سرایداری و یک کافه است. این سطح بالایی از طریق برش های هندسی در نمای ساختمان مشرف به زمین ورزشی است.

برج م،وطی مرکز ورزشی فیلدهاوس
با یک برج م،وطی متمایز می شود

معماران MoDus توضیح می‌دهند: «چه زمین فوتبال، چه زمین‌های تنیس یا الماس‌های بیسبال، زمین‌های تفریحی در فضای باز مناظر دقیقاً ساخته شده‌اند: شکل، اندازه، لبه‌ها و جهت‌گیری آن‌ها در سایت با قو،ن بازی که میزب، می‌کنند تنظیم می‌شود».

دیافراگم های لعاب دار نشانه هایی از هندسه ها و شیب های سایت می گیرند و پوشش یکنواختی را تشکیل می دهند که با ستون های ذوزنقه ای متناوب و برش های تیز در دهانه ها سوراخ شده است.

کافه مرکز ورزشی فیلدهاوس به تراس باز می شود که برای جلسات عمومی و مهم، استفاده می شود.

در همین حال، سقف طبقه اول دارای پانل های فتوولتائیک و یک برج م،وطی به ارتفاع 11 متر در یک گوشه است که برای روشنایی زمین بازی استفاده می شود.

ساختمان هندسی بتنی توسط معماران MoDus
اشکال هندسی آن به منظره اشاره دارد

“[The tower] این استودیو می‌گوید که قطب‌های روشنایی لازم را در یک ،صر معماری قرار می‌دهد که بیرونی‌ترین گوشه ساختمان را مشخص می‌کند – لولای بین حجم ساخته شده و زمین – تا به یک نشانگر بصری در منظره تبدیل شود.

ساختار بتنی ساختمان در سرتاسر نمایان شده است، با مناطقی که با رندر خا،تری بافت پوشانده شده اند تا کنتراست ظریفی ایجاد کنند.

لعاب از کف تا سقف مشرف به مناظر تیرول ج،ی
طبقه اول به زمین های بازی نگاه می کند

معماران MoDus در سال 2000 توسط Sandy Attia با Matteo Scagnol با دفتری در شهر بری،ن در شمال ایتالیا تاسیس شد.

پروژه‌های قبلی این استودیو شامل نوسازی یک مرکز آموزشی دهه 1960 و یک تونل جاده‌ای از میان کوه‌های تیرول ج،ی است که با درگاه‌های بتنی منحنی به پایان رسیده است.

عکاسی توسط گوستاو ویلیت.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/26/field،use-sports-centre-modus-architects/