دسته‌ها
اخبار

بتن مواج مرکز طبیعی و فرهنگی Chaohu را در چین پنهان می کند


منظره‌ای روان از بتن‌های سفالی رنگی با چمن‌زار، مرکز طبیعی و فرهنگی چائوهو را که توسط استودیوی چینی Change Architects طراحی شده و به کوه‌های مرجع در استان آنهویی طراحی شده، متحرک می‌کند.

به سفارش گروه OCTاین مرکز یک مرکز اجتماعی و رستوران برای استراحتگاه شهر چشمه آب گرم Bantung فراهم می کند که بخشی از یک منطقه توسعه اقتصادی جدید در پای کوهی در شمال شهر چائوهو، چین است.

نمای هوایی مرکز طبیعی و فرهنگی چائوهو توسط Change Architects
Change Architects مرکز طبیعی و فرهنگی Chaohu را ایجاد کرده است

طراحی آن توسط کوه ها و ،چاله ها، با مجموعه ای از فضاهای عملکردی و رستور، که توسط روزنه های بزرگ سوراخ شده اند، به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا مناظر اطراف را به روش های جدیدی ببینند، مشخص شده است.

Change Architects توضیح داد: منطق مفهوم معماری برگرفته از ایده ،اصر طبیعی است.

نمای رستوران مرکز طبیعی و فرهنگی چائوهو توسط Change Architects
توسط منظره ای روان از بتن سفالی پنهان شده است

پیچ در پیچ در سراسر سایت بین یک دریاچه کوچک و یک مسیر، ساختار بتنی شامل راهروها و نقاط دید است و در انتهای غربی آن بالا می رود تا یک رستوران بزرگ را در زیر تپه ای پوشیده از چمن پنهان کند.

این منظره مصنوعی با استفاده از یک قاب فولادی ساخته شد که سپس با بتن ریخته شده در محل پوشانده شد و با سقف سبز و سطوح ضد لغزش به پایان رسید.

سوراخ‌ها و منحنی‌های منحنی که سقف را سوراخ می‌کنند، نورگیرها و حیاط‌های باز را در زیر ایجاد می‌کنند، جایی که ،مت‌های غرق‌شده از صندلی‌های آمفی‌تئاتر، مناطق غیررسمی را برای اجرای نمایش در فضای باز فراهم می‌کنند.

پیاده‌روهای سینوسی مسیرهای متعددی را به ورودی رستوران ارائه می‌کنند، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند به فضای استراحت فرود آیند یا به سمت بالا به سمت منطقه غذاخوری حرکت کنند.

گذرگاه‌های بتن قرمز در مرکز فرهنگی چین
شکل آن دارای راهروهای سینوسی است

هنگامی که وارد رستوران می شوید، یک دیوار کاملاً لعاب به دریاچه مجاور در ج، می نگرد. در شب، ساختمان در آب منع، می شود و “لحظه ای را ایجاد می کند که کوه ها، آب و ساختمان ها به هم می رسند”.

ناهارخوری به شکل مستطیل شکل قرار گرفته است که از ضلع شمالی تپه بزرگ بیرون می‌آید، با نمای بیرونی آینه‌کاری‌شده طراحی شده برای تلفیق با محیط اطراف و بالکن برای ارائه نمایی از کوه‌های مجاور.

حیاط با دیوارهای بتنی قرمز احاطه شده است
سوراخ‌هایی در سطح آن، نورگیرهایی را به فضاهای زیر تشکیل می‌دهند

فضای داخلی رستوران مرکز طبیعی و فرهنگی چائوهو با سطوح بتنی صاف و سفید رنگ شده و کاشت گسترده مشخص شده است. طراحی شده توسط استودیو مستقر در آلمان گروه ایپولیتو فلیتز، آنها در نظر گرفته شده اند تا شکل روان بیرون را منع، کنند.

در جای دیگری در چین، تیم BLDG مجموعه‌ای از تپه‌های مصنوعی پوشیده از چمن را ایجاد کرد تا امکانات پارکی در کنار رودخانه در پاژو را پنهان کند.

عکاسی توسط کینگشان وو.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/09/chaohu-natural-and-cultural-centre-change-architects/