دسته‌ها
اخبار

این هفته پاتریک شوماخر درباره استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی صحبت کرد


این هفته در Dezeen، مدیر معماران Zaha Hadid، Patrik Schumacher، فاش کرد که این استودیو از مولدهای تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی مانند DALL-E 2 برای طراحی ایده‌ها برای پروژه‌ها استفاده می‌کند.

شوما، در یک میزگرد اخیر در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی (AI) می تواند طراحی را تغییر دهد، توضیح داد که چگونه استودیو از فناوری تولید تصویر استفاده می کند.

او گفت: “همه پروژه ها از آن استفاده نمی کنند، اما بیایید بگوییم بیشتر آنها – من همه ،، را که روی مسابقات و ایده های اولیه کار می کنند تشویق می کنم تا ببینند چه چیزی به وجود می آید و فقط یک رپرتوار بزرگتر داشته باشند.”

یاسمین لاری RIBA برنده مدال طلای سلطنتی 2023
یاسمین لاری برنده مدال طلای سلطنتی RIBA شد

در اخبار معماری، یاسمین لاری مدال طلای سلطنتی موسسه سلطنتی معماران بریت،ا در سال 2023 را به پاس قدرد، از فعالیت های بشردوستانه خود دریافت کرد.

پس از اعلام این خبر، ما 10 پروژه کلیدی معمار پا،ت، را جمع آوری کردیم و در یک مصاحبه اختصاصی با او صحبت کردیم، جایی که او گفت که معماران باید طراحی برای این سیاره را در اولویت قرار دهند.

لاری گفت: ما دیگر نمی تو،م صرفاً برای جلب رضایت مشتریانمان طراحی کنیم.

پروژه Tac،i Flock توسط Formafantasma
ما به روندهای کلیدی هفته طراحی میلان نگاه کردیم

در ادامه پوشش هفته طراحی میلان، مهم‌ترین رویداد طراحی جهان را با نگاهی به روندهای کلیدی از جمله همه چیز از حدا،ر گرایی گرفته تا طراحی الگوریتمی منع، کردیم.

امسال شاهد بازگشت نمایشگاه مبلمان Salone del Mobile در ماه آوریل به زمان برنامه ریزی شده خود در ماه آوریل برای اولین بار از زمان شروع همه گیری بود و در یک مقاله نظر مدیر تحریریه Dezeen، Max Fraser نوشت: “در سطح سطح میلان بازگشته است”.

نمایشگاه Campo Base به سرپرستی فدریکا سالا در هفته طراحی میلان
«پیکرهای شیشه‌ای که کلیشه‌های نژادپرستانه را تجسم می‌دهند» در میلان نمایش داده شد

همچنین اختلاف نظر وجود داشت زیرا طراحان توجه را به مجموعه ای از “شکل های شیشه ای تجسم کلیشه های نژادپرستانه” جلب ،د که در طول این رویداد ارائه شد.

بورکز، کیوریتور Anava Projects و آژانس روابط عمومی Hello Human در یک سری پست در اینستاگرام، از نمایشگاه و خالق آن، معمار ایتالیایی M،imo Adario انتقاد کرد.

آداریو در پاسخ به این انتقادات، با عذرخواهی گفت: «من از این فرصت استفاده می کنم تا از اشتباهم درس بگیرم.

مرکز گیلدر برای موزه تاریخ طبیعی آمریکا طراحی شده توسط استودیو گنگ
مرکز گیلدر برای موزه تاریخ طبیعی آمریکا رونمایی شد

این هفته همچنین شاهد افتتاح مرکز غار مانند گیلدر برای موزه تاریخ طبیعی آمریکا بودیم که توسط Studio Gang طراحی شده بود.

جین گانگ، بنیانگذار استودیو گانگ، به Dezeen گفت: «معماران در چند سال اخیر ساختمان‌های شیئی انجام می‌دهند: از بیرون شبیه چیزی به نظر می‌رسد، یک شکل فانتزی یا چیزی شبیه به آن».

گنگ افزود: “اما این اصلاً کاری نیست که ما اینجا انجام می‌دادیم، زیرا ما واقعاً با ایجاد ارتباط بیشتر با موزه شروع کردیم.” بنابراین در نهایت ساختار داخلی مهم ترین ،صر معماری بود.

استودیو دو طبقه فولادی با ص،ر در پس زمینه
یک استودیوی متحرک در ریل ریلی یکی از محبوب ترین پروژه های این هفته بود

پروژه‌های پرطرفدار Dezeen در این هفته شامل استودیوی متحرک روی خطوط راه‌آهن در ایالت واشنگتن، اولین فروشگاه اپل فاستر + شرکا در هند و فضای داخلی رستوران در پورتو با نقاشی دیواری کاشی‌کاری‌شده توسط آلوارو سیزا است.

جدیدترین لوک‌بوک‌های ما خانه‌هایی با دوش‌های بیرونی و فضای داخلی خانه را نشان می‌دهد که یکی از ویژگی‌های خدمات در معرض دید است.

این هفته در Dezeen

این هفته در Dezeen جمع بندی منظم اخبار برتر هفته است. در خبرنامه های ما مش، شوید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/29/patrik-schumacher-ai-generated-images-this-week/