دسته‌ها
اخبار

این هفته همه چیزهایی را که در مورد پروژه بزرگ نئوم می دانیم فاش کردیم


این هفته در Dezeen، توضیحی از تمام حقایق کلیدی که باید درباره توسعه Neom در ،ستان سعودی و کلان شهر آن The Line بد،د، گردآوری کردیم، که ثابت می‌کند بحث‌برانگیزترین پروژه معماری در تاریخ اخیر است.

نئوم که قرار است به اندازه کل کشور آلب، فضایی را اشغال کند، به 10 منطقه مختلف از جمله یک بندر شناور، یک پیست اسکی در کوه های ساروات و یک شهر آینه ای برای نه میلیون نفر که از دو آسمان ،اش خطی تشکیل شده است، ت،یم می شود.

توضیح دهنده ما همه چیز را از نحوه تامین مالی پروژه گرفته تا آنچه استودیوهای معماری روی اجزای مختلف آن کار می کنند، توضیح می دهد.

،ستان سعودی از آسمان ،اش بزرگ مکعبی رونمایی کرد

،ستان سعودی همچنین در این هفته آسمان ،اش دیگری به شکل یک مکعب غول پیکر را رونمایی کرد که قرار است در پایتخت ریاض ساخته شود.

بنای موکب با 400 متر ارتفاع و 400 متر طول در هر طرف، قرار است به بلندترین ساختمان شهر تبدیل شود و دو میلیون متر مربع مغازه در کنار جاذبه های فرهنگی و گردشگری در خود جای دهد.

ChatGPT
نیل لیچ در مورد ظهور ChatGPT مقاله ای نوشت

از آنجایی که چت ربات هوشمند ChatGPT تنها دو ماه پس از راه اندازی به 100 میلیون کاربر رسید، پروفسور نیل لیچ نظری را برای Dezeen در مورد تهدید وجودی که هوش مصنوعی برای معماران ایجاد می کند نوشت.

او نوشت: “نشانه هایی وجود دارد که هوش مصنوعی نه تنها خوب، بلکه به طرز وحشتناکی خوب می شود، تا جایی که شروع به افشای محدودیت های ما به ،وان انسان می کند و مشاغل ما به ،وان معمار را بدون شک در معرض خطر قرار می دهد.”

هنگامی که توسط لیچ مورد سوال قرار گرفت، ChatGPT خود هشدار داد که معمار، که پتانسیل هوش مصنوعی (AI) را نادیده می‌گیرند، «خطر راه رفتن در خواب را به سمت فراموشی می‌برند».

لوگوی تاجگذاری پادشاه چار، سوم توسط ج، آیو طراحی شده است
ج، آیو نشان تاجگذاری پادشاه چار، سوم را طراحی کرد

در حالی که بریت،ا برای تاجگذاری پادشاه چار، سوم در ماه مه آماده می شود، کاخ باکینگهام از ج، آیو، رئیس سابق طراحی اپل برای ایجاد نشان رسمی این رویداد استفاده کرد.

این لوگو که قرار است بند، بنرها و یادگاری ها را زینت دهد، دارای تاجی است که از گل های ملی چهار کشور تشکیل شده است – گل رز ،یس، خار اسکاتلند، نرگس و، و شبدر ایرلند شمالی.

نیک فلچر
نیک فلچر، سیاستمدار بریت،ایی، از مفهوم شهرهای 15 دقیقه‌ای انتقاد کرد

در جای دیگری از سیاست بریت،ا، نیک فلچر، عضو محافظه‌کار پارلمان، استراتژی برنامه‌ریزی شهری این شهر 15 دقیقه‌ای را مورد هدف قرار داد و آن را به ،وان یک “مفهوم سوسیالیستی” که “آزادی‌های شخصی را از بین می‌برد” و “خسارات اقتصادی ناگفته‌ای به هر شهری وارد می‌کند” تقبیح کرد. “.

این بی،ه به طور گسترده توسط معماران و دانشگاهیان به ،وان نادرست رد شد. فیلیپ اولدفیلد، آکادمیک گفت: «سال گذشته، اگر بخواهم حدس بزنم که تئوری توطئه 2023 چه خواهد بود، هرگز حدس نمی‌زدم که این «برنامه‌ریزی شهری است که می‌تو،د به مغازه‌ها بروید».

هفته مدرنیسم پالم اسپرینگز در ایالات متحده آغاز شد

همزمان با آغاز هفته مدرنیسم در پالم اسپرینگز، لیزا وس، اسمیت، مدیرعامل این رویداد، با Dezeen در مورد اینکه چگونه شهری که به‌خاطر خانه‌های اواسط قرن خود شناخته می‌شود، شروع به پذیرش استراتژی‌های طراحی آگاهانه اقلیمی کرده است، صحبت کرد.

او گفت: «چهره پالم اسپرینگز در حال تغییر است. جوان‌تر می‌شود و طراحی معاصر بیشتری وجود دارد.»

نما با گرافیتی در مجموعه The Last of Us
دزین در مصاحبه ای اختصاصی با جان پینو، طراح صحنه The Last of Us صحبت کرد

یکی دیگر از مصاحبه‌های اختصاصی که در این هفته در Dezeen منتشر شد، جان پینو را به فرآیند طراحی صحنه‌های سریال تلویزیونی پربار The Last of Us بر اساس بازی ویدیویی به همین نام پرداخت.

Paino گفت که او نکاتی را از ساخت س،تگاه‌های غیررسمی و کمپ‌های پناهندگان به‌کار گرفته است تا تصویری واقع‌بینانه از نحوه موفقیت مردم در دنیای دیستوپیایی نمایش، که در آن بیشتر مردم به لطف شیوع قارچ‌های عفونی به زامبی‌ها تبدیل شده‌اند، ایجاد کند.

آتلیه دشاوس معبد بودایی را در کنار دیوار بزرگ چین تکمیل می کند
آتلیه دشاوس یک معبد بودایی را در کنار دیوار بزرگ چین تکمیل کرد

پروژه های مورد علاقه Reader در این هفته شامل یک معبد بودایی در کنار دیوار بزرگ چین، یک خانه “واقعی معمولی” در ویتنام و یک خانه شهری بازسازی شده بروکلین با فضای داخلی ژاپنی بود.

جدیدترین لوک‌بوک‌های ما بر روی آشپزخانه‌های مرتب با راه‌حل‌های ذخیره‌سازی شیک و فضای داخلی خانه خنثی تمرکز دارد که ثابت می‌کند رنگ بژ نیازی به خسته‌کننده بودن ندارد.

این هفته در Dezeen

این هفته در Dezeen جمع بندی منظم اخبار برتر هفته است. در خبرنامه های ما مش، شوید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/18/neom-explainer-this-week/